Tato diplomová práce s názvem Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v oblasti sociálních dovedností se zabývá problematikou školní nezralosti v oblasti sociálních dovedností. Pomocí metod kvantitativního výzkumu a pomocí analýzy a syntézy se práce snaží nalézt odpověď na otázku, jsou-li žáci prvních tříd v sociální oblasti natolik zdatní, že dokáží bez problému splnit nároky, které na ně klade škola. Práce také zkoumá tuto problematiku s přihlédnutím k odkladu. K dílčím cílům práce patří odhalit, které podoblasti ze sociální oblasti pro prvňáky představují největší problém a kde je zapotřebí dopomoci.
Anotace v angličtině
The presented diploma thesis "Readiness of Children to Begin with Compulsory Schooling in Terms of Social Skills" deals with school immaturity specifically in social skills. Through quantitative research methods and through analysis and synthesis, the presented thesis tries to find an answer to the question of whether the pupils of the first grades of the elementary schools in terms of their social skills are so proficient that they can meet the demands placed on them by the school. The thesis also examines the analyzed issue, taking into consideration the postponement of school attendance. The sub-objectives of the thesis are focused on the research of those social skills sub-ranges that represent the biggest obstacle for pupils of the first grade of elementary schools and, therefore, in what areas these pupils require primary assistance.
Klíčová slova
Školní zralost, první třída, zápis, školní neúspěch, očekávané výstupy, sociální oblast
Klíčová slova v angličtině
School maturity, first grade, enrollment, school failure, expected outcomes, social area
Rozsah průvodní práce
85 s. (137 232 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce s názvem Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v oblasti sociálních dovedností se zabývá problematikou školní nezralosti v oblasti sociálních dovedností. Pomocí metod kvantitativního výzkumu a pomocí analýzy a syntézy se práce snaží nalézt odpověď na otázku, jsou-li žáci prvních tříd v sociální oblasti natolik zdatní, že dokáží bez problému splnit nároky, které na ně klade škola. Práce také zkoumá tuto problematiku s přihlédnutím k odkladu. K dílčím cílům práce patří odhalit, které podoblasti ze sociální oblasti pro prvňáky představují největší problém a kde je zapotřebí dopomoci.
Anotace v angličtině
The presented diploma thesis "Readiness of Children to Begin with Compulsory Schooling in Terms of Social Skills" deals with school immaturity specifically in social skills. Through quantitative research methods and through analysis and synthesis, the presented thesis tries to find an answer to the question of whether the pupils of the first grades of the elementary schools in terms of their social skills are so proficient that they can meet the demands placed on them by the school. The thesis also examines the analyzed issue, taking into consideration the postponement of school attendance. The sub-objectives of the thesis are focused on the research of those social skills sub-ranges that represent the biggest obstacle for pupils of the first grade of elementary schools and, therefore, in what areas these pupils require primary assistance.
Klíčová slova
Školní zralost, první třída, zápis, školní neúspěch, očekávané výstupy, sociální oblast
Klíčová slova v angličtině
School maturity, first grade, enrollment, school failure, expected outcomes, social area
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury (rešerše)
2. Vymezení tématu a terminologie
3. Zpracování základních pojmů
4. Navržení struktury práce
5. Zpracování vymezené problematiky
6. Závěr
Změny budou konzultovány, během zpracování práce
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury (rešerše)
2. Vymezení tématu a terminologie
3. Zpracování základních pojmů
4. Navržení struktury práce
5. Zpracování vymezené problematiky
6. Závěr
Změny budou konzultovány, během zpracování práce
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, iv, 212 s. ISBN 978-80-251-1829-0.
KLENKOVÁ, Jiřina a Helena KOLBÁBKOVÁ. Diagnostika předškoláka: správný vývoj řeči dítěte. Brno: MC nakladatelství, 2003, 125 s. ISBN 80-239-0082-x.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. 126 s. [cit. 2016-01-16]
BEZOUŠKOVÁ, Marcela a Alžběta PALATINOVÁ. Jak rozvíjet sociální dovednosti dětí. Praha: Liga proti rakovině, 2003, 24 s.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011, 207 s. ISBN 978-80-262-0044-4
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, iv, 212 s. ISBN 978-80-251-1829-0.
KLENKOVÁ, Jiřina a Helena KOLBÁBKOVÁ. Diagnostika předškoláka: správný vývoj řeči dítěte. Brno: MC nakladatelství, 2003, 125 s. ISBN 80-239-0082-x.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. 126 s. [cit. 2016-01-16]
BEZOUŠKOVÁ, Marcela a Alžběta PALATINOVÁ. Jak rozvíjet sociální dovednosti dětí. Praha: Liga proti rakovině, 2003, 24 s.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011, 207 s. ISBN 978-80-262-0044-4