Diplomová práce se zaměřuje na Montessori pedagogiku, její principy a uplatňování při výuce v Základní a Mateřské škole Lomnice. Prezentuje metody, jakými Montessori systém přistupuje k naplňování RVP a klade si za cíl zjistit, do jaké míry Montessori přístup spolu s dalšími faktory ovlivňují znalosti a dovednosti žáků ve vzdělávacím oboru Český jazyk a literatura.
Anotace v angličtině
Our thesis focuses on principles of Montessori education and its application in teaching at the Elementary School and the Kindergarten in Lomnice. It describes how the Montessori system approaches the fullfillment of FEP and aims to find out how the Montessori method of education and other factors influences knowledge and skills of children in Czech Language and Literature.
Klíčová slova
Montessori, RVP, český jazyk, literatura, sloh, Lomnice, četba
Klíčová slova v angličtině
Montessori, FEP, Czech Language, literature, language style, Lomnice, reading
Rozsah průvodní práce
113
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na Montessori pedagogiku, její principy a uplatňování při výuce v Základní a Mateřské škole Lomnice. Prezentuje metody, jakými Montessori systém přistupuje k naplňování RVP a klade si za cíl zjistit, do jaké míry Montessori přístup spolu s dalšími faktory ovlivňují znalosti a dovednosti žáků ve vzdělávacím oboru Český jazyk a literatura.
Anotace v angličtině
Our thesis focuses on principles of Montessori education and its application in teaching at the Elementary School and the Kindergarten in Lomnice. It describes how the Montessori system approaches the fullfillment of FEP and aims to find out how the Montessori method of education and other factors influences knowledge and skills of children in Czech Language and Literature.
Klíčová slova
Montessori, RVP, český jazyk, literatura, sloh, Lomnice, četba
Klíčová slova v angličtině
Montessori, FEP, Czech Language, literature, language style, Lomnice, reading
Zásady pro vypracování
1) Tvorba teoretické báze práce
2) Stanovení výzkumných otázek
3) Vytvoření osnovy rozhovoru
4) Realizace kvalitativního šetření
5) Vyhodnocení a stanovení závěrů
Zásady pro vypracování
1) Tvorba teoretické báze práce
2) Stanovení výzkumných otázek
3) Vytvoření osnovy rozhovoru
4) Realizace kvalitativního šetření
5) Vyhodnocení a stanovení závěrů
Seznam doporučené literatury
kolektiv autorů - Slovník spisovné češtiny
kolektiv autorů - Příruční mluvnice češtiny
Čechová Marie - Čeština - řeč a jazyk
Balhar Jan - O češtině každodenní
Hauser Přemysl - Nauka o slovní zásobě
Český národní korpus
Seznam doporučené literatury
kolektiv autorů - Slovník spisovné češtiny
kolektiv autorů - Příruční mluvnice češtiny
Čechová Marie - Čeština - řeč a jazyk
Balhar Jan - O češtině každodenní
Hauser Přemysl - Nauka o slovní zásobě
Český národní korpus