Bakalářská práce se zabývá multimediální podporou výuky v softwaru ArcGIS Pro od společnosti ESRI. Podporou se rozumí webová aplikace, která obsahuje výukové videonávody na základní ovládání softwaru. Aplikace také obsahuje několik dílčích výukových bloků, jako jsou testové kvízy, cvičná zadání nebo centrální shromaždiště potřebných geodat. Součástí teoretické části je porovnání rozdílů mezi SW ArcGIS Pro a SW ArcGIS 10.x for Desktop.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with multimedia support of teaching in ArcGIS Pro software from ESRI. Support means a web application, that includes video tutorials for basic software use. The application also includes several sub-learning blocks, such as test quizzes, training assignments, or a central geodata gathering site. Part of the theoretical part is a comparison of differences between ArcGIS Pro and ArcGIS 10.x for Desktop.
Bakalářská práce se zabývá multimediální podporou výuky v softwaru ArcGIS Pro od společnosti ESRI. Podporou se rozumí webová aplikace, která obsahuje výukové videonávody na základní ovládání softwaru. Aplikace také obsahuje několik dílčích výukových bloků, jako jsou testové kvízy, cvičná zadání nebo centrální shromaždiště potřebných geodat. Součástí teoretické části je porovnání rozdílů mezi SW ArcGIS Pro a SW ArcGIS 10.x for Desktop.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with multimedia support of teaching in ArcGIS Pro software from ESRI. Support means a web application, that includes video tutorials for basic software use. The application also includes several sub-learning blocks, such as test quizzes, training assignments, or a central geodata gathering site. Part of the theoretical part is a comparison of differences between ArcGIS Pro and ArcGIS 10.x for Desktop.
Cílem bakalářské práce je vytvořit multimediální podporu výuky základního ovládání software ArcGIS Pro, která by měla mít podobu webového portálu obsahujícího jak textové návody, tak výuková videa. Videa budou tvořena s hlasovým komentářem a snímáním obrazovky. Obsahem bude také sbírka příkladů vhodná pro výuku studentů geograficky orientovaných oborů. Portál bude obsahovat vlastní redakční systém (administrace, psaní tematických článků, přidávání videí). Dalším obsahem bude uživatelské prostřední výhradně pro studenty Univerzity Palackého. Po přihlášení budou mít studenti k dispozici sbírku úloh k procvičování základního ovládání SW ArcGIS Pro včetně příkladových datových sad, testovací kvízy a další studijní materiál. Teoretická část práce bude (kromě jiného) obsahovat také přehlednou formou popsané základní rozdíly mezi SW ArcGIS for Desktop a ArcGIS Pro zejména z hlediska uživatele studenta geografie.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vytvořit multimediální podporu výuky základního ovládání software ArcGIS Pro, která by měla mít podobu webového portálu obsahujícího jak textové návody, tak výuková videa. Videa budou tvořena s hlasovým komentářem a snímáním obrazovky. Obsahem bude také sbírka příkladů vhodná pro výuku studentů geograficky orientovaných oborů. Portál bude obsahovat vlastní redakční systém (administrace, psaní tematických článků, přidávání videí). Dalším obsahem bude uživatelské prostřední výhradně pro studenty Univerzity Palackého. Po přihlášení budou mít studenti k dispozici sbírku úloh k procvičování základního ovládání SW ArcGIS Pro včetně příkladových datových sad, testovací kvízy a další studijní materiál. Teoretická část práce bude (kromě jiného) obsahovat také přehlednou formou popsané základní rozdíly mezi SW ArcGIS for Desktop a ArcGIS Pro zejména z hlediska uživatele studenta geografie.
Seznam doporučené literatury
BORONCZYK, Tim. PHP 6, MySQL, Apache: vytváříme webové aplikace. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 9788025127674.
CARTWRIGHT, William a kol. Multimedia Cartography. Second Edition. Springer-Verlag Berlin, 2007. ISBN 9783540366508.
GELETIČ, Jan a kol. Úvod do ArcGIS 10. Olomouc: UP v Olomouci, 2013. ISBN 9788024433905.
KUBÍČEK, Michal. Velký průvodce SEO: jak dosáhnout nejlepších pozic ve vyhledávání. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 8025121955.
LAW, Michael a Amy COLLINS. Getting to know ArcGIS Pro. Redlands, California: Esri Press, 2016. ISBN 9781589484573.
ZANDBERGEN, Paul A. Python scripting for ArcGIS. New York: ESRI Press, 2013. ISBN 9781589482821.
Seznam doporučené literatury
BORONCZYK, Tim. PHP 6, MySQL, Apache: vytváříme webové aplikace. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 9788025127674.
CARTWRIGHT, William a kol. Multimedia Cartography. Second Edition. Springer-Verlag Berlin, 2007. ISBN 9783540366508.
GELETIČ, Jan a kol. Úvod do ArcGIS 10. Olomouc: UP v Olomouci, 2013. ISBN 9788024433905.
KUBÍČEK, Michal. Velký průvodce SEO: jak dosáhnout nejlepších pozic ve vyhledávání. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 8025121955.
LAW, Michael a Amy COLLINS. Getting to know ArcGIS Pro. Redlands, California: Esri Press, 2016. ISBN 9781589484573.
ZANDBERGEN, Paul A. Python scripting for ArcGIS. New York: ESRI Press, 2013. ISBN 9781589482821.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v úvodu své prezentace představil komisi v krátkosti svou práci, v rámci níž vytvořil multimediální podporu výuky geoinformatiky. Seznámil komisi s hlavními cíli své práce a také s použitými metodami. Dále už hovořil o vytvořené aplikaci.
V reakci na posudek vedoucího a oponenta práce se student zaměřil na:
- update aplikace do budoucna - pravděpodobně student nebo kdokoliv, kdo by měl zájem
- přihlášení do aplikace - funguje, jak student ukázal v prezentaci
- software pro výuku.
V diskusi:
dr. Fňukal: Co všechno se dá stáhnout z webu na KCJ?