Bakalářská práce se zabývá studiem kapitálů rodin. V teoretické části je v první kapitole vymezena rodina a její funkce. Dále pak v podkapitole výchovné styly v rodině a typy rodin. V druhé kapitole je vymezen předškolní věk, a to z hlediska biologických a psychických změn. V podkapitole se také zmiňuje socializace dítěte v předškolním věku a jeho potřeby. Třetí kapitola vymezuje kapitál a to ekonomický, sociální a kulturní v kontextu dítěte předškolního věku. Poslední kapitola v teoretické části se zabývá kurikulem předškolního vzdělávání, a to konkrétně Školním vzdělávacím programem mateřské školy Sluníčko, kde bylo prováděno výzkumné šetření. V empirické části se snažíme zjistit jaké rodiny vstupují do systému soukromého předškolního vzdělávání. Tato část obsahuje vymezení cílů a dílčích cílů. Dále je popsána metodologie výzkumu, výzkumné otázky a testovaný vzorek. Poslední podkapitola obsahuje analýzu dat z dotazníkového šetření. Šestá kapitola obsahuje výsledky z výzkumného šetření, které byly zjištěny prostřednictvím dotazníku.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the study of family capitals. In the theoretical part, the first chapter defines the family and its functions. Furthermore, in the subchapter educational styles in the family and types of families. The second chapter defines the preschool age, in terms of biological and psychological changes. The subchapter also mentions the socialization of preschool children and their needs. The third chapter defines capital, namely economic, social and cultural in the context of a preschool child. The last chapter in the theoretical part deals with the curriculum of pre-school education, specifically the School Educational Program of the Sluníčko Kindergarten, where a research survey was conducted. In the empirical part we try to find out which families enter the system of private preschool education. This section contains the definition of objectives and sub-objectives. Furthermore, the research methodology, research questions and the tested sample are described. The last subchapter contains an analysis of data from the questionnaire survey. The sixth chapter contains the results of the research survey, which were found through a questionnaire.
Bakalářská práce se zabývá studiem kapitálů rodin. V teoretické části je v první kapitole vymezena rodina a její funkce. Dále pak v podkapitole výchovné styly v rodině a typy rodin. V druhé kapitole je vymezen předškolní věk, a to z hlediska biologických a psychických změn. V podkapitole se také zmiňuje socializace dítěte v předškolním věku a jeho potřeby. Třetí kapitola vymezuje kapitál a to ekonomický, sociální a kulturní v kontextu dítěte předškolního věku. Poslední kapitola v teoretické části se zabývá kurikulem předškolního vzdělávání, a to konkrétně Školním vzdělávacím programem mateřské školy Sluníčko, kde bylo prováděno výzkumné šetření. V empirické části se snažíme zjistit jaké rodiny vstupují do systému soukromého předškolního vzdělávání. Tato část obsahuje vymezení cílů a dílčích cílů. Dále je popsána metodologie výzkumu, výzkumné otázky a testovaný vzorek. Poslední podkapitola obsahuje analýzu dat z dotazníkového šetření. Šestá kapitola obsahuje výsledky z výzkumného šetření, které byly zjištěny prostřednictvím dotazníku.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the study of family capitals. In the theoretical part, the first chapter defines the family and its functions. Furthermore, in the subchapter educational styles in the family and types of families. The second chapter defines the preschool age, in terms of biological and psychological changes. The subchapter also mentions the socialization of preschool children and their needs. The third chapter defines capital, namely economic, social and cultural in the context of a preschool child. The last chapter in the theoretical part deals with the curriculum of pre-school education, specifically the School Educational Program of the Sluníčko Kindergarten, where a research survey was conducted. In the empirical part we try to find out which families enter the system of private preschool education. This section contains the definition of objectives and sub-objectives. Furthermore, the research methodology, research questions and the tested sample are described. The last subchapter contains an analysis of data from the questionnaire survey. The sixth chapter contains the results of the research survey, which were found through a questionnaire.
1. Sběr literatury
2. Stanovení cíle bakalářské/diplomové práce
3. Zpracování teoretických východisek
4. Stanovení výzkumného problému
5. Realizace empirické/praktické části
Zásady pro vypracování
1. Sběr literatury
2. Stanovení cíle bakalářské/diplomové práce
3. Zpracování teoretických východisek
4. Stanovení výzkumného problému
5. Realizace empirické/praktické části