Cílem této bakalářské práce bylo zachytit co nejpřesněji výběr témat, kterým se tvůrci pořadu Špína věnovali ve sledovaném období od 1. 1. 2019 do 30. 6. 2019. Výzkum probíhal za použití metody kvantitativní obsahové analýzy audio příspěvků dostupných na internetových stránkách pořadu Radio Wave. Práce tak předkládá obraz o obsahové stránce pořadu za půlroční sledované období a částečně napomáhá k pochopení jeho tvůrčí intence. Důležitým faktorem v rámci mé práce je zaměření pořadu veřejnoprávní rozhlasové stanice. Pořad se profiluje jako médium přibližující prostředí, v němž vzniká "hudba dělaná na vlastní pěst," čímž je zároveň dán i určitý kulturně-teoretický rámec tvořící jak pozadí pořadu, tak mojí práce. V teoretické části dále seznamuje čtenáře se základními pojmy týkající se fungování samotných médií, následně se věnuje rovněž tématům z oboru kulturálních studií či sociologie. Stěžejní pojmy v teoretické části mé práce představují veřejnoprávní médium, mediální konstrukce reality, agenda setting, gatekeeping a subkultury.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes how Radio Wave's programme Spina informate it's own audience and which themes their authors choose to the broadcast since 1. 1. 2019 to 30. 6. 2019. I was analysing audio episodes accesible on the website of the programme Spina by quantitative content analysis. Thanks to the research we might see content image of the programme and we also might understand author's creative intention. Determining was also specialization of the programme broadcasting on the public radio station. We might see Spina as a medium actively describing surroundings, where DIY music arises, so there exists some kind of culture-theoretical framework, which forms background of the programme and also of my work. In theoretical part the reader is acquainted with basic terms connected with media functioning and afterwards the attention is focused on themes from cultural studies or sociology. Key concepts are public medium, media construction of reality, agenda setting, gatekeeping and subculture.
Klíčová slova
Český rozhlas, veřejnoprávní médium, mediální obraz, agenda setting, gatekeeping, subkultura, punk, hardcore-punk, do it yourself
Klíčová slova v angličtině
The Czech Radio, public medium, media image, agenda setting, gatekeeping, subculture, punk, hardcore-punk, do it yourself
Rozsah průvodní práce
50 s. (80 072 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce bylo zachytit co nejpřesněji výběr témat, kterým se tvůrci pořadu Špína věnovali ve sledovaném období od 1. 1. 2019 do 30. 6. 2019. Výzkum probíhal za použití metody kvantitativní obsahové analýzy audio příspěvků dostupných na internetových stránkách pořadu Radio Wave. Práce tak předkládá obraz o obsahové stránce pořadu za půlroční sledované období a částečně napomáhá k pochopení jeho tvůrčí intence. Důležitým faktorem v rámci mé práce je zaměření pořadu veřejnoprávní rozhlasové stanice. Pořad se profiluje jako médium přibližující prostředí, v němž vzniká "hudba dělaná na vlastní pěst," čímž je zároveň dán i určitý kulturně-teoretický rámec tvořící jak pozadí pořadu, tak mojí práce. V teoretické části dále seznamuje čtenáře se základními pojmy týkající se fungování samotných médií, následně se věnuje rovněž tématům z oboru kulturálních studií či sociologie. Stěžejní pojmy v teoretické části mé práce představují veřejnoprávní médium, mediální konstrukce reality, agenda setting, gatekeeping a subkultury.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes how Radio Wave's programme Spina informate it's own audience and which themes their authors choose to the broadcast since 1. 1. 2019 to 30. 6. 2019. I was analysing audio episodes accesible on the website of the programme Spina by quantitative content analysis. Thanks to the research we might see content image of the programme and we also might understand author's creative intention. Determining was also specialization of the programme broadcasting on the public radio station. We might see Spina as a medium actively describing surroundings, where DIY music arises, so there exists some kind of culture-theoretical framework, which forms background of the programme and also of my work. In theoretical part the reader is acquainted with basic terms connected with media functioning and afterwards the attention is focused on themes from cultural studies or sociology. Key concepts are public medium, media construction of reality, agenda setting, gatekeeping and subculture.
Klíčová slova
Český rozhlas, veřejnoprávní médium, mediální obraz, agenda setting, gatekeeping, subkultura, punk, hardcore-punk, do it yourself
Klíčová slova v angličtině
The Czech Radio, public medium, media image, agenda setting, gatekeeping, subculture, punk, hardcore-punk, do it yourself
Zásady pro vypracování
Mým hlavním cílem je prozkoumat a zanalyzovat obsahovou stránku vysílání pořadu Špína. Špína se definuje jako pořad o muzice dělané na "vlastní pěst". Prostřednictvím výzkumných otázek bych ráda zjistila, kdo jsou tvůrci jednotlivých příspěvků, jaké hudební žánry se v nich vyskytují, jestli převažuje domácí, nebo zahraniční scéna, jaké postavení zaujímá v jednotlivých tématech gender, zdali se objevují i témata s přesahem mimohudebním a kdo jsou hosté pořadu. Dále chci také postihnout události(festivaly, koncerty apod.), k nimž se obsah některých dílů vztahuje. Na základě výsledků výzkumu budu moci porovnat práci jednotlivých redaktorů, zjistit četnost jednotlivých témat, získám představu, jak je hudba dělaná na "vlastní pěst" prezentována a k jakým fenoménům nejčastěji tvůrci pořadu či hosté odkazují. Díky výsledkům práce založených na objektivních číselných datech se také pokusím utvořit obraz o obsahové různorodosti a vyváženosti vysílání pořadu.
Zásady pro vypracování
Mým hlavním cílem je prozkoumat a zanalyzovat obsahovou stránku vysílání pořadu Špína. Špína se definuje jako pořad o muzice dělané na "vlastní pěst". Prostřednictvím výzkumných otázek bych ráda zjistila, kdo jsou tvůrci jednotlivých příspěvků, jaké hudební žánry se v nich vyskytují, jestli převažuje domácí, nebo zahraniční scéna, jaké postavení zaujímá v jednotlivých tématech gender, zdali se objevují i témata s přesahem mimohudebním a kdo jsou hosté pořadu. Dále chci také postihnout události(festivaly, koncerty apod.), k nimž se obsah některých dílů vztahuje. Na základě výsledků výzkumu budu moci porovnat práci jednotlivých redaktorů, zjistit četnost jednotlivých témat, získám představu, jak je hudba dělaná na "vlastní pěst" prezentována a k jakým fenoménům nejčastěji tvůrci pořadu či hosté odkazují. Díky výsledkům práce založených na objektivních číselných datech se také pokusím utvořit obraz o obsahové různorodosti a vyváženosti vysílání pořadu.
Seznam doporučené literatury
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 9788073676834.
HAGEN, Lutz , KONČELÍK Jakub, REIFOVÁ Irena, SCHERER Helmut, SCHULZ Winfried. Analýza obsahu mediálních sdělení. Vyd. 2. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0827-8
ADAMOVIČ, Ivan, HROCH, Miloš, KOLÁŘOVÁ, Jitka, NANORU, Michal, PALÁK, Viktor, ŠVELCH, Jaroslav, TESAŘ, Antonín, TUREK, Pavel. Křičím: "To jsem já"., Praha. PageFive, 2017. ISBN 978-80-270-2942-6
VLADIMIR 518, Kmeny 90., Praha: Bigg Boss & Yinachi, 2016. ISBN 978-80-906019-9-4.
MARCUS, Greil. Stopy rtěnky- Tajná historie dvacátého století. 1.vyd., Olomouc: Votobia: 1998. ISBN: 80-7198-417-5
MCNEIL, Legs a Gillian MCCAIN. Zab mě, prosím: necenzurovaná historie punku. 1.vyd. Praha: Volvox Globator, 1999. ISBN 80-7207-302-8.
HEATH, Joseph a Andrew Potter, Kup si svou revoltu!: O mýtu kontrakultury aneb Proč revolta proti konzumnímu kapitalismu není pro systém hrozbou, ale naopak hnací silou. Praha: Rybka Publishers, 2012. ISBN 978-80-87067-12-3
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ B. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4
OSVALDOVÁ, Barbora a Alice TEJKALOVÁ. Žurnalistika v informační společnosti: Proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií aneb nová média teoreticky i prakticky. 1.vyd. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1684-1
Internetové zdroje:
http://ziny.info/
Seznam doporučené literatury
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 9788073676834.
HAGEN, Lutz , KONČELÍK Jakub, REIFOVÁ Irena, SCHERER Helmut, SCHULZ Winfried. Analýza obsahu mediálních sdělení. Vyd. 2. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0827-8
ADAMOVIČ, Ivan, HROCH, Miloš, KOLÁŘOVÁ, Jitka, NANORU, Michal, PALÁK, Viktor, ŠVELCH, Jaroslav, TESAŘ, Antonín, TUREK, Pavel. Křičím: "To jsem já"., Praha. PageFive, 2017. ISBN 978-80-270-2942-6
VLADIMIR 518, Kmeny 90., Praha: Bigg Boss & Yinachi, 2016. ISBN 978-80-906019-9-4.
MARCUS, Greil. Stopy rtěnky- Tajná historie dvacátého století. 1.vyd., Olomouc: Votobia: 1998. ISBN: 80-7198-417-5
MCNEIL, Legs a Gillian MCCAIN. Zab mě, prosím: necenzurovaná historie punku. 1.vyd. Praha: Volvox Globator, 1999. ISBN 80-7207-302-8.
HEATH, Joseph a Andrew Potter, Kup si svou revoltu!: O mýtu kontrakultury aneb Proč revolta proti konzumnímu kapitalismu není pro systém hrozbou, ale naopak hnací silou. Praha: Rybka Publishers, 2012. ISBN 978-80-87067-12-3
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ B. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4
OSVALDOVÁ, Barbora a Alice TEJKALOVÁ. Žurnalistika v informační společnosti: Proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií aneb nová média teoreticky i prakticky. 1.vyd. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1684-1
Internetové zdroje:
http://ziny.info/
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka představila svou práci a uspokojivě reagovala na posudky i dotazy od komise.