Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj pasportizačního klienta pro mobilní platformu Android převážně v programovacím jazyce Java. Cílem je vytvořit univerzální pasportizační mapovou aplikaci pro mobilní zařízení, která splňuje veškeré zásady vývoje těchto druhů softwaru.
Tyto zásady vývoje aplikací pro mobilní zařízení jsou v teoretické části této práce definovány stejně tak jako technologické aspekty a zásady tvorby mapových aplikací. Teoretická část této práce dále obsahuje obecné informace o pasportizaci a pasportech a je zde také popsán současný stav mapových aplikací vhodných k zobrazení dat z pasportů.
Hlavním výsledkem práce je univerzální mapový pasportizační klient pro systém Android a výrobní postup tvorby tohoto klienta.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on development of an evidence map client for mobile devices running on Android platform coded mainly in Java programming language. The aim of this bachelor thesis is to create a universal evidence map application for mobile devices which meets all the principles needed for development of such kinds of software.
These principles of development of applications for mobile devices are defined in theoretical part of this thesis as well as the technological aspects and principles for development of map applications. Apart from that, the theoretical part of this thesis contains general information on gathering evidence data, and the current status of map applications suitable for displaying inventory data from evidence is described in this thesis as well.
The main result of this thesis is the universal evidence map client for Android and the description of the process of development of this client.
Klíčová slova
pasportizace, pasport, smartphone, mobilní zařízení, Android, Java
Klíčová slova v angličtině
evidence, mobile device, smartphone, Android, Java
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj pasportizačního klienta pro mobilní platformu Android převážně v programovacím jazyce Java. Cílem je vytvořit univerzální pasportizační mapovou aplikaci pro mobilní zařízení, která splňuje veškeré zásady vývoje těchto druhů softwaru.
Tyto zásady vývoje aplikací pro mobilní zařízení jsou v teoretické části této práce definovány stejně tak jako technologické aspekty a zásady tvorby mapových aplikací. Teoretická část této práce dále obsahuje obecné informace o pasportizaci a pasportech a je zde také popsán současný stav mapových aplikací vhodných k zobrazení dat z pasportů.
Hlavním výsledkem práce je univerzální mapový pasportizační klient pro systém Android a výrobní postup tvorby tohoto klienta.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on development of an evidence map client for mobile devices running on Android platform coded mainly in Java programming language. The aim of this bachelor thesis is to create a universal evidence map application for mobile devices which meets all the principles needed for development of such kinds of software.
These principles of development of applications for mobile devices are defined in theoretical part of this thesis as well as the technological aspects and principles for development of map applications. Apart from that, the theoretical part of this thesis contains general information on gathering evidence data, and the current status of map applications suitable for displaying inventory data from evidence is described in this thesis as well.
The main result of this thesis is the universal evidence map client for Android and the description of the process of development of this client.
Klíčová slova
pasportizace, pasport, smartphone, mobilní zařízení, Android, Java
Klíčová slova v angličtině
evidence, mobile device, smartphone, Android, Java
Zásady pro vypracování
Cílem práce je sestavit univerzální pasportizační klient pro mobilní platformu Android. Student provede rešerši stávajících mobilních mapových klientů, a specifikuje hardwarové, softwarové, geoinformatické a kartografické požadavky. Na základě výběru vhodného vývojového prostředí a vhodně zvolených metod vývoje softwaru, bude hlavním cílem práce návrh a vývoj mobilní aplikace umožňující online i offline přístup, pochopitelně s důrazem na dodržování zásad UX/UI mobilních řešení. Pilotní studie bude obsahovat data dodané vedoucím práce, na jejíž implementaci student provede uživatelské i výkonostní testování. Vedle vlastního vývoje aplikace se student v teoretické části zaměří na specifikaci vývojových postupů a metod vývoje softwaru pro mobilní aplikace (nativní/hybridní/PWA, vodopádový vs. agilní model, iterace, protototypování, verzování apod).
Student vyplní údaje o všech datových sadách, které vytvořil nebo získal v rámci práce, do Metainformačního systému katedry geoinformatiky a současně vytvoří zálohu údajů ve formě validovaného XML souboru. Celá práce (text, přílohy, výstupy, zdrojová a vytvořená data, XML soubor) se odevzdá v digitální podobě na CD (DVD) a text práce s vybranými přílohami bude odevzdán ve dvou svázaných výtiscích na sekretariát katedry. O diplomové práci student vytvoří webovou stránku v souladu s pravidly dostupnými na stránkách katedry. Práce bude zpracována podle zásad dle Voženílek (2002) a závazné šablony pro diplomové práce na KGI. Povinnou přílohou práce bude poster formátu A2.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je sestavit univerzální pasportizační klient pro mobilní platformu Android. Student provede rešerši stávajících mobilních mapových klientů, a specifikuje hardwarové, softwarové, geoinformatické a kartografické požadavky. Na základě výběru vhodného vývojového prostředí a vhodně zvolených metod vývoje softwaru, bude hlavním cílem práce návrh a vývoj mobilní aplikace umožňující online i offline přístup, pochopitelně s důrazem na dodržování zásad UX/UI mobilních řešení. Pilotní studie bude obsahovat data dodané vedoucím práce, na jejíž implementaci student provede uživatelské i výkonostní testování. Vedle vlastního vývoje aplikace se student v teoretické části zaměří na specifikaci vývojových postupů a metod vývoje softwaru pro mobilní aplikace (nativní/hybridní/PWA, vodopádový vs. agilní model, iterace, protototypování, verzování apod).
Student vyplní údaje o všech datových sadách, které vytvořil nebo získal v rámci práce, do Metainformačního systému katedry geoinformatiky a současně vytvoří zálohu údajů ve formě validovaného XML souboru. Celá práce (text, přílohy, výstupy, zdrojová a vytvořená data, XML soubor) se odevzdá v digitální podobě na CD (DVD) a text práce s vybranými přílohami bude odevzdán ve dvou svázaných výtiscích na sekretariát katedry. O diplomové práci student vytvoří webovou stránku v souladu s pravidly dostupnými na stránkách katedry. Práce bude zpracována podle zásad dle Voženílek (2002) a závazné šablony pro diplomové práce na KGI. Povinnou přílohou práce bude poster formátu A2.
Seznam doporučené literatury
Allen, G. Android 4: průvodce programováním mobilních aplikací. 1. vyd. Překlad Jakub Mužík. Brno: Computer Press, 2013, 656 s. ISBN 978-80-251-3782-6.
Goldman R., Gabriel R.P. (2005) How To Do Open-Source Development: In Innovation Happens Elsewhere: Open Source as Business Strategy.
Z. Mednieks, L. Dornin, G.B. Meike, M. Nakamura. Programming Android. O'Reilly Media, 2011.
Murphy, Mark L. The busy coder's guide to Android development [online]. 2nd ed. United States: CommonsWare, 2009, c2008-2009., xix, 443 p. [cit. 2015-03-09]. ISBN 978-098-1678-009.
Schildt, Herbert. Mistrovství - Java. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 1224 s. ISBN 978-80-251-4145-8.
Sharma, S., Sugumaran, V. & Rajagopalan, B. (2002). A framework for creating hybrid-open source software communities. Information Systems Journal 12 (1), 7-25.
Voženílek, Vít. Diplomové práce z geoinformatiky. Univerzita Palackého, 2002.
Seznam doporučené literatury
Allen, G. Android 4: průvodce programováním mobilních aplikací. 1. vyd. Překlad Jakub Mužík. Brno: Computer Press, 2013, 656 s. ISBN 978-80-251-3782-6.
Goldman R., Gabriel R.P. (2005) How To Do Open-Source Development: In Innovation Happens Elsewhere: Open Source as Business Strategy.
Z. Mednieks, L. Dornin, G.B. Meike, M. Nakamura. Programming Android. O'Reilly Media, 2011.
Murphy, Mark L. The busy coder's guide to Android development [online]. 2nd ed. United States: CommonsWare, 2009, c2008-2009., xix, 443 p. [cit. 2015-03-09]. ISBN 978-098-1678-009.
Schildt, Herbert. Mistrovství - Java. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 1224 s. ISBN 978-80-251-4145-8.
Sharma, S., Sugumaran, V. & Rajagopalan, B. (2002). A framework for creating hybrid-open source software communities. Information Systems Journal 12 (1), 7-25.
Voženílek, Vít. Diplomové práce z geoinformatiky. Univerzita Palackého, 2002.
Přílohy volně vložené
1 CD, 1 poster
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V úvodu obhajoby student seznámil komisi s cíli, metodami a výsledky své bakalářské práce. Následně přednesli své posudky vedoucí práce a oponent. V diskusi byla řešena témata:
- důvody volby metody hybridní aplikace
- možnosti rozšíření aplikace pro praktické nasazení
- rozdíl mezi pasportizací a mobilní mapovou aplikací