V mé bakalářské práci se zabývám strachem osob nevidomých ze sociálně patologických jevů. Výzkumem jsem zjistila, že osoby nevidomé strach v souvislosti s těmito jevy skutečně zažívají, ale nejsou jimi zásadně ovlivněny. Výzkum jsem prováděla se šesti respondenty.
Anotace v angličtině
My bachelor's thesis is focused on fear blind people feel towards socially pathological phenomena. My research proved that blind people actually feel fear connected to these phenomena, but they are not fundamentally affected by them. I conducted my research with six respondents.
V mé bakalářské práci se zabývám strachem osob nevidomých ze sociálně patologických jevů. Výzkumem jsem zjistila, že osoby nevidomé strach v souvislosti s těmito jevy skutečně zažívají, ale nejsou jimi zásadně ovlivněny. Výzkum jsem prováděla se šesti respondenty.
Anotace v angličtině
My bachelor's thesis is focused on fear blind people feel towards socially pathological phenomena. My research proved that blind people actually feel fear connected to these phenomena, but they are not fundamentally affected by them. I conducted my research with six respondents.
FINKOVÁ, Dita. Rozvoj hapticko-taktilního vnímání osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 119 s. Monografie. ISBN 978-80-244-2742-3. FINKOVÁ, Dita, Libuše LUDÍKOVÁ a Veronika RŮŽIČKOVÁ. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, 158 s. ISBN 978-80-244-1857-5. VYMĚTAL, Jan. Speciální psychoterapie. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 396 s. Psyché. ISBN 978-80-247-1315-1. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea. Oftalmopedie. 2. doplněné vydání. Brno: Paido, edice pedagogické literatury, 2000, 70 s. ISBN 80-85931-84-2. RIEMANN, Fritz a Pavel ŘÍČAN. Základní formy strachu: typy lidské osobnosti, jejich vznik, charakteristiky a formy vztahů. Přeložil Eva BOSÁKOVÁ. Praha: Portál, 1999, 199 s. ISBN 8071783137. HONZÁK, Radkin. Strach, tréma, úzkost a jak je zvládnout. Praha: Maxdorf, 1995, 70 s. ISBN 8085800055. POLÍNEK, Martin. Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování. Vydání 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 164 s. ISBN 978-80-244-4842-8. PUGNEROVÁ Michaela, KVITOVÁ Jana. Přehled poruch psychického vývoje. Praha: Grada Publishing, 2016, 296 s. Psyché. ISBN 978-80-247-5452-9. JANKOVSKÝ Jiří, Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2001, 158 s. ISBN 80-7254-192-7. VÁGNEROVÁ Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. Vydání 1. Praha: Karolinum, Univerzita Karlova, 1997, 170 s. ISBN 80-7184-488-8. RŮŽIČKOVÁ Veronika, KROUPOVÁ Kateřina. Pohled na samostatný pohyb a prostorovou orientaci osob se zrakovým postižením. Vydání 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 177 s. České a anglické resumé. ISBN 978-80-244-5273-9. SLOWÍK Josef. Speciální peadagogika. 2. aktual. a doplň. vydání. Praha: Grada, 2016, 168 s. ISBN 978-80-271-0095-8. MAŘÍKOVÁ Hana, PETRUSEK Miroslav, VODÁKOVÁ Alena a kolektiv. Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum, Univerzity Karlovy, 1996, 1627 s. ISBN 80-7184-310-5, 80-7184-311-3, 80-7184-164-1. SOBOTKOVÁ NIELSEN Veronika a kolektiv. Rizikové chování a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada Publishing, 2014, 152 s.. ISBN 978-80-247-4042-3. ČERNÁ Alena, DĚDKOVÁ Lenka, MACHÁČKOVÁ Hana, ŠEVČÍKOVÁ Anna, ŠMAHEL David. Kyberšikana, průvodce novým fenoménem. Praha: Grada Publishing, 2013, 152 s. ISBN 978-80-210-6374-7. JEDLIČKA Richard a kolektiv. Poruchy socializace u dětí a dospívajících, Prevence životních selhání a krizové intervence. Praha: Grada Publishing, 2015, 544 s. ISBN 978-80-247-5447-5. FISCHER Slavomil, ŠKODA Jiří. Sociální patologie, Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. 2. rozšíř. a aktual. vydání. Praha: Grada Publishing, 2014, 232 s. ISBN 978-80-247-5046-0. MARTÍNEK Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada Publishing, 2015, 192 s. ISBN 978-80-247-5309-6. POTMĚŠILOVÁ Petra a kolektiv. Speciální pedagogika nejen pro sociální pedagogy. Praha: Parta, 2013, 186 s. ISBN 978-80-7320-179-1.
Seznam doporučené literatury
FINKOVÁ, Dita. Rozvoj hapticko-taktilního vnímání osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 119 s. Monografie. ISBN 978-80-244-2742-3. FINKOVÁ, Dita, Libuše LUDÍKOVÁ a Veronika RŮŽIČKOVÁ. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, 158 s. ISBN 978-80-244-1857-5. VYMĚTAL, Jan. Speciální psychoterapie. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 396 s. Psyché. ISBN 978-80-247-1315-1. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea. Oftalmopedie. 2. doplněné vydání. Brno: Paido, edice pedagogické literatury, 2000, 70 s. ISBN 80-85931-84-2. RIEMANN, Fritz a Pavel ŘÍČAN. Základní formy strachu: typy lidské osobnosti, jejich vznik, charakteristiky a formy vztahů. Přeložil Eva BOSÁKOVÁ. Praha: Portál, 1999, 199 s. ISBN 8071783137. HONZÁK, Radkin. Strach, tréma, úzkost a jak je zvládnout. Praha: Maxdorf, 1995, 70 s. ISBN 8085800055. POLÍNEK, Martin. Tvořivost (nejen) jako prevence rizikového chování. Vydání 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, 164 s. ISBN 978-80-244-4842-8. PUGNEROVÁ Michaela, KVITOVÁ Jana. Přehled poruch psychického vývoje. Praha: Grada Publishing, 2016, 296 s. Psyché. ISBN 978-80-247-5452-9. JANKOVSKÝ Jiří, Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2001, 158 s. ISBN 80-7254-192-7. VÁGNEROVÁ Marie. Psychologie problémového dítěte školního věku. Vydání 1. Praha: Karolinum, Univerzita Karlova, 1997, 170 s. ISBN 80-7184-488-8. RŮŽIČKOVÁ Veronika, KROUPOVÁ Kateřina. Pohled na samostatný pohyb a prostorovou orientaci osob se zrakovým postižením. Vydání 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, 177 s. České a anglické resumé. ISBN 978-80-244-5273-9. SLOWÍK Josef. Speciální peadagogika. 2. aktual. a doplň. vydání. Praha: Grada, 2016, 168 s. ISBN 978-80-271-0095-8. MAŘÍKOVÁ Hana, PETRUSEK Miroslav, VODÁKOVÁ Alena a kolektiv. Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum, Univerzity Karlovy, 1996, 1627 s. ISBN 80-7184-310-5, 80-7184-311-3, 80-7184-164-1. SOBOTKOVÁ NIELSEN Veronika a kolektiv. Rizikové chování a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada Publishing, 2014, 152 s.. ISBN 978-80-247-4042-3. ČERNÁ Alena, DĚDKOVÁ Lenka, MACHÁČKOVÁ Hana, ŠEVČÍKOVÁ Anna, ŠMAHEL David. Kyberšikana, průvodce novým fenoménem. Praha: Grada Publishing, 2013, 152 s. ISBN 978-80-210-6374-7. JEDLIČKA Richard a kolektiv. Poruchy socializace u dětí a dospívajících, Prevence životních selhání a krizové intervence. Praha: Grada Publishing, 2015, 544 s. ISBN 978-80-247-5447-5. FISCHER Slavomil, ŠKODA Jiří. Sociální patologie, Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. 2. rozšíř. a aktual. vydání. Praha: Grada Publishing, 2014, 232 s. ISBN 978-80-247-5046-0. MARTÍNEK Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada Publishing, 2015, 192 s. ISBN 978-80-247-5309-6. POTMĚŠILOVÁ Petra a kolektiv. Speciální pedagogika nejen pro sociální pedagogy. Praha: Parta, 2013, 186 s. ISBN 978-80-7320-179-1.