Práce zkoumá edukační pomůcky pro katechezi a náboženské vzdělávání, které jsou k dispozici v českém prostředí a zabývají se příběhem Abraháma. Předkládá výčet materiálů, které jsou katechetům a vyučujícím dostupné. Věnuje pozornost dílčím tématům Abrahámova příběhu. Vytváří seznam kritérií upravených pro potřeby hodnocení pomůcek k náboženskému vzdělávání a katechezi a podle nich v závěrečné části zhodnocuje tituly Bible vypráví o Ježíši autorky Sally LLoyd-Jonesové, dvojici knih z edice ManaMana - Abrahám a Lot a Abrahám a Izák Ivany Pecháčkové a knihu Renáty Fučíkové Obrazy ze Starého zákona.
Anotace v angličtině
The thesis examines educational aids for catechesis and religious education which are available in the Czech environment and deal with the story of Abraham. It presents a list of materials which are available for catechists and teachers. It focuses on the partial themes of Abraham's story. It creates a list of criteria adapted for the needs of evaluation of religious education and catechesis and in the final part accordingly evaluates the titles The Jesus Storybook Bible (Bible vypráví o Ježíši) by Sally LLoyd-Jones, the two books from ManaMana edition - Abrahám a Lot and Abrahám a Izák by Ivana Pecháčková and Obrazy ze Starého zákona by Renáta Fučíková.
catechesis, religious education, evaluation of textbook, Abraham
Rozsah průvodní práce
81 s. (134 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce zkoumá edukační pomůcky pro katechezi a náboženské vzdělávání, které jsou k dispozici v českém prostředí a zabývají se příběhem Abraháma. Předkládá výčet materiálů, které jsou katechetům a vyučujícím dostupné. Věnuje pozornost dílčím tématům Abrahámova příběhu. Vytváří seznam kritérií upravených pro potřeby hodnocení pomůcek k náboženskému vzdělávání a katechezi a podle nich v závěrečné části zhodnocuje tituly Bible vypráví o Ježíši autorky Sally LLoyd-Jonesové, dvojici knih z edice ManaMana - Abrahám a Lot a Abrahám a Izák Ivany Pecháčkové a knihu Renáty Fučíkové Obrazy ze Starého zákona.
Anotace v angličtině
The thesis examines educational aids for catechesis and religious education which are available in the Czech environment and deal with the story of Abraham. It presents a list of materials which are available for catechists and teachers. It focuses on the partial themes of Abraham's story. It creates a list of criteria adapted for the needs of evaluation of religious education and catechesis and in the final part accordingly evaluates the titles The Jesus Storybook Bible (Bible vypráví o Ježíši) by Sally LLoyd-Jones, the two books from ManaMana edition - Abrahám a Lot and Abrahám a Izák by Ivana Pecháčková and Obrazy ze Starého zákona by Renáta Fučíková.
catechesis, religious education, evaluation of textbook, Abraham
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení zkouškového období zimního semestru předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly.
Nejpozději do ukončení zkouškového období letního semestru předposledního ročníku studia student předloží celou teoretickou část práce. Po schválení předloženého textu kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet.
Nejpozději do poloviny (leden) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol.
Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet.
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení zkouškového období zimního semestru předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly.
Nejpozději do ukončení zkouškového období letního semestru předposledního ročníku studia student předloží celou teoretickou část práce. Po schválení předloženého textu kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet.
Nejpozději do poloviny (leden) posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol.
Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu zápočet.
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Seznam doporučené literatury
West, G. Kenneth. Dobrodružství psychického vývoje. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-684-5.
Říčan, Pavel. Cesta životem: Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0772-6.
Špidlík, Tomáš. Znáš Boha Otce, Syna i Ducha svatého? Olomouc: Refugium Velehrad-Roma s.r.o., 2005. ISBN 80-86715-45-0.
Petříček, Miroslav. Myšlení obrazem: průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé. Praha: Herrmann & synové, 2009. ISBN 978-80-87054-18-5.
Guardini, Romano. O podstatě uměleckého díla. Praha: Centrum teologie a umění, Triáda, 2009. ISBN 978-80-87256-03-9.
Schmidt, Norbert. Přímluva za současnost: Umění v sakrálním prostoru. Praha: Triáda, 2016. ISBN 978-80-7474-185-2.
Mennekes, Friedhelm. Nadšení a pochybnost: Nové umění ve starém kostele. Praha: Triáda, 2013. ISBN 978-80-7474-057-2.
Seznam doporučené literatury
West, G. Kenneth. Dobrodružství psychického vývoje. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-684-5.
Říčan, Pavel. Cesta životem: Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0772-6.
Špidlík, Tomáš. Znáš Boha Otce, Syna i Ducha svatého? Olomouc: Refugium Velehrad-Roma s.r.o., 2005. ISBN 80-86715-45-0.
Petříček, Miroslav. Myšlení obrazem: průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé. Praha: Herrmann & synové, 2009. ISBN 978-80-87054-18-5.
Guardini, Romano. O podstatě uměleckého díla. Praha: Centrum teologie a umění, Triáda, 2009. ISBN 978-80-87256-03-9.
Schmidt, Norbert. Přímluva za současnost: Umění v sakrálním prostoru. Praha: Triáda, 2016. ISBN 978-80-7474-185-2.
Mennekes, Friedhelm. Nadšení a pochybnost: Nové umění ve starém kostele. Praha: Triáda, 2013. ISBN 978-80-7474-057-2.