Bakalářská práce se zaměřuje na jedince s diagnostikovaným syndromem ADD a přidruženými vývojovými poruchami učení. Práce je zasazena do domácího a především školního prostředí s orientací na výkon ve vzdělávání a sociální vztahy. Upozorňuje na možné selhávání jedinců jak ve školní, tak sociální oblasti. Při neadekvátním přístupu pojednává především o psychických obtížích a problémech v navazování sociálních vztahů. Dále se zaměřuje na možné negativní ovlivnění vývoje jedince a přenesení obtíží do dospělosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on individuals diagnosed with Attention Deficit Disorder Without Hyperactivity (ADD) and associated developmental learning disorders. The thesis observes home and mainly school environment with a focus on achievements in education and social relations. It draws attention to the possible failure of individuals in both school and social spheres. It reflects on mental issues and problems in establishing social relationships, in case of inadequate approach. In addition, it concentrates on the possible negative impact on the development of the individual and a transfer of the issues into an adulthood.
Klíčová slova
syndrom ADD, specifické vývojové poruchy učení, škola, rodina, sociální bariéry, školní selhávání, psychické obtíže, dítě, dospělý
Klíčová slova v angličtině
attention deficit disorder (ADD), specific learning disability, school, family, social barriers, school failure, mental problems, child, adult
Rozsah průvodní práce
43
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na jedince s diagnostikovaným syndromem ADD a přidruženými vývojovými poruchami učení. Práce je zasazena do domácího a především školního prostředí s orientací na výkon ve vzdělávání a sociální vztahy. Upozorňuje na možné selhávání jedinců jak ve školní, tak sociální oblasti. Při neadekvátním přístupu pojednává především o psychických obtížích a problémech v navazování sociálních vztahů. Dále se zaměřuje na možné negativní ovlivnění vývoje jedince a přenesení obtíží do dospělosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on individuals diagnosed with Attention Deficit Disorder Without Hyperactivity (ADD) and associated developmental learning disorders. The thesis observes home and mainly school environment with a focus on achievements in education and social relations. It draws attention to the possible failure of individuals in both school and social spheres. It reflects on mental issues and problems in establishing social relationships, in case of inadequate approach. In addition, it concentrates on the possible negative impact on the development of the individual and a transfer of the issues into an adulthood.
Klíčová slova
syndrom ADD, specifické vývojové poruchy učení, škola, rodina, sociální bariéry, školní selhávání, psychické obtíže, dítě, dospělý
Klíčová slova v angličtině
attention deficit disorder (ADD), specific learning disability, school, family, social barriers, school failure, mental problems, child, adult
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury, zdrojů a příprava teoretických podkladů práce.
Sbírání a třídění informací od respondentů, analýza a interpretace výsledků zkoumání.
Postulace závěrů a doporučení pro praxi.
Průběžné konzultování stavu práce s vedoucí bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury, zdrojů a příprava teoretických podkladů práce.
Sbírání a třídění informací od respondentů, analýza a interpretace výsledků zkoumání.
Postulace závěrů a doporučení pro praxi.
Průběžné konzultování stavu práce s vedoucí bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
Závěrková, Markéta. 2016. Jak se žije s ADHD : co se stane, když vám vstoupí do života, jaké to je žít s nimi a s námi. Praha : Pasparta. ISBN 978-80-88163-30-5.
Carter, Cheryl R. 2014. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole : praktický rádce pro rodiče i učitele. Praha, Portál. ISBN 978-80-262-0621-7.
Covey, Sean. 2017. 7 návyků šťastných dětí. Praha : Zastoupení společnosti FranklinCovey v ČR a SR : FC Czech, s.r.o. ISBN 978-80-905657-1-5.
Gillernová, Ilona, Krejčová, Lenka a kol. 2012. Sociální dovednosti ve škole. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-3472-9.
Seznam doporučené literatury
Závěrková, Markéta. 2016. Jak se žije s ADHD : co se stane, když vám vstoupí do života, jaké to je žít s nimi a s námi. Praha : Pasparta. ISBN 978-80-88163-30-5.
Carter, Cheryl R. 2014. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole : praktický rádce pro rodiče i učitele. Praha, Portál. ISBN 978-80-262-0621-7.
Covey, Sean. 2017. 7 návyků šťastných dětí. Praha : Zastoupení společnosti FranklinCovey v ČR a SR : FC Czech, s.r.o. ISBN 978-80-905657-1-5.
Gillernová, Ilona, Krejčová, Lenka a kol. 2012. Sociální dovednosti ve škole. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-3472-9.