Diplomová práce se zabývá stolními hrami a jejich
přínosem pro vzdělávací proces z pohledu dějepisu.
Definuje pojem hra a popisuje historii stolních her,
překážky jejich použití a možnosti využití ve výuce. Ve
druhé části podává návod, jak a proč některé druhy
stolních her zapojit do běžných školních hodin a ukazuje
jejich konkrétní příklady.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on board games and the
benefits they provide for history education. It defines the
term and deals with the history of board games, the
potential obstacles of their use and the possibilities they
provide in education. The second part describes how and
why use several different types of board games in
ordinary school classrooms and shows concrete
examples of board games and their use.
Klíčová slova
hra, stolní hra, dějepis, historie
Klíčová slova v angličtině
Game, Board game, History, History teaching
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá stolními hrami a jejich
přínosem pro vzdělávací proces z pohledu dějepisu.
Definuje pojem hra a popisuje historii stolních her,
překážky jejich použití a možnosti využití ve výuce. Ve
druhé části podává návod, jak a proč některé druhy
stolních her zapojit do běžných školních hodin a ukazuje
jejich konkrétní příklady.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on board games and the
benefits they provide for history education. It defines the
term and deals with the history of board games, the
potential obstacles of their use and the possibilities they
provide in education. The second part describes how and
why use several different types of board games in
ordinary school classrooms and shows concrete
examples of board games and their use.
Klíčová slova
hra, stolní hra, dějepis, historie
Klíčová slova v angličtině
Game, Board game, History, History teaching
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Klasifikace stolních her dotýkajících se historie
3. Využití jednotlivých typů her ve výuce
3.1 Trivia
3.2 Eurohry
3.3 Ameritrash
3.4 Wargaming a historické simulace
3.5 RPG hry
4. Konkrétní příklady využití her ve výuce
5. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Klasifikace stolních her dotýkajících se historie
3. Využití jednotlivých typů her ve výuce
3.1 Trivia
3.2 Eurohry
3.3 Ameritrash
3.4 Wargaming a historické simulace
3.5 RPG hry
4. Konkrétní příklady využití her ve výuce
5. Závěr
Seznam doporučené literatury
- GOBET, Fernand, Alex DE VOOGT & Jean RETSCHITZKI. Moves in mind: The psychology of board games. Psychology Press, 2004.
- MAYER, Brian & Christopher HARRIS. Libraries Got Game: Aligned Learning Through Modern Board Games. American Library Association, 2009.
- HINEBAUGH, Jeffrey. A Board Game Education. Rowman & Littlefield Education, 2009.
- PARLETT, David. Oxford History of Board Games. Oxford University Press, 1999.
Seznam doporučené literatury
- GOBET, Fernand, Alex DE VOOGT & Jean RETSCHITZKI. Moves in mind: The psychology of board games. Psychology Press, 2004.
- MAYER, Brian & Christopher HARRIS. Libraries Got Game: Aligned Learning Through Modern Board Games. American Library Association, 2009.
- HINEBAUGH, Jeffrey. A Board Game Education. Rowman & Littlefield Education, 2009.
- PARLETT, David. Oxford History of Board Games. Oxford University Press, 1999.