Hlavním cílem diplomové práce je představit podstatu a význam spolupráce rodiny a školy, její vliv na rozvoj žáka na 1. stupni základních škol. Teoretická část je zaměřena na vyznám rodiny v rámci rozvoje dítěte na 1. stupni. Dále je zde vyobrazena její historie, která je spojena s jejím vývojem a funkcemi, které se v průřezu let proměňovaly. Je zde vymezen i význam školy, její funkce a obsah primárního vzdělávání nejen v České republice, ale i v ostatních zemích. Podstatná část je zaměřena na samotnou spolupráci a komunikaci rodiny a školy. Seznamuje s důležitostí spolupráce rodiny a školy, a s jejími způsoby, jak ji ještě více zefektivnit, efektivní komunikací a jejími formami.
Poslední část je zaměřena na budoucího učitele a jeho připravenost na komunikaci a spolupráci s rodiči. Je zde představena osobnost učitele na 1. stupni základních škol, jeho kompetence a příprava na budoucí profesi i v rámci komunikace a spolupráce s rodiči.
Empirická část se zaměřuje na představu o důležitosti spolupráce a vzájemné komunikace mezi rodinou a školou, při rozvoji žáka na primární škole z pohledu budoucích učitelů. Na připravenost budoucích učitelů a jejich představu o daném povolání. K danému záměru byl zvolen kvantitativní výzkum.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis is to introduce a fundamental and importance of families and school cooperation, its effect on a pupil´s development at a primary school. The theoretic part is focused on an importance of a family within the child´s development at a primary school. Furthermore, there is depicted its history which is connected with its development and functions that have been changed during the years. There is also defined a value of the school, its function and contents of a primary education in the Czech Republic, but also in other countries.The essential part is aimed at a cooperation and communication between a family and school. It acquaints with a significance of a family and school, with its ways how to make it more effective, the effective communication and its forms. The last part is focused on a future teacher and her/his readiness for a communication and cooperation with parents. There is introduced a teacher´s personality at a primary school, her/his competences and preparation for the future career within the frame of communication and cooperation with parents.
Hlavním cílem diplomové práce je představit podstatu a význam spolupráce rodiny a školy, její vliv na rozvoj žáka na 1. stupni základních škol. Teoretická část je zaměřena na vyznám rodiny v rámci rozvoje dítěte na 1. stupni. Dále je zde vyobrazena její historie, která je spojena s jejím vývojem a funkcemi, které se v průřezu let proměňovaly. Je zde vymezen i význam školy, její funkce a obsah primárního vzdělávání nejen v České republice, ale i v ostatních zemích. Podstatná část je zaměřena na samotnou spolupráci a komunikaci rodiny a školy. Seznamuje s důležitostí spolupráce rodiny a školy, a s jejími způsoby, jak ji ještě více zefektivnit, efektivní komunikací a jejími formami.
Poslední část je zaměřena na budoucího učitele a jeho připravenost na komunikaci a spolupráci s rodiči. Je zde představena osobnost učitele na 1. stupni základních škol, jeho kompetence a příprava na budoucí profesi i v rámci komunikace a spolupráce s rodiči.
Empirická část se zaměřuje na představu o důležitosti spolupráce a vzájemné komunikace mezi rodinou a školou, při rozvoji žáka na primární škole z pohledu budoucích učitelů. Na připravenost budoucích učitelů a jejich představu o daném povolání. K danému záměru byl zvolen kvantitativní výzkum.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis is to introduce a fundamental and importance of families and school cooperation, its effect on a pupil´s development at a primary school. The theoretic part is focused on an importance of a family within the child´s development at a primary school. Furthermore, there is depicted its history which is connected with its development and functions that have been changed during the years. There is also defined a value of the school, its function and contents of a primary education in the Czech Republic, but also in other countries.The essential part is aimed at a cooperation and communication between a family and school. It acquaints with a significance of a family and school, with its ways how to make it more effective, the effective communication and its forms. The last part is focused on a future teacher and her/his readiness for a communication and cooperation with parents. There is introduced a teacher´s personality at a primary school, her/his competences and preparation for the future career within the frame of communication and cooperation with parents.
1. Sběr literatury
2. Příprava teoretické části
3. Příprava výzkumného nástroje
4. Sběr dat
5. Vyhodnocování dat
6. Zpracování empirické části
7. Finalizace práce
Zásady pro vypracování
1. Sběr literatury
2. Příprava teoretické části
3. Příprava výzkumného nástroje
4. Sběr dat
5. Vyhodnocování dat
6. Zpracování empirické části
7. Finalizace práce
Seznam doporučené literatury
1.PRCHAL, Josef. Vychováváme děti. 2. upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. Knihy pro rodiče (SPN).
2.ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4640-1.
3.ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2742-4.
4.GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. Edukace (Hanex). ISBN isbn978-80-7409-010-3.
5. RVP ZV
6. HAMAROVA, Janka a Lubomir HOLKOVIC. Rodina, spolocnost, vychova. Bratislava: Veda, 1987.
Seznam doporučené literatury
1.PRCHAL, Josef. Vychováváme děti. 2. upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. Knihy pro rodiče (SPN).
2.ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4640-1.
3.ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2742-4.
4.GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. Edukace (Hanex). ISBN isbn978-80-7409-010-3.
5. RVP ZV
6. HAMAROVA, Janka a Lubomir HOLKOVIC. Rodina, spolocnost, vychova. Bratislava: Veda, 1987.