Tématem bakalářské práce je tvorba vzdělávacího programu pro oblast hotelnictví. Cílem je vytvoření návrhu vzdělávacího programu pro hotelové recepční na základě provedené analýzy vzdělávacích potřeb. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy, jako je firemní vzdělávání, analýza vzdělávacích potřeb a vzdělávací program. Dále jsou uvedeny poznatky ke vzdělávání v hotelnictví, vzdělávání recepčních a rovněž je uvedena charakteristika pracovní pozice recepčního. Empirická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, kterým byla provedena analýza vzdělávacích potřeb, na jejímž základě byl sestaven návrh vzdělávacího programu. Získané informace také poskytují náhled na stávající situaci ve vzdělávání recepčních v hotelech vybrané kategorie a mohou být využity k nabídce vzdělávání.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the creation of an educational program for the hotel industry. The goal is to create sample of a program for hotel receptionists, based on an analysis of and educational needs. The key concepts are defined in a theoretical part, like corporate education, the analysis of educational needs and educational program. Further, in the theoretical part, the knowledge of education in the hotel industry and the education of receptionists are also stated as well as job position characteristics. The empirical part presents the results of the research of education needs which provided bases for the educational program. All obtained information also provide an insight into the current situation of the education of receptionists in hotels of chosen category and can be used as an offer of education.
Corporate education, analysis of an education needs, educational program, hotel receptionist
Rozsah průvodní práce
67 s. (78 507)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je tvorba vzdělávacího programu pro oblast hotelnictví. Cílem je vytvoření návrhu vzdělávacího programu pro hotelové recepční na základě provedené analýzy vzdělávacích potřeb. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy, jako je firemní vzdělávání, analýza vzdělávacích potřeb a vzdělávací program. Dále jsou uvedeny poznatky ke vzdělávání v hotelnictví, vzdělávání recepčních a rovněž je uvedena charakteristika pracovní pozice recepčního. Empirická část prezentuje výsledky výzkumného šetření, kterým byla provedena analýza vzdělávacích potřeb, na jejímž základě byl sestaven návrh vzdělávacího programu. Získané informace také poskytují náhled na stávající situaci ve vzdělávání recepčních v hotelech vybrané kategorie a mohou být využity k nabídce vzdělávání.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the creation of an educational program for the hotel industry. The goal is to create sample of a program for hotel receptionists, based on an analysis of and educational needs. The key concepts are defined in a theoretical part, like corporate education, the analysis of educational needs and educational program. Further, in the theoretical part, the knowledge of education in the hotel industry and the education of receptionists are also stated as well as job position characteristics. The empirical part presents the results of the research of education needs which provided bases for the educational program. All obtained information also provide an insight into the current situation of the education of receptionists in hotels of chosen category and can be used as an offer of education.
Corporate education, analysis of an education needs, educational program, hotel receptionist
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
vytvoření vzdělávacího programu pro hotelové recepční a obsluhující personál v restauraci.
Konkretizace cíle a předmětu práce:
provést analýzu vzdělávacích potřeb v uvedených pozicích a na základě toho vytvořit vzdělávací program. V této práci se chci zabývat profesním vzděláváním, které by zároveň zvyšovalo kompetence pracovníků a jejich profesionalitu v hotelích. Pozice recepčního je nejenom podávání klíčů, ale je třeba se zaměřit na komunikaci, částečně i na obchodní činnost. Rovněž u obsluhujícího personálu by měla být práce zaměřena na hosty a ne předávání jídel z místa na místo. V hotelových službách je lidský faktor nejdůležitější, tedy přístup personálu k hostům, komunikace s hosty.
Výzkumná otázka:
jaké jsou vzdělávací potřeby u daných profesí?
Návrh postupu řešení (metoda):
metoda terénního šetření (kvantitativní výzkum) - dotazníky pro vedoucí zaměstnance a dotazníky pro recepční a obsluhující personál.
Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce nejpozději do: 30. 9. 2018
- hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 28. 2. 2019
- odevzdání definitivní verze práce nejpozději do 31. 3. 2019.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
vytvoření vzdělávacího programu pro hotelové recepční a obsluhující personál v restauraci.
Konkretizace cíle a předmětu práce:
provést analýzu vzdělávacích potřeb v uvedených pozicích a na základě toho vytvořit vzdělávací program. V této práci se chci zabývat profesním vzděláváním, které by zároveň zvyšovalo kompetence pracovníků a jejich profesionalitu v hotelích. Pozice recepčního je nejenom podávání klíčů, ale je třeba se zaměřit na komunikaci, částečně i na obchodní činnost. Rovněž u obsluhujícího personálu by měla být práce zaměřena na hosty a ne předávání jídel z místa na místo. V hotelových službách je lidský faktor nejdůležitější, tedy přístup personálu k hostům, komunikace s hosty.
Výzkumná otázka:
jaké jsou vzdělávací potřeby u daných profesí?
Návrh postupu řešení (metoda):
metoda terénního šetření (kvantitativní výzkum) - dotazníky pro vedoucí zaměstnance a dotazníky pro recepční a obsluhující personál.
Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce nejpozději do: 30. 9. 2018
- hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 28. 2. 2019
- odevzdání definitivní verze práce nejpozději do 31. 3. 2019.
Seznam doporučené literatury
Bartoňková, H. (2010). Firemní vzdělávání. Praha: Grada.
Hroník, F. (2007). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada.
Plamínek, J. (2014). Vzdělávání dospělých. Praha: Grada.
Prášilová, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu. Praha: Triton.
Veteška, J. (2010). Kompetence ve vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita J. A. Komenského.
Vodák, J. (2011). Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada.
Tureckiová, M. (2004). Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Bartoňková, H. (2010). Firemní vzdělávání. Praha: Grada.
Hroník, F. (2007). Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada.
Plamínek, J. (2014). Vzdělávání dospělých. Praha: Grada.
Prášilová, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu. Praha: Triton.
Veteška, J. (2010). Kompetence ve vzdělávání dospělých. Praha: Univerzita J. A. Komenského.
Vodák, J. (2011). Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada.
Tureckiová, M. (2004). Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada.