Diplomová práce se věnuje tématu využití příběhu
v dramaterapii a to konkrétně na knize Tam kde žijí
Divočiny. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou
část. Teoretická část se věnuje dramaterapii a definuje ji za
pomoci teorie klíčových procesů. Dále vymezuje
dramaterapii ve speciální pedagogice. Závěrem teoretické
části popisuje čtyři přístupy k práci s příběhy, a to za
pomoci příběhových dramat, dramaterapeutických
projektů, přístupu Alidy Gersie a Nancy King a Sezame
přístupu.
Praktická část práce popisuje autorovo výzkumné šetření
se studentkami závěrečného ročníku speciální pedagogiky-
dramaterapie, a společně se pokoušejí popsat jaké možnosti
příběh Tam kde žijí Divočiny pro dramaterapii nabízí.
Závěr práce je zaměřen na shrnutí poznatků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with topic of usage of the stories
in dramatherapy, concretly on the story Where the Wild
things are.
Thesis is divided into the theoretical and practical part.
Theoretical part deals with dramatherapy, which is
described via core processes theory. Further it deals with
dramatherapy in special education. Also the theorethical
part describes four approaches into work with stories,
which are: conventional drama, dramatherapeutic projects,
Gersie s and King s approach and Sezame approach.
Practical part describes qualitative research with students
of final year of special education-dramatherapy. Together
they try to describe possibilities which the story Where the
Wild things are offers to dramatherapy.
The conclusion is focused on summarization of
knowledge.
Klíčová slova
Dramaterapie, příběhové drama, příběh, Tam kde žijí
Divočiny, Maurice Sendak, speciální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Dramatherapy, conventional drama, story, Where the Wild
things are, Maurice Sendak, special education.
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje tématu využití příběhu
v dramaterapii a to konkrétně na knize Tam kde žijí
Divočiny. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou
část. Teoretická část se věnuje dramaterapii a definuje ji za
pomoci teorie klíčových procesů. Dále vymezuje
dramaterapii ve speciální pedagogice. Závěrem teoretické
části popisuje čtyři přístupy k práci s příběhy, a to za
pomoci příběhových dramat, dramaterapeutických
projektů, přístupu Alidy Gersie a Nancy King a Sezame
přístupu.
Praktická část práce popisuje autorovo výzkumné šetření
se studentkami závěrečného ročníku speciální pedagogiky-
dramaterapie, a společně se pokoušejí popsat jaké možnosti
příběh Tam kde žijí Divočiny pro dramaterapii nabízí.
Závěr práce je zaměřen na shrnutí poznatků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with topic of usage of the stories
in dramatherapy, concretly on the story Where the Wild
things are.
Thesis is divided into the theoretical and practical part.
Theoretical part deals with dramatherapy, which is
described via core processes theory. Further it deals with
dramatherapy in special education. Also the theorethical
part describes four approaches into work with stories,
which are: conventional drama, dramatherapeutic projects,
Gersie s and King s approach and Sezame approach.
Practical part describes qualitative research with students
of final year of special education-dramatherapy. Together
they try to describe possibilities which the story Where the
Wild things are offers to dramatherapy.
The conclusion is focused on summarization of
knowledge.
Klíčová slova
Dramaterapie, příběhové drama, příběh, Tam kde žijí
Divočiny, Maurice Sendak, speciální pedagogika
Klíčová slova v angličtině
Dramatherapy, conventional drama, story, Where the Wild
things are, Maurice Sendak, special education.
Zásady pro vypracování
-
Zásady pro vypracování
-
Seznam doporučené literatury
SENDAK, Maurice. Tam kde žijí divočiny. Přeložil Jan JAŘAB. Praha: Hynek, 1994. ISBN 80-85906-08-2
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. 2. vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Katedra výchovné dramatiky DAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-408-8.
Seznam doporučené literatury
SENDAK, Maurice. Tam kde žijí divočiny. Přeložil Jan JAŘAB. Praha: Hynek, 1994. ISBN 80-85906-08-2
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. 2. vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Katedra výchovné dramatiky DAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-408-8.