: Tato diplomová práce vznikla za účelem vytvoření nového destinačního produktu zaměřeného na rod Lichtenštejnů na Jižní Moravě. V teoretické části pojednává o destinaci, destinačním managementu, marketingu destinace, produktu cestovního ruchu a fázích jeho tvorby. V praktické části pak analyzuje stávající situaci na Jižní Moravě a navrhuje nový produkt cestovního ruchu. Metodika práce je převzata z manuálů agentury CzechTourism a upravena pro potřeby práce. Cílem této práce je tvorba nového destinačního produktu, prezentovaného ve formě produktové karty. Výsledkem práce je podrobná analýza destinace, na jejímž základě byl vytvořený návrh produktu Lichtenštejnové na Moravě, který je prezentován v produktové kartě.
Anotace v angličtině
This thesis was written for a purpose of creating new destination product focused on Lichtenstein's house in South Moravia. Theoretical part is about destination management, marketing and destination product with its phases of creation. Practical part analyzes current situation in South Moravia and designs new destination product. The methodology of the work is taken from the manuals of the CzechTourism Agency and adapted for the needs of work. The aim of this work is to create a new destination product, presented as a product card. The result of this work is a detailed analysis of the destination, on the basis of which the design of the product Liechtenstein in Moravia was created, which is presented in the product card.
: Tato diplomová práce vznikla za účelem vytvoření nového destinačního produktu zaměřeného na rod Lichtenštejnů na Jižní Moravě. V teoretické části pojednává o destinaci, destinačním managementu, marketingu destinace, produktu cestovního ruchu a fázích jeho tvorby. V praktické části pak analyzuje stávající situaci na Jižní Moravě a navrhuje nový produkt cestovního ruchu. Metodika práce je převzata z manuálů agentury CzechTourism a upravena pro potřeby práce. Cílem této práce je tvorba nového destinačního produktu, prezentovaného ve formě produktové karty. Výsledkem práce je podrobná analýza destinace, na jejímž základě byl vytvořený návrh produktu Lichtenštejnové na Moravě, který je prezentován v produktové kartě.
Anotace v angličtině
This thesis was written for a purpose of creating new destination product focused on Lichtenstein's house in South Moravia. Theoretical part is about destination management, marketing and destination product with its phases of creation. Practical part analyzes current situation in South Moravia and designs new destination product. The methodology of the work is taken from the manuals of the CzechTourism Agency and adapted for the needs of work. The aim of this work is to create a new destination product, presented as a product card. The result of this work is a detailed analysis of the destination, on the basis of which the design of the product Liechtenstein in Moravia was created, which is presented in the product card.