Tato diplomová práce se zabývá výukovými metodami a přístupy ve výuce anglického jazyka. V teoretické části se věnuje základní terminologii a stručnou charakteristikou vybraných metod, přístupů a technik. Praktická část cílí na učitele i žáky. Kvalitativní výzkum probíhá formou rozhovoru s šesti učiteli a kvantitativní výzkum je založen na dotazníkovém šetření a má nastínit názory žáků na hodiny anglického jazyka. Práce obsahuje dvě modelové hodiny a zpětnou vazbu žáků. Cílem práce je odpovědět na otázku,zda jsou hry a zábavné prvky efektivní a zda je učitelé využívají v hodinách anglického jazyka a zda jsou žáci a učitelé spokojeni s průběhem hodin.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with methods and approaches of teaching English. The theoretical part focuses on basic terminology and offers a selected list of methods and approaches and techniques. The practical part of this work aims at both teachers and pupils. Qualitative research uses an interview to question six teachers from different basic schools. Quantitative research is carried out through a questionnaire towards pupils of the English language at the lower-secondary school level and should outline their opinions. The aim of this work is to answer the questions - whether the game-like activities and fun elements are effective, whether they are used by teachers of English and whether both teachers and students are satisfied with the course of the lessons.
Klíčová slova
Výuka, škola, anglický jazyk, hry, metoda, přístup, technika, učitel, žák
Klíčová slova v angličtině
Teaching, school, English language, games, method, approach, technique, teacher, pupil
Rozsah průvodní práce
74 s. (108 935 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá výukovými metodami a přístupy ve výuce anglického jazyka. V teoretické části se věnuje základní terminologii a stručnou charakteristikou vybraných metod, přístupů a technik. Praktická část cílí na učitele i žáky. Kvalitativní výzkum probíhá formou rozhovoru s šesti učiteli a kvantitativní výzkum je založen na dotazníkovém šetření a má nastínit názory žáků na hodiny anglického jazyka. Práce obsahuje dvě modelové hodiny a zpětnou vazbu žáků. Cílem práce je odpovědět na otázku,zda jsou hry a zábavné prvky efektivní a zda je učitelé využívají v hodinách anglického jazyka a zda jsou žáci a učitelé spokojeni s průběhem hodin.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with methods and approaches of teaching English. The theoretical part focuses on basic terminology and offers a selected list of methods and approaches and techniques. The practical part of this work aims at both teachers and pupils. Qualitative research uses an interview to question six teachers from different basic schools. Quantitative research is carried out through a questionnaire towards pupils of the English language at the lower-secondary school level and should outline their opinions. The aim of this work is to answer the questions - whether the game-like activities and fun elements are effective, whether they are used by teachers of English and whether both teachers and students are satisfied with the course of the lessons.
Klíčová slova
Výuka, škola, anglický jazyk, hry, metoda, přístup, technika, učitel, žák
Klíčová slova v angličtině
Teaching, school, English language, games, method, approach, technique, teacher, pupil
Zásady pro vypracování
1. Zpracovaní cíle práce 2. Vypracování dotazníku pro žáky základních škol 3. Distribuce dotazníku mezi žáky 4. Zpracovaní dotazníku 5. Zpracovaní 1. kapitoly 6. Vypracování teoretické části práce 7. Příprava materiálů pro výuku alternativními metodami 8. Dva výstupy na základní škole 9. Zpracování zpětné vazby od žáků 10.Vypracování závěru práce 11.Odevzdání práce
Zásady pro vypracování
1. Zpracovaní cíle práce 2. Vypracování dotazníku pro žáky základních škol 3. Distribuce dotazníku mezi žáky 4. Zpracovaní dotazníku 5. Zpracovaní 1. kapitoly 6. Vypracování teoretické části práce 7. Příprava materiálů pro výuku alternativními metodami 8. Dva výstupy na základní škole 9. Zpracování zpětné vazby od žáků 10.Vypracování závěru práce 11.Odevzdání práce
Seznam doporučené literatury
1. HARMER, Jeremy. The practise of English Language Teaching. Pearson, 2012, 448 p. ISBN 978-1-4058-47728.
2. PRUCHA, Jan. Moderni pedagogika. Praha: portal, 2002, 481 p. ISBN 80-7178-631-4.
3. RICHARDS, Jack and ROGERS, Theodore. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, 270 p. ISBN 0-521-00842-3.
4. SCRIVENER, Jim. Learning Teaching 3th edition. Oxford: Macmillian, 2011, 414 p. ISBN 978-0-230-72984-1.
5. TEPPERWEIN, Kurt. Umění lehce se učit. Ostrava: Mention, 1993, 160 p. ISBN 80-900784-4-3.
Seznam doporučené literatury
1. HARMER, Jeremy. The practise of English Language Teaching. Pearson, 2012, 448 p. ISBN 978-1-4058-47728.
2. PRUCHA, Jan. Moderni pedagogika. Praha: portal, 2002, 481 p. ISBN 80-7178-631-4.
3. RICHARDS, Jack and ROGERS, Theodore. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, 270 p. ISBN 0-521-00842-3.
4. SCRIVENER, Jim. Learning Teaching 3th edition. Oxford: Macmillian, 2011, 414 p. ISBN 978-0-230-72984-1.
5. TEPPERWEIN, Kurt. Umění lehce se učit. Ostrava: Mention, 1993, 160 p. ISBN 80-900784-4-3.