Předkládaná diplomová práce za pomoci strukturovaného dotazníku definuje míru vlivu masových médií na volný čas žáků středních škol. Teoretický úsek práce je věnován charakteristice vývojového období, vymezení pojmu a rozdělení masových médií a dále se zaměřuje na způsob trávení volného času. V praktické části práce jsou výzkumné hypotézy ověřeny pomocí dotazníkového šetření, metodou kvantitativního výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis defines the degree of impact of the mass media on the leisure time of students who attend high schools, with the help of the structured questionnaire. The theoretical section is devoted to the characteristic of the evolution period, the definition of the term and the selection of the mass media, and specializes on how students spend their leisure time. The practical section consists of the research hypotheses, which are verified via survey, with the method of the quantitative research.
Klíčová slova
Média, masová komunikace, mediální výchova, volný čas, žáci středních škol
Klíčová slova v angličtině
Media, mass communication, medial education, leisure time, high school pupils
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná diplomová práce za pomoci strukturovaného dotazníku definuje míru vlivu masových médií na volný čas žáků středních škol. Teoretický úsek práce je věnován charakteristice vývojového období, vymezení pojmu a rozdělení masových médií a dále se zaměřuje na způsob trávení volného času. V praktické části práce jsou výzkumné hypotézy ověřeny pomocí dotazníkového šetření, metodou kvantitativního výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis defines the degree of impact of the mass media on the leisure time of students who attend high schools, with the help of the structured questionnaire. The theoretical section is devoted to the characteristic of the evolution period, the definition of the term and the selection of the mass media, and specializes on how students spend their leisure time. The practical section consists of the research hypotheses, which are verified via survey, with the method of the quantitative research.
Klíčová slova
Média, masová komunikace, mediální výchova, volný čas, žáci středních škol
Klíčová slova v angličtině
Media, mass communication, medial education, leisure time, high school pupils
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury.
2. Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti masové komunikace a volnočasových aktivit.
3. Stanovení cílů a příprava metodiky empirické části.
4. Realizace průzkumu technikou dotazníku.
5. Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
6. Prezentace výsledků šetření a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury.
2. Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti masové komunikace a volnočasových aktivit.
3. Stanovení cílů a příprava metodiky empirické části.
4. Realizace průzkumu technikou dotazníku.
5. Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
6. Prezentace výsledků šetření a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
1. BUERMANN, Uwe. Jak (pře)žít s médii: příležitosti a hrozby informačního věku a nové úkoly pedagogiky: výzkumná práce Institutu pro pedagogiku a smyslovou a mediální ekologii (IPSUM). Hranice: Fabula, 2009, 239 s. ISBN 978-80-86600-58-1.
2. JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009, 61 s. ISBN 978-80-7248-530-7.
3. JIRÁK, Jan a Helena PAVLIČÍKOVÁ. Média pod lupou: (mediální výchova jako téma celoživotního vzdělávání). Praha: Powerprint, 2013, 187 s. ISBN 978-80-87415-70-2.
4. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009, 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
5. PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008, 224 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
Seznam doporučené literatury
1. BUERMANN, Uwe. Jak (pře)žít s médii: příležitosti a hrozby informačního věku a nové úkoly pedagogiky: výzkumná práce Institutu pro pedagogiku a smyslovou a mediální ekologii (IPSUM). Hranice: Fabula, 2009, 239 s. ISBN 978-80-86600-58-1.
2. JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009, 61 s. ISBN 978-80-7248-530-7.
3. JIRÁK, Jan a Helena PAVLIČÍKOVÁ. Média pod lupou: (mediální výchova jako téma celoživotního vzdělávání). Praha: Powerprint, 2013, 187 s. ISBN 978-80-87415-70-2.
4. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009, 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5.
5. PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008, 224 s. ISBN 978-80-7367-423-6.