Diplomová práce se zabývala problematikou specifik komunikace vychovatele a pedagoga volného času ve srovnání s komunikací učitele. Teoretická část diplomové práce byla zpracována na základě relevantní odborné literatury a internetových zdrojů.
Empirická část diplomové práce popisovala kvantitativní výzkum v oblasti pedagogické komunikace, včetně vymezení cíle výzkumu, výzkumného problému, výzkumné strategie, metody sběru dat, výzkumného vzorku, průběhu výzkumem a vyhodnocení výzkumu. V práci docházíme k závěru, že ačkoliv některé aspekty komunikace se mezi jednotlivými typy pedagogů liší, většina z těchto rozdílů není příliš výrazná.
Anotace v angličtině
The diploma thesis dealt with specifics of communication of an educator and a leisure time tutor compared to teacher communication. The theoretical part is based on the relevant printed and electronic sources.
The empirical part of the diploma thesis described quantitative research in the field of educational communication, including the definition the targets of research, research of problém, strategy of research, methods of data collection, research sample, course of research and the research.In the thesis we came to conclusion, that some aspects of communication between particular types of pedagogues are different, the most of differences are not too much significant.
Klíčová slova
volný čas, pedagog volného času, vychovatel, učitel, komunikace
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure educator, tutor, teacher, communication
Rozsah průvodní práce
99
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývala problematikou specifik komunikace vychovatele a pedagoga volného času ve srovnání s komunikací učitele. Teoretická část diplomové práce byla zpracována na základě relevantní odborné literatury a internetových zdrojů.
Empirická část diplomové práce popisovala kvantitativní výzkum v oblasti pedagogické komunikace, včetně vymezení cíle výzkumu, výzkumného problému, výzkumné strategie, metody sběru dat, výzkumného vzorku, průběhu výzkumem a vyhodnocení výzkumu. V práci docházíme k závěru, že ačkoliv některé aspekty komunikace se mezi jednotlivými typy pedagogů liší, většina z těchto rozdílů není příliš výrazná.
Anotace v angličtině
The diploma thesis dealt with specifics of communication of an educator and a leisure time tutor compared to teacher communication. The theoretical part is based on the relevant printed and electronic sources.
The empirical part of the diploma thesis described quantitative research in the field of educational communication, including the definition the targets of research, research of problém, strategy of research, methods of data collection, research sample, course of research and the research.In the thesis we came to conclusion, that some aspects of communication between particular types of pedagogues are different, the most of differences are not too much significant.
Klíčová slova
volný čas, pedagog volného času, vychovatel, učitel, komunikace
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure educator, tutor, teacher, communication
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle práce.
2. Studium odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce.
3. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti teorie sociální
pedagogiky a pedagogiky volného času.
4. Zpracování teoretické části práce.
5. Vymezení výzkumného problému práce, formulace výzkumného cíle, výzkumných
otázek a hypotéz.
6. Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
7. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, jejich interpretace.
8. Shrnutí výsledků výzkumu, zhodnocení projektu a jejich význam pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle práce.
2. Studium odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce.
3. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti teorie sociální
pedagogiky a pedagogiky volného času.
4. Zpracování teoretické části práce.
5. Vymezení výzkumného problému práce, formulace výzkumného cíle, výzkumných
otázek a hypotéz.
6. Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
7. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, jejich interpretace.
8. Shrnutí výsledků výzkumu, zhodnocení projektu a jejich význam pro praxi.
Seznam doporučené literatury
1. CAKIRPALOGLU, Panajotis. Úvod do psychologie osobnosti. Praha: Grada, 2012.
ISBN 978-80-247-4033-1.
2. HÁJEK, B, HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha:
Univerzita Karlova, 2003. ISBN 80-7290-128-1.
3. KAPLÁNEK, M. (ed.). Čas výchovy čas volnosti. Pedagogické úvahy o volném
čase. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0450-3.
4. PÁVKOVÁ, Jiřina a kol. Pedagogika volného času. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008.
ISBN 978-80-7367-423-6.
5. PATOČKA, J., PALOUŠ. R. Osobnost a komunikace. Praha: Pedagogická fakulta
Univerzity Karlovy, 1990. ISSN 0862-0202.
6. SKLENÁŘOVÁ, Nikola. Interakce a komunikace učitele v edukačním procesu.
Ostrava: OPTYS, 2013. ISBN 978-80-7464-391-0.
7. VYHNÁLKOVÁ, Pavla. Základy pedagogiky volného času. Olomouc: Gevak, 2013.
ISBN 978-80-86768-91-5.
Seznam doporučené literatury
1. CAKIRPALOGLU, Panajotis. Úvod do psychologie osobnosti. Praha: Grada, 2012.
ISBN 978-80-247-4033-1.
2. HÁJEK, B, HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha:
Univerzita Karlova, 2003. ISBN 80-7290-128-1.
3. KAPLÁNEK, M. (ed.). Čas výchovy čas volnosti. Pedagogické úvahy o volném
čase. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0450-3.
4. PÁVKOVÁ, Jiřina a kol. Pedagogika volného času. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008.
ISBN 978-80-7367-423-6.
5. PATOČKA, J., PALOUŠ. R. Osobnost a komunikace. Praha: Pedagogická fakulta
Univerzity Karlovy, 1990. ISSN 0862-0202.
6. SKLENÁŘOVÁ, Nikola. Interakce a komunikace učitele v edukačním procesu.
Ostrava: OPTYS, 2013. ISBN 978-80-7464-391-0.
7. VYHNÁLKOVÁ, Pavla. Základy pedagogiky volného času. Olomouc: Gevak, 2013.
ISBN 978-80-86768-91-5.