Bakalářská práce zjišťuje spokojeností klientů se službami pedagogicko - psychologické poradny. Teoretická část se věnuje definování toho, co je pedagogicko - psychologická poradna, také historii a definici poradenství. Dále se zaměřuje na klientelu pedagogicko - psychologické poradny a na diagnostiku specifických vývojových poruch chování a učení.
Praktická část je zaměřena na vyhodnocení dotazníků, které zjišťovali spokojenost rodičů dětí, které poradnu navštěvují, se službami pedagogicko - psychologické poradny v Prostějově.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses the satisfaction of clients with the services of pedagogical - psychological counseling. The theoretical part is devoted to defining what is pedagogical - psychological counseling, as well as the history and definition of counseling. It also focuses on the clientele of pedagogical - psychological counseling and on the diagnosis of specific learning and behavioral disabilities.
The practical part is focused on the evaluation of questionnaires that determined the satisfaction of parents of children who attend the counseling center with the services of the pedagogical - psychological counseling center in Prostějov.
Klíčová slova
dítě, pedagogicko - psychologická poradna, specifické vývojové poruchy učení a chování, diagnostika
Klíčová slova v angličtině
child, pedagogical - psychological counseling, specific learning and behavioral disabilities, diagnostics
Rozsah průvodní práce
53 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zjišťuje spokojeností klientů se službami pedagogicko - psychologické poradny. Teoretická část se věnuje definování toho, co je pedagogicko - psychologická poradna, také historii a definici poradenství. Dále se zaměřuje na klientelu pedagogicko - psychologické poradny a na diagnostiku specifických vývojových poruch chování a učení.
Praktická část je zaměřena na vyhodnocení dotazníků, které zjišťovali spokojenost rodičů dětí, které poradnu navštěvují, se službami pedagogicko - psychologické poradny v Prostějově.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses the satisfaction of clients with the services of pedagogical - psychological counseling. The theoretical part is devoted to defining what is pedagogical - psychological counseling, as well as the history and definition of counseling. It also focuses on the clientele of pedagogical - psychological counseling and on the diagnosis of specific learning and behavioral disabilities.
The practical part is focused on the evaluation of questionnaires that determined the satisfaction of parents of children who attend the counseling center with the services of the pedagogical - psychological counseling center in Prostějov.
Klíčová slova
dítě, pedagogicko - psychologická poradna, specifické vývojové poruchy učení a chování, diagnostika
Klíčová slova v angličtině
child, pedagogical - psychological counseling, specific learning and behavioral disabilities, diagnostics
Zásady pro vypracování
Průběžné konzultace s vedoucím bakalářské práce.
Standartní uvádění zdrojů.
Studium odborné literatury.
Logické utřídění poznatků a jejich správné vřazení.
Dodržování časového harmonogramu.
Přehledná a jasná formulace finálního závěru.
Zásady pro vypracování
Průběžné konzultace s vedoucím bakalářské práce.
Standartní uvádění zdrojů.
Studium odborné literatury.
Logické utřídění poznatků a jejich správné vřazení.
Dodržování časového harmonogramu.
Přehledná a jasná formulace finálního závěru.
Seznam doporučené literatury
KREJČOVÁ, Lenka, Zuzana BODNÁROVÁ, Kamila ŠEMBEROVÁ a Kamila BALHAROVÁ. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. 2., aktualizované vydání. Brno: Edika, 2018. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-1219-3.
JANDERKOVÁ, Dita, Jitka KENDÍKOVÁ, Jarmila KLÉGROVÁ, Iva STRNADOVÁ, Jana SWIERKOSZOVÁ a Zdenka ŽENATOVÁ. SPU a ADHD. Praha: Raabe, [2016]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-215-8.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-262-0645-3.
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3.
VAŠUTOVÁ, Maria. Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7368-525-6.
PACLT, Ivo. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1426-4.
VALENTA, Milan. Slovník speciální pedagogiky. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0937-9.
VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.
NOVOSAD, Libor. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním: základy a předpoklady dobré poradenské praxe. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-509-7.
Seznam doporučené literatury
KREJČOVÁ, Lenka, Zuzana BODNÁROVÁ, Kamila ŠEMBEROVÁ a Kamila BALHAROVÁ. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. 2., aktualizované vydání. Brno: Edika, 2018. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-1219-3.
JANDERKOVÁ, Dita, Jitka KENDÍKOVÁ, Jarmila KLÉGROVÁ, Iva STRNADOVÁ, Jana SWIERKOSZOVÁ a Zdenka ŽENATOVÁ. SPU a ADHD. Praha: Raabe, [2016]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-215-8.
ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-262-0645-3.
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3.
VAŠUTOVÁ, Maria. Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7368-525-6.
PACLT, Ivo. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1426-4.
VALENTA, Milan. Slovník speciální pedagogiky. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0937-9.
VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.
NOVOSAD, Libor. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním: základy a předpoklady dobré poradenské praxe. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-509-7.