Diplomová práce se zabývá výběrem tedy preferencí hračky dětí s kombinovaným postižením předškolního věku. Teoretická část je věnována diagnózám, které se vyskytují u vybraného výzkumného souboru dětí. Zabýváme se zde hračkou od počátku její podoby až k požadavkům, kladeným dnešní společností. V empirické části je realizován kvalitativní výzkum založený na poznání specifik kladených na hračky dětmi s kombinovaným postižením v mateřské škole.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is devoted to a selection, in other words, a toy preference of children with combined disability. The theoretical part focuses on the diagnoses of particular children from a selected research group. In addition, the concept of a toy is explained from the beginning of its form to the requirements demanded by modern society. The analytical part provides qualitative research based on acquired specifics determined by preschool children with combined disability.
Diplomová práce se zabývá výběrem tedy preferencí hračky dětí s kombinovaným postižením předškolního věku. Teoretická část je věnována diagnózám, které se vyskytují u vybraného výzkumného souboru dětí. Zabýváme se zde hračkou od počátku její podoby až k požadavkům, kladeným dnešní společností. V empirické části je realizován kvalitativní výzkum založený na poznání specifik kladených na hračky dětmi s kombinovaným postižením v mateřské škole.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is devoted to a selection, in other words, a toy preference of children with combined disability. The theoretical part focuses on the diagnoses of particular children from a selected research group. In addition, the concept of a toy is explained from the beginning of its form to the requirements demanded by modern society. The analytical part provides qualitative research based on acquired specifics determined by preschool children with combined disability.
1. Orientace a studium odborné literatury
2. Sestavení struktury práce
3. Shromažďování pramenů literatury
4. Třídění a zpracování materiálů
5. Vypracování teoretické části
6. Zpracování a analýza výzkumných dat
7. Vypracování empirické části
8. Interpretace výsledků výzkumného šetření
Zásady pro vypracování
1. Orientace a studium odborné literatury
2. Sestavení struktury práce
3. Shromažďování pramenů literatury
4. Třídění a zpracování materiálů
5. Vypracování teoretické části
6. Zpracování a analýza výzkumných dat
7. Vypracování empirické části
8. Interpretace výsledků výzkumného šetření
Seznam doporučené literatury
1. DE CLERCQ, Hilde. Mami, je to člověk, nebo zvíře?: myšlení dítěte s autismem. Praha: Portál, 2007. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-235-5.
2. Defektologický slovník. 3. upr. vyd. Jinočany: H & H, 2000. ISBN 8086022765.
3. FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.
4. GOETZ, Michal a Petra UHLÍKOVÁ. ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a zodpovědné učitele. Praha: Galén, c2009. ISBN 9788072626304.
5. MIŠURCOVÁ, V., J. FIŠER a V. FIXL. Hra a hračka v životě dítěte. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980.
6. PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-8073151980.
7. ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, Iva. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2000. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-506-7.
8. TRAIN, Alan. Specifické poruchy chování a pozornosti: jak jednat s velmi neklidnými dětmi. Praha: Portál, 1997. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-131-2.
9. VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80262-0602-6.
Seznam doporučené literatury
1. DE CLERCQ, Hilde. Mami, je to člověk, nebo zvíře?: myšlení dítěte s autismem. Praha: Portál, 2007. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-80-7367-235-5.
2. Defektologický slovník. 3. upr. vyd. Jinočany: H & H, 2000. ISBN 8086022765.
3. FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.
4. GOETZ, Michal a Petra UHLÍKOVÁ. ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a zodpovědné učitele. Praha: Galén, c2009. ISBN 9788072626304.
5. MIŠURCOVÁ, V., J. FIŠER a V. FIXL. Hra a hračka v životě dítěte. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980.
6. PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-8073151980.
7. ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, Iva. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2000. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-506-7.
8. TRAIN, Alan. Specifické poruchy chování a pozornosti: jak jednat s velmi neklidnými dětmi. Praha: Portál, 1997. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-131-2.
9. VALENTA, Milan. Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80262-0602-6.