Diplomová práce se věnuje didaktické pomůcce určené do hodiny výtvarné výchovy na základní škole. Teoretická část je zaměřena na didaktické prostředky využívané na druhém stupni a na aktivizační metody a metody rozvíjející tvořivost u žáků v hodinách výtvarné výchovy. V rámci praktické části je vyrobena didaktická pomůcka - leporelo, které obsahuje poznatky o slozích doplněné ilustracemi a návrhy hodin pro učitele.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to a didactic aid intended for teaching art at primary school. The theoretical part is focused on didactic tools used in the second stage and on activation methods and methods developing creativity in students of art education. In the practical part, a didactic aid is created - a folder that contains knowledge of styles supplemented by illustrations and suggestions for lessons for teachers.
Diplomová práce se věnuje didaktické pomůcce určené do hodiny výtvarné výchovy na základní škole. Teoretická část je zaměřena na didaktické prostředky využívané na druhém stupni a na aktivizační metody a metody rozvíjející tvořivost u žáků v hodinách výtvarné výchovy. V rámci praktické části je vyrobena didaktická pomůcka - leporelo, které obsahuje poznatky o slozích doplněné ilustracemi a návrhy hodin pro učitele.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to a didactic aid intended for teaching art at primary school. The theoretical part is focused on didactic tools used in the second stage and on activation methods and methods developing creativity in students of art education. In the practical part, a didactic aid is created - a folder that contains knowledge of styles supplemented by illustrations and suggestions for lessons for teachers.
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Kapitoly z didaktiky výtvarné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 92 s. ISBN 8024414694.
HAZUKOVÁ, Helena a Pavel ŠAMŠULA. Didaktika výtvarné výchovy. I. Praha: Univerzita Palackého.\\\ Pedagogická fakulta, 2005, 129 s. ISBN 8072902377.
JUREČKOVÁ MALIŠOVÁ, Veronika. Výuka dějin umění a rozvoj percepčních, verbálních a hodnotících dovedností studentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 135 s. Monografie. ISBN 978-80-244-4637-0.
SLAVÍK, Jan. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. 1. díl. V Praze: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001, 281 s. ISBN 8072900668.
SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373.
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra, Jan SLAVÍK a Sylva ELIÁŠOVÁ. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: Portál, 2007, 194 s. ISBN 978-80-7367-322-2.
Seznam doporučené literatury
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Kapitoly z didaktiky výtvarné výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 92 s. ISBN 8024414694.
HAZUKOVÁ, Helena a Pavel ŠAMŠULA. Didaktika výtvarné výchovy. I. Praha: Univerzita Palackého.\\\ Pedagogická fakulta, 2005, 129 s. ISBN 8072902377.
JUREČKOVÁ MALIŠOVÁ, Veronika. Výuka dějin umění a rozvoj percepčních, verbálních a hodnotících dovedností studentů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 135 s. Monografie. ISBN 978-80-244-4637-0.
SLAVÍK, Jan. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. 1. díl. V Praze: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001, 281 s. ISBN 8072900668.
SLAVÍK, Jan. Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. Praha: Karolinum, 1997, 199 s. ISBN 8071844373.
SLAVÍKOVÁ, Vladimíra, Jan SLAVÍK a Sylva ELIÁŠOVÁ. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha: Portál, 2007, 194 s. ISBN 978-80-7367-322-2.
Přílohy volně vložené
CD
Příloha č. 1. Didaktická pomůcka do hodiny výtvarné výchovy pro 2. stupeň - Dějiny výtvarného umění od rotundy po bleskosvod
Příloha č. 2. Výsledky dotazníku