Diplomová práce se zabývá závislostí a využitím online technologií a internetu u žáků na 1. stupni základní školy. Teoretická část vymezuje pojmy internet a závislost. Blíže specifikuje možnosti využití internetu a zabývá se diagnostikou, léčbou a prevencí online závislostí. V praktické části jsou analyzovány výsledky výzkumného šetření na dané téma, realizované na základních školách v Olomouckém kraji. Výzkum byl zaměřen na žáky pátých tříd s cílem zjištění dostupnosti a využitelnosti internetu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on addiction and the usage of online technologies and internet by students od primary school. In theoretical part I define concepts internet and addictions. I specifity closer the possibilities of internet use and I focus on diangnostics, treatment and prevention of online addictions. In the practical part I analyze results of my research on the topic. The research took place at primary schools in Olomouc region. The research was focused on the fifth grade students with the goal to find out the availability and usability of the internet for them.
Klíčová slova
Internet, technologie, závislost, komunikace, využití, žák základní školy
Klíčová slova v angličtině
Internet, technlogy, addiction, communiction, the usage, primary school pupil
Rozsah průvodní práce
90 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá závislostí a využitím online technologií a internetu u žáků na 1. stupni základní školy. Teoretická část vymezuje pojmy internet a závislost. Blíže specifikuje možnosti využití internetu a zabývá se diagnostikou, léčbou a prevencí online závislostí. V praktické části jsou analyzovány výsledky výzkumného šetření na dané téma, realizované na základních školách v Olomouckém kraji. Výzkum byl zaměřen na žáky pátých tříd s cílem zjištění dostupnosti a využitelnosti internetu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on addiction and the usage of online technologies and internet by students od primary school. In theoretical part I define concepts internet and addictions. I specifity closer the possibilities of internet use and I focus on diangnostics, treatment and prevention of online addictions. In the practical part I analyze results of my research on the topic. The research took place at primary schools in Olomouc region. The research was focused on the fifth grade students with the goal to find out the availability and usability of the internet for them.
Klíčová slova
Internet, technologie, závislost, komunikace, využití, žák základní školy
Klíčová slova v angličtině
Internet, technlogy, addiction, communiction, the usage, primary school pupil
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné knižní literatury.
2. Vytyčení koncepce práce.
3. Stanovení a fromulace cílů práce a dílčích úkolů.
4. Zpracování teoretické části.
5. Stanovení vhodné metodologie práce.
6. Realizace praktické části.
7. Zpracování, vyhodnocení a shrnutí výsledků výzkumu.
8. Formulace závěrů a jejich interpretace.
9. Korektury a typografické úpravy celé práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné knižní literatury.
2. Vytyčení koncepce práce.
3. Stanovení a fromulace cílů práce a dílčích úkolů.
4. Zpracování teoretické části.
5. Stanovení vhodné metodologie práce.
6. Realizace praktické části.
7. Zpracování, vyhodnocení a shrnutí výsledků výzkumu.
8. Formulace závěrů a jejich interpretace.
9. Korektury a typografické úpravy celé práce.
Seznam doporučené literatury
APA (American Psychiatric Association). DSM-5? classification. Arlington, VA: American Psychiatric Association, 2016.
BLINKA, L. et all. Online závislosti. Praha: Grada, 2015.
CHRÁSKA, M. sr. Metody pedagogického výzkumu. 2. aktual. vyd. Praha: Grada, 2016.
KUSS, D. J. et all. (2013). Internet addiction in students: Prevalence and risk factors. Computers in Human Behavior. 29(3), 2013, pp. 959?966.
ŠKAŘUPOVÁ, K. Internet: From Excess to Addiction (Disertation). Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2015.
YOUNG, KS. The evolution of Internet addiction. In Addictive Behaviors. Volume 64, 2017, pp. 229-230, ISSN 0306-4603.
Seznam doporučené literatury
APA (American Psychiatric Association). DSM-5? classification. Arlington, VA: American Psychiatric Association, 2016.
BLINKA, L. et all. Online závislosti. Praha: Grada, 2015.
CHRÁSKA, M. sr. Metody pedagogického výzkumu. 2. aktual. vyd. Praha: Grada, 2016.
KUSS, D. J. et all. (2013). Internet addiction in students: Prevalence and risk factors. Computers in Human Behavior. 29(3), 2013, pp. 959?966.
ŠKAŘUPOVÁ, K. Internet: From Excess to Addiction (Disertation). Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2015.
YOUNG, KS. The evolution of Internet addiction. In Addictive Behaviors. Volume 64, 2017, pp. 229-230, ISSN 0306-4603.