Diplomová práce se věnuje hudebním aktivitám ve volném čase ve vztahu k vybraným hodnotám. Hlavním cílem je zjistit, zda když lidé preferují některou z uvedených hodnot, odvíjí se od toho jejich vztah k počtu hudebních aktivit, které ve svém volném čase provozují. A dále také zda jsou rozdíly u jednotlivých hudebních aktivit ve vztahu ke konkrétní hodnotě. Teoretická část je věnována základním funkcím hodnot, konceptům empirických šetření hodnot, zmínce o World value survey a European values study. Další kapitola se věnuje volnému času. Praktická část se věnuje samotnému výzkumu. Od popisu použitého dotazníku, přes stanovení výzkumných otázek a hypotéz, až po ověření hypotéz a analýzu zjištěných korelací. Poslední částí je diskuze, závěr a seznamy uvedených tabulek a použitých zdrojů.
Annotation in English
Diploma thesis focused on musical activities in leisure time in relation to selected values. The aim is to get to know whether the preference of any selected value causes their relation to amount of musical activities which they do in their leisure time. And whether there are differences in individual musical activities in relation to specific value. In theoretical part there are basic value functions, concepts of empirical value surveys and mention about World value survey and European values study. Next part is about leisure time. Practical part is about the research itself. There is description of used questionaire, research questions and hypothesis, hypothesis verification and results analysis. Last part is discusion, conclusion and lists of tables and used sources.
Keywords
hudební aktivity, volný čas, hodnoty, ANOVA, volnočasové aktivity
Keywords in English
musical activies, leisure time, values, ANOVA, leisuretime activities
Length of the covering note
67 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se věnuje hudebním aktivitám ve volném čase ve vztahu k vybraným hodnotám. Hlavním cílem je zjistit, zda když lidé preferují některou z uvedených hodnot, odvíjí se od toho jejich vztah k počtu hudebních aktivit, které ve svém volném čase provozují. A dále také zda jsou rozdíly u jednotlivých hudebních aktivit ve vztahu ke konkrétní hodnotě. Teoretická část je věnována základním funkcím hodnot, konceptům empirických šetření hodnot, zmínce o World value survey a European values study. Další kapitola se věnuje volnému času. Praktická část se věnuje samotnému výzkumu. Od popisu použitého dotazníku, přes stanovení výzkumných otázek a hypotéz, až po ověření hypotéz a analýzu zjištěných korelací. Poslední částí je diskuze, závěr a seznamy uvedených tabulek a použitých zdrojů.
Annotation in English
Diploma thesis focused on musical activities in leisure time in relation to selected values. The aim is to get to know whether the preference of any selected value causes their relation to amount of musical activities which they do in their leisure time. And whether there are differences in individual musical activities in relation to specific value. In theoretical part there are basic value functions, concepts of empirical value surveys and mention about World value survey and European values study. Next part is about leisure time. Practical part is about the research itself. There is description of used questionaire, research questions and hypothesis, hypothesis verification and results analysis. Last part is discusion, conclusion and lists of tables and used sources.
Keywords
hudební aktivity, volný čas, hodnoty, ANOVA, volnočasové aktivity
Keywords in English
musical activies, leisure time, values, ANOVA, leisuretime activities
Research Plan
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení zimního zkouškového období předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu první zápočet (KKV/SDP1).
Nejpozději do ukončení letního zkouškového období předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text dalších kapitol. Po schválení předložených kapitol kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu druhý zápočet (KKV/SDP2).
Nejpozději do ukončení zimního zkouškového období posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení textů všech dalších kapitol kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu třetí zápočet (KKV/SDP3).
Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu čtvrtý zápočet (KKV/SDP4).
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Research Plan
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení zimního zkouškového období předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu první zápočet (KKV/SDP1).
Nejpozději do ukončení letního zkouškového období předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text dalších kapitol. Po schválení předložených kapitol kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu druhý zápočet (KKV/SDP2).
Nejpozději do ukončení zimního zkouškového období posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení textů všech dalších kapitol kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu třetí zápočet (KKV/SDP3).
Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu čtvrtý zápočet (KKV/SDP4).
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Recommended resources
HOFBAUER, Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. 1. vyd. Praha: Portál, 173 s. ISBN 80-717-8924-5.
BENEŠ, Milan, 2008. Andragogika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 135 s. ISBN 978-80-247-2580-2.
VETEŠKA, Jaroslav, 2016. Přehled andragogiky. 1. vyd. Praha: Portál, 319 s. ISBN 978-80-262-1026-9.
KUČEROVÁ, Stanislava, 1996. Člověk, hodnoty, výchova: kapitoly z filosofie výchovy. 1. vyd. Prešov: ManaCon, 231 s. ISBN 80-856-6834-3.
Recommended resources
HOFBAUER, Břetislav, 2004. Děti, mládež a volný čas. 1. vyd. Praha: Portál, 173 s. ISBN 80-717-8924-5.
BENEŠ, Milan, 2008. Andragogika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 135 s. ISBN 978-80-247-2580-2.
VETEŠKA, Jaroslav, 2016. Přehled andragogiky. 1. vyd. Praha: Portál, 319 s. ISBN 978-80-262-1026-9.
KUČEROVÁ, Stanislava, 1996. Člověk, hodnoty, výchova: kapitoly z filosofie výchovy. 1. vyd. Prešov: ManaCon, 231 s. ISBN 80-856-6834-3.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Uchazečka byla komisí vyzvána k představení kvalifikační práce, jejích cílů, průběhu zpracování a dosažených výsledků. Dále byly uchazečce položeny následující otázky:
1. Jakým způsobem můžete využít výsledky výzkumu v družině ZŠ Žerotín?
2. Jak můžete využít výsledky Vašeho výzkumu při práci s hodnotami?
3. Jaké byly rozdíly u respondentů v ČR a v USA?
Uchazečka reagovala na položené otázky adekvátně.
Na základě posudků vedoucí práce a oponentky, zhodnocení průběhu obhajoby a způsobu zodpovězení položených otázek se komise usnesla na závěrečném hodnocení: C
Předseda: Mgr. Marcela FOJTÍKOVÁ ROUBALOVÁ, PhD.
Členové: Mgr. Helena POSPÍŠILOVÁ, PhD.
doc. Dr. Ludvík DŘÍMAL, Th.D.