Bakalářská práce se zabývá klíčovými kompetencemi dítěte jako prostředku jeho osobnostního rozvoje. V teoretické části popisuje klíčové kompetence v předškolním vzdělávání, zaměřuje se na charakteristiku dítěte a vliv předškolního vzdělávání na dítě.Praktická část je zaměřená na zjištění úrovně klíčových kompetencí dětí v mateřské škole.Byl představen integrovaný blok a návrh aktivit vhodných pro děti.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the key competences of the child as a means of his personal development. In the theoretical part, it describes key competences in preschool education, focusing on the characteristics of the child and the influence of preschool education on the child. The practical part is focused on determining the level of key competences of children in kindergarden. Was introduced to the intergrated block and manual activities for children.
Bakalářská práce se zabývá klíčovými kompetencemi dítěte jako prostředku jeho osobnostního rozvoje. V teoretické části popisuje klíčové kompetence v předškolním vzdělávání, zaměřuje se na charakteristiku dítěte a vliv předškolního vzdělávání na dítě.Praktická část je zaměřená na zjištění úrovně klíčových kompetencí dětí v mateřské škole.Byl představen integrovaný blok a návrh aktivit vhodných pro děti.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the key competences of the child as a means of his personal development. In the theoretical part, it describes key competences in preschool education, focusing on the characteristics of the child and the influence of preschool education on the child. The practical part is focused on determining the level of key competences of children in kindergarden. Was introduced to the intergrated block and manual activities for children.
1. Sběr literatury
2. Příprava teoretické části
3. Příprava výzkumného nástroje
4. Sběr dat
5. Vyhodnocování dat
6. Zpracování empirické části
7. Finalizace práce
Research Plan
1. Sběr literatury
2. Příprava teoretické části
3. Příprava výzkumného nástroje
4. Sběr dat
5. Vyhodnocování dat
6. Zpracování empirické části
7. Finalizace práce
Recommended resources
Jan Průcha- Pedagogická encyklopedie
Eva Opravilová- Předškolní pedagogika
Zuzana Kolláriková, Branislav Pupala- Předškolní a primární pedagogika
Barbara Hansen Čechová- Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků
Daniela Havlíčková, Kamila Žárská- Kompetence v neformálním vzdělávání
Márkéta Dvořáková, Zdeněk Kolář- Základní učebnice pedagogiky
Soňa Koťátková- Dítě a mateřská škola co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet
Ilona Bytešníková- Komunikace dětí předškolního věku
Horst Belz, Marco Siegrist- Klíčové kompetence a jejich rozvíjení, východiska, metody, cvičení, hry
Mgr. Hana Splavcová, doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D. , PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. , PhDr. Zora Syslová Ph.D. - Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Recommended resources
Jan Průcha- Pedagogická encyklopedie
Eva Opravilová- Předškolní pedagogika
Zuzana Kolláriková, Branislav Pupala- Předškolní a primární pedagogika
Barbara Hansen Čechová- Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí žáků
Daniela Havlíčková, Kamila Žárská- Kompetence v neformálním vzdělávání
Márkéta Dvořáková, Zdeněk Kolář- Základní učebnice pedagogiky
Soňa Koťátková- Dítě a mateřská škola co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet
Ilona Bytešníková- Komunikace dětí předškolního věku
Horst Belz, Marco Siegrist- Klíčové kompetence a jejich rozvíjení, východiska, metody, cvičení, hry
Mgr. Hana Splavcová, doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D. , PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. , PhDr. Zora Syslová Ph.D. - Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání