Bakalářská práce je zpracována formou kvalitativního předvýzkumu. Zabývá se specifiky vzdělávání druhého cizího jazyka u žáků 2. stupně vybrané základní školy. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem této práce bylo zjistit jejich pohled výuku cizího jazyka a potíže v jazyce (němčina, ruština), používání speciálních pomůcek.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is processed in qualitative research. It deals with the specifics of education of a second foreign language for pupils of the second grade of the chosen primary school. It is divided into theoretical and practical part. The aim of this work was to find out their own view and complication (German, Russian), the use of special tools.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, cizí jazyk, vzdělávání, angličtina, němčina, ruština
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disabilities, foreign language, education English, German, Russian
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zpracována formou kvalitativního předvýzkumu. Zabývá se specifiky vzdělávání druhého cizího jazyka u žáků 2. stupně vybrané základní školy. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem této práce bylo zjistit jejich pohled výuku cizího jazyka a potíže v jazyce (němčina, ruština), používání speciálních pomůcek.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is processed in qualitative research. It deals with the specifics of education of a second foreign language for pupils of the second grade of the chosen primary school. It is divided into theoretical and practical part. The aim of this work was to find out their own view and complication (German, Russian), the use of special tools.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, cizí jazyk, vzdělávání, angličtina, němčina, ruština
Klíčová slova v angličtině
Specific learning disabilities, foreign language, education English, German, Russian
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucí práce
2. Shromažďování a studium odborné literatury
3. Vytyčení cílů
4. Realizace teoretické práce
5. Realizace praktické části práce a sběr dat
6. Zpracování výsledků dat a jejich interpretace
7. Vyhodnocení a závěr práce
8. Závěr a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucí práce
2. Shromažďování a studium odborné literatury
3. Vytyčení cílů
4. Realizace teoretické práce
5. Realizace praktické části práce a sběr dat
6. Zpracování výsledků dat a jejich interpretace
7. Vyhodnocení a závěr práce
8. Závěr a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Lenka a Lucie TUMPACHOVÁ. Specifické poruchy učení: soubor pracovních listů k nápravě dyslexie, dysortografie a dysgrafie na 1. stupni ZŠ. Praha: Pražská pedagogicko-psychologická poradna, 2007, 51 l. ISBN (Brož.).
JEŘÁBKOVÁ, Kateřina. Školská integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 129 s. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3730-9.
PECHANCOVÁ, Blanka a Andrea SMRČKOVÁ. Cvičení a hry pro žáky se specifickými poruchami učení v hodinách angličtiny: [metodická příručka]. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, 36 s. ISBN 80-7067-825-9.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2005, 481 s. ISBN 807367047X.
PRŮCHA, Jan. Srovnávací pedagogika: mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. 3., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0870-9.
Poruchy učení. Olga Zelinková. 5. vyd. Praha. Nakladatelství Portál. ISBN 80-7178-481-8.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Lenka a Lucie TUMPACHOVÁ. Specifické poruchy učení: soubor pracovních listů k nápravě dyslexie, dysortografie a dysgrafie na 1. stupni ZŠ. Praha: Pražská pedagogicko-psychologická poradna, 2007, 51 l. ISBN (Brož.).
JEŘÁBKOVÁ, Kateřina. Školská integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 129 s. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3730-9.
PECHANCOVÁ, Blanka a Andrea SMRČKOVÁ. Cvičení a hry pro žáky se specifickými poruchami učení v hodinách angličtiny: [metodická příručka]. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, 36 s. ISBN 80-7067-825-9.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2005, 481 s. ISBN 807367047X.
PRŮCHA, Jan. Srovnávací pedagogika: mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. 3., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0870-9.
Poruchy učení. Olga Zelinková. 5. vyd. Praha. Nakladatelství Portál. ISBN 80-7178-481-8.