Diplomová práce je zaměřena na skautské výchovné působení s možným preventivním potenciálem vzhledem ke vzniku rizikového a problémového chování. Analyzuje efektivnost výchovného působení ve vztahu k naplňování základních lidských potřeb dle Maslowovy teorie. Zkoumá výchovné mechanismy užívané ve skautské činnosti. V závěru práce jsou uvedena dílčí metodická doporučení, především pro skautské činovníky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the educational influence of scouting activities and its possible challenging behavior prevention. It analyses the efficacy of educational influence, which is related to meeting basic human needs. This diploma thesis also studies educational methods used by the scouts and finally, it proposes methodical suggestions especially intended for scout leaders.
Klíčová slova
Problémové chování, skauting, základní lidské potřeby, prevence, saturace.
Klíčová slova v angličtině
Challenging behavior, scouting, meeting basic human needs, prevention.
Rozsah průvodní práce
83 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na skautské výchovné působení s možným preventivním potenciálem vzhledem ke vzniku rizikového a problémového chování. Analyzuje efektivnost výchovného působení ve vztahu k naplňování základních lidských potřeb dle Maslowovy teorie. Zkoumá výchovné mechanismy užívané ve skautské činnosti. V závěru práce jsou uvedena dílčí metodická doporučení, především pro skautské činovníky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on the educational influence of scouting activities and its possible challenging behavior prevention. It analyses the efficacy of educational influence, which is related to meeting basic human needs. This diploma thesis also studies educational methods used by the scouts and finally, it proposes methodical suggestions especially intended for scout leaders.
Klíčová slova
Problémové chování, skauting, základní lidské potřeby, prevence, saturace.
Klíčová slova v angličtině
Challenging behavior, scouting, meeting basic human needs, prevention.
Zásady pro vypracování
1. Studium teoretických poznatků dané oblasti.
2. Navržení metodiky výzkumu.
3. Realizace výzkumu- sběr a analýza dat.
4. Formulování závěrů.
5. Konzultace s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium teoretických poznatků dané oblasti.
2. Navržení metodiky výzkumu.
3. Realizace výzkumu- sběr a analýza dat.
4. Formulování závěrů.
5. Konzultace s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
Miovský, M. (2006) Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada.
Train, A. (2001) Nejčastější poruchy chování dětí. Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2004) Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Miovský, M. (2006) Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada.
Train, A. (2001) Nejčastější poruchy chování dětí. Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2004) Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál.