Hlavním tématem bakalářské práce jsou děti se sluchovým postižením. Teoretická část je zaměřena na samotné sluchové postižení, komunikaci, volný čas osob sluchově postižených a specifika hodin tělesné výchovy na školách pro děti se sluchovým postižením.
Praktická část poté popisuje průběh ukázkových hodin na Střední škole, základní škole a mateřské škole Kosmonautů v Olomouci za pomoci odpovědí paní učitelek tělesné výchovy na otázky týkající se realizace praktické části v jejich hodinách. Výsledkem je jak shrnutí učitelek, tak i vytvoření video ukázky z hodiny korfbalu na základní škole pro sluchově postižené.
Anotace v angličtině
The main topic of the bachelor thesis is children with hearing disability. The theoretical part is focused on the hearing impairment itself, communication, leisure time of the hearing disability and the specifics of physical education classes in schools for children with hearing disability.
The practical part then describes the course of demonstration classes at the Secondary School, Primary School and Kindergarten Cosmonauts in Olomouc with the help of answers of physical education teachers to questions about the implementation of the practical part in their classes. The result is a summary of both the teachers and the creation of video clips from hours korfball in elementary school for the hearing impaired.
Klíčová slova
Sluchové postižení, dítě, sport, míč, korfbal
Klíčová slova v angličtině
Hearing disability, child, sport, ball, korfball
Rozsah průvodní práce
41 s. (85 802 znaků) + 7 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem bakalářské práce jsou děti se sluchovým postižením. Teoretická část je zaměřena na samotné sluchové postižení, komunikaci, volný čas osob sluchově postižených a specifika hodin tělesné výchovy na školách pro děti se sluchovým postižením.
Praktická část poté popisuje průběh ukázkových hodin na Střední škole, základní škole a mateřské škole Kosmonautů v Olomouci za pomoci odpovědí paní učitelek tělesné výchovy na otázky týkající se realizace praktické části v jejich hodinách. Výsledkem je jak shrnutí učitelek, tak i vytvoření video ukázky z hodiny korfbalu na základní škole pro sluchově postižené.
Anotace v angličtině
The main topic of the bachelor thesis is children with hearing disability. The theoretical part is focused on the hearing impairment itself, communication, leisure time of the hearing disability and the specifics of physical education classes in schools for children with hearing disability.
The practical part then describes the course of demonstration classes at the Secondary School, Primary School and Kindergarten Cosmonauts in Olomouc with the help of answers of physical education teachers to questions about the implementation of the practical part in their classes. The result is a summary of both the teachers and the creation of video clips from hours korfball in elementary school for the hearing impaired.
Klíčová slova
Sluchové postižení, dítě, sport, míč, korfbal
Klíčová slova v angličtině
Hearing disability, child, sport, ball, korfball
Zásady pro vypracování
1. Vytyčení koncepce práce 2. Studium odborné literatury 3. Stanovení cíle a metodického postupu 4. Zpracování teoretické části 5. Zpracování praktické části 6. Vyhodnocení dat a stanovení závěrů
Zásady pro vypracování
1. Vytyčení koncepce práce 2. Studium odborné literatury 3. Stanovení cíle a metodického postupu 4. Zpracování teoretické části 5. Zpracování praktické části 6. Vyhodnocení dat a stanovení závěrů
Seznam doporučené literatury
1. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ - Iva Jungwirthová 2. Péče o dítě s postižením sluchu - Martina Muknšnáblová 3. Sluchové postižení - Radka Horáková 4. Volný čas a jeho význam ve výchově - Michal Kaplánek 5. Míčové hry - Tomáš Kafka 6. Pedagogické ovlivňování volného času - Bedřich Hájek 7. Školáci v pohybu, tělesná výchova v praxi - Hana Dvořáková
Seznam doporučené literatury
1. Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ - Iva Jungwirthová 2. Péče o dítě s postižením sluchu - Martina Muknšnáblová 3. Sluchové postižení - Radka Horáková 4. Volný čas a jeho význam ve výchově - Michal Kaplánek 5. Míčové hry - Tomáš Kafka 6. Pedagogické ovlivňování volného času - Bedřich Hájek 7. Školáci v pohybu, tělesná výchova v praxi - Hana Dvořáková