Bakalářská práce se zabývá Botanickou zahradou a rozáriem v Olomouci. V teoretické části se práce věnuje Unii botanických zahrad a jejich členům na Moravě. Součástí je také dotazníkové šetření o botanických zahradách a arboretech na Moravě. Autorka také navrhuje informační a výukový materiál pro potřeby Botanické zahrady a rozária v Olomouci se zohledněním unikátních nebo zajímavých druhů rostlin včetně růží.
Anotace v angličtině
This thesis deals with Botanical Garden and Rosarium in Olomouc. The theoretical part of the thesis dedicated to the Union of Botanical Gardens of the Czech Republic and their members in the Moravia region. Furthermore, the thesis deals with the Botanical Garden itself. The Questionnaire survey about botanical gardens and arboretums is part of the thesis. The author proposes promotional and educational materials for Botanical garden and Rosarium in Olomouc with unique and interesting plant species including roses
Klíčová slova
botanická zahrada, rozárium, dotazníkové šetření, informační materiál, výukový materiál
Klíčová slova v angličtině
botanical garden, rosarium, questionnaire survey, promotional materiál, educational material
Rozsah průvodní práce
44 stran a 7 příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá Botanickou zahradou a rozáriem v Olomouci. V teoretické části se práce věnuje Unii botanických zahrad a jejich členům na Moravě. Součástí je také dotazníkové šetření o botanických zahradách a arboretech na Moravě. Autorka také navrhuje informační a výukový materiál pro potřeby Botanické zahrady a rozária v Olomouci se zohledněním unikátních nebo zajímavých druhů rostlin včetně růží.
Anotace v angličtině
This thesis deals with Botanical Garden and Rosarium in Olomouc. The theoretical part of the thesis dedicated to the Union of Botanical Gardens of the Czech Republic and their members in the Moravia region. Furthermore, the thesis deals with the Botanical Garden itself. The Questionnaire survey about botanical gardens and arboretums is part of the thesis. The author proposes promotional and educational materials for Botanical garden and Rosarium in Olomouc with unique and interesting plant species including roses
Klíčová slova
botanická zahrada, rozárium, dotazníkové šetření, informační materiál, výukový materiál
Klíčová slova v angličtině
botanical garden, rosarium, questionnaire survey, promotional materiál, educational material
Zásady pro vypracování
Cílem práce je připravit pro potřeby botanické zahrady a rozária informační a výukové materiály zohledňující unikátní nebo zajímavé druhy rostlin včetně růží. Součástí práce bude také přehled existujících botanických zahrad na Moravě. Autorka v rámci přehledu zahrad provede srovnání podpory publicity a tvorbu informačních materiálů pro laickou i odbornou veřejnost. Během řešení práce bude autorka úzce spolupracovat s pracovníky botanické zahrady a rozária.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je připravit pro potřeby botanické zahrady a rozária informační a výukové materiály zohledňující unikátní nebo zajímavé druhy rostlin včetně růží. Součástí práce bude také přehled existujících botanických zahrad na Moravě. Autorka v rámci přehledu zahrad provede srovnání podpory publicity a tvorbu informačních materiálů pro laickou i odbornou veřejnost. Během řešení práce bude autorka úzce spolupracovat s pracovníky botanické zahrady a rozária.
Seznam doporučené literatury
HROUDA, L. a kol (2015): Průvodce po Botanické zahradě Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy: přehled skleníkových i venkovních expozic. Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 145 s.
KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006): Teorie a praxe projektové výuky. Masarykova univerzita, Brno, 160 s.
NAVRÁTILOVÁ, B., SKÁLOVÁ, D. a VAŠUT, R. J. (2012): Poznáváme plody rostlin: morfologie a anatomie plodů rostlin Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouci, 24 s.
STUDNIČKA, M. a RIEDEL, M. (2017): Průvodce Botanickou zahradou Liberec a nahlédnutí do botanických sbírek Landschloss Pirna-Zuschendorf. Botanická zahrada Liberec, Liberec, 192 stran.
VOBRUBA, M. et al (2014): Guide to the Zoological and Botanical Garden of Pilsen. Městské knihy in cooperation with Zoological and Botanical Garden of the Town Pilsen, Žehušice, 90 s.
ZORMANOVÁ, L. (2012): Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 155 s.
Seznam doporučené literatury
HROUDA, L. a kol (2015): Průvodce po Botanické zahradě Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy: přehled skleníkových i venkovních expozic. Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 145 s.
KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006): Teorie a praxe projektové výuky. Masarykova univerzita, Brno, 160 s.
NAVRÁTILOVÁ, B., SKÁLOVÁ, D. a VAŠUT, R. J. (2012): Poznáváme plody rostlin: morfologie a anatomie plodů rostlin Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouci, 24 s.
STUDNIČKA, M. a RIEDEL, M. (2017): Průvodce Botanickou zahradou Liberec a nahlédnutí do botanických sbírek Landschloss Pirna-Zuschendorf. Botanická zahrada Liberec, Liberec, 192 stran.
VOBRUBA, M. et al (2014): Guide to the Zoological and Botanical Garden of Pilsen. Městské knihy in cooperation with Zoological and Botanical Garden of the Town Pilsen, Žehušice, 90 s.
ZORMANOVÁ, L. (2012): Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 155 s.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM, 1 Informační materiál, 1 mapa
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v úvodu své prezentace seznámila komisi s hlavními cíli a strukturou své práce. V krátkosti pohovořila o teoretické části a metodách, které ve své práci použila. Další část obhajoby se věnovala hlavně výsledkům své práce. Předseda seznámil komisi s posudky vedoucího a oponenta.
Diskuze:
Dr. Létal - jaké plány má botanická zahrady do budoucna s rozšiřováním druhů?
- sleduje zahrada počet návštěvníků?
Dr. Hercik - proč byla zvolena daná forma dotazníku?
- jak byly využity při práci vybrané publikace?
Dr. Lehnert - jak budou využity výsledky v praxi /informační materiál, pracovní listy)