Přehledová bakalářská práce se zabývá edukací a fyzickou aktivitou u pacientů s diabetem mellitus 2. typu. První dílčí cíl této práce je zaměřen na předložení aktuálních dohledaných publikovaných poznatků týkajících se efektivity edukace u pacientů s diabetem mellitus 2. typu. Dohledané poznatky potvrzují, že efektivita závisí na typu edukace, použití moderních edukačních pomůcek, telefonních intervencí a moderních technologií. V edukaci self-managementu má zásadní roli motivace. Druhý dílčí cíl je zaměřen na předložení aktuálních dohledaných publikovaných poznatků týkajících se významu edukace o fyzické aktivitě u pacientů s diabetem mellitus 2. typu. Dohledané poznatky potvrzují význam fyzické aktivity u pacientů s diabetem mellitus 2. typu a uvádějí bariéry a facilitátory fyzické aktivity. Pro strategii vyhledávání byly použity tyto databáze: EBSCO, GOOGLE SCHOLAR, MEDVIK, PUBMED. Jako zdroj byla použita recenzovaná periodika v českém a anglickém jazyce.
Anotace v angličtině
The reviewing bachelor thesis deals with education and physical activity on patients with diabetes mellitus type 2. The first sub-target of this work is focused on presentation of the current published findings of the effectiveness of education on patients with diabetes mellitus type 2. The published findings confirm that effectiveness depends on the type of education, the use of modern teaching gadgets, telephone interventions and modern technologies. The motivation has the key role in self-management education. The second sub-target focuses on presenting of the current published findings about the importance of education of physical activity on patients with diabetes mellitus type 2. The published findings confirm the importance of physical activity on patients with diabetes mellitus type 2 and indicate barriers and facilitators of physical activity. For the search strategy were used following databases: EBSCO, GOOGLE SCHOLAR, MEDVIK, PUBMED. As source were used reviewed periodicals in Czech and English.
Přehledová bakalářská práce se zabývá edukací a fyzickou aktivitou u pacientů s diabetem mellitus 2. typu. První dílčí cíl této práce je zaměřen na předložení aktuálních dohledaných publikovaných poznatků týkajících se efektivity edukace u pacientů s diabetem mellitus 2. typu. Dohledané poznatky potvrzují, že efektivita závisí na typu edukace, použití moderních edukačních pomůcek, telefonních intervencí a moderních technologií. V edukaci self-managementu má zásadní roli motivace. Druhý dílčí cíl je zaměřen na předložení aktuálních dohledaných publikovaných poznatků týkajících se významu edukace o fyzické aktivitě u pacientů s diabetem mellitus 2. typu. Dohledané poznatky potvrzují význam fyzické aktivity u pacientů s diabetem mellitus 2. typu a uvádějí bariéry a facilitátory fyzické aktivity. Pro strategii vyhledávání byly použity tyto databáze: EBSCO, GOOGLE SCHOLAR, MEDVIK, PUBMED. Jako zdroj byla použita recenzovaná periodika v českém a anglickém jazyce.
Anotace v angličtině
The reviewing bachelor thesis deals with education and physical activity on patients with diabetes mellitus type 2. The first sub-target of this work is focused on presentation of the current published findings of the effectiveness of education on patients with diabetes mellitus type 2. The published findings confirm that effectiveness depends on the type of education, the use of modern teaching gadgets, telephone interventions and modern technologies. The motivation has the key role in self-management education. The second sub-target focuses on presenting of the current published findings about the importance of education of physical activity on patients with diabetes mellitus type 2. The published findings confirm the importance of physical activity on patients with diabetes mellitus type 2 and indicate barriers and facilitators of physical activity. For the search strategy were used following databases: EBSCO, GOOGLE SCHOLAR, MEDVIK, PUBMED. As source were used reviewed periodicals in Czech and English.
1. Volba tématu bakalářské práce 2. Studium vstupní literatury 3. Provedení rešeršní činnosti 4. Formulace cíle bakalářské práce a dílčích cílů 5. Tvorba přehledu publikovaných poznatků 6. Tvorba ostatních částí struktury bakalářské práce 7. Kompletizace bakalářské práce 8. Finální úprava bakalářské práce 9. Odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
1. Volba tématu bakalářské práce 2. Studium vstupní literatury 3. Provedení rešeršní činnosti 4. Formulace cíle bakalářské práce a dílčích cílů 5. Tvorba přehledu publikovaných poznatků 6. Tvorba ostatních částí struktury bakalářské práce 7. Kompletizace bakalářské práce 8. Finální úprava bakalářské práce 9. Odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
JUŘENÍKOVÁ, Petra. 2010. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Vyd. 1, Praha: Grada Publishing, 80 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
KUDLOVÁ, Pavla. 2015. Ošetřovatelská péče v diabetologii. Vyd. 1, Praha: Grada Publishing, 204 s. ISBN 978-80-247-5367-6.
MASTILIAKOVÁ, Dagmar. 2015. Edukace v ošetřovatelství: respekt a úcta k lidské důstojnosti. Vyd. 1, V Trenčíne: Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka, Fakulta zdravotníctva,198 s. ISBN 978-80-7454-513-9.
PERUŠIČOVÁ, Jindra. 2016. Diabetes mellitus v kostce. Vyd. 2, Praha: Maxdorf, 155 s. Současná diabetologie; sv. 19. Jessenius. ISBN 978-80-7345-478-4.
Seznam doporučené literatury
JUŘENÍKOVÁ, Petra. 2010. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Vyd. 1, Praha: Grada Publishing, 80 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
KUDLOVÁ, Pavla. 2015. Ošetřovatelská péče v diabetologii. Vyd. 1, Praha: Grada Publishing, 204 s. ISBN 978-80-247-5367-6.
MASTILIAKOVÁ, Dagmar. 2015. Edukace v ošetřovatelství: respekt a úcta k lidské důstojnosti. Vyd. 1, V Trenčíne: Trenčianska univerzita Alexandra Dubčeka, Fakulta zdravotníctva,198 s. ISBN 978-80-7454-513-9.
PERUŠIČOVÁ, Jindra. 2016. Diabetes mellitus v kostce. Vyd. 2, Praha: Maxdorf, 155 s. Současná diabetologie; sv. 19. Jessenius. ISBN 978-80-7345-478-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Edukace pacientů s diabetem mellitus 2. typu
Studentka prezentovala svou práci a závěry z ní vyplývající.
Odpověděla na otázky vedoucího a oponenta práce:
Objasněte podstatu konverzačních map pro skupinovou edukaci pacientů s DM.
Jak hodláte využít výsledky vaší práce v praxi?
Je v praxi v ČR uplatňována v rámci edukace diabetiků i edukace v oblasti fyzické aktivity?