Informace o kvalifikační práci "Z bláta do louže, aneb keramická tvorba ladí s přírodou"
Návrh a realizace výtvarných činností pro děti předškolního věku zaměřených na práci s keramickým materiálem s výstupem do exteriéru
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
"Z bláta do louže, aneb keramická tvorba ladí s přírodou"
Návrh a realizace výtvarných činností pro děti předškolního věku zaměřených na práci s keramickým materiálem s výstupem do exteriéru
Hlavní téma v angličtině
"From the mud into the puddle, or ceramic making in harmony with nature"
design and implementation of artistic activities for children of preschool age, focusing on work with ceramic material with an outlet to the exterior
Název dle studenta
"Z bláta do louže, aneb keramická tvorba ladí s přírodou"
Návrh a realizace výtvarných činností pro děti předškolního věku zaměřených na práci s keramickým materiálem s výstupem do exteriéru
Název dle studenta v angličtině
"From the mud into the puddle, or ceramic making in harmony with nature"
design and implementation of artistic activities for children of preschool age, focusing on work with ceramic material with an outlet to the exterior
Práce je o propojení keramické tvorby dětí s přírodou.
Teoretická část slouží jako seznámení se s dítětem předškolního věku, lesní mateřskou školou, běžnými postupy a návody, jak pracovat s keramickou hlínou spolu s dětmi, a s uměním zvaným land art.
Cílem praktické části je seznámit děti s hlínou a především dát jim možnost tvořit, zkoumat, objevovat, zažít ji jako materiál, který je živý a tvárný a současně rozvíjet představivost, tvořivost, výtvarné cítění, jemnou motoriku, haptiku a vést děti k citu a respektu k materiálu. Zkrátka dát jim prostor, aby si k ní mohly vytvořit kladný vztah.
Anotace v angličtině
The thesis is about connecting children's ceramic crafting and nature.
The teoretical part serves as familiarization with preschool children, forest kindergartens, common procedures and instructions on how to work with ceramics together with children and artform called land art.
The goal of the practical part is to introduce ceramics to children and most importantly to give them an opportunity to create, examine and discover clay as a living, plastic material. Through clay they develop imagination, creativity, fine motoric skills, respect for material and positive approach to it.
Klíčová slova
Keramická hlína, tvorba, dítě předškolního věku, land art, lesní mateřská škola, aktivity, hlína a děti, skřítek
Klíčová slova v angličtině
ceramic clay, creation, preschool child, land art, forest kindergarten, activities, clay and children,
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je o propojení keramické tvorby dětí s přírodou.
Teoretická část slouží jako seznámení se s dítětem předškolního věku, lesní mateřskou školou, běžnými postupy a návody, jak pracovat s keramickou hlínou spolu s dětmi, a s uměním zvaným land art.
Cílem praktické části je seznámit děti s hlínou a především dát jim možnost tvořit, zkoumat, objevovat, zažít ji jako materiál, který je živý a tvárný a současně rozvíjet představivost, tvořivost, výtvarné cítění, jemnou motoriku, haptiku a vést děti k citu a respektu k materiálu. Zkrátka dát jim prostor, aby si k ní mohly vytvořit kladný vztah.
Anotace v angličtině
The thesis is about connecting children's ceramic crafting and nature.
The teoretical part serves as familiarization with preschool children, forest kindergartens, common procedures and instructions on how to work with ceramics together with children and artform called land art.
The goal of the practical part is to introduce ceramics to children and most importantly to give them an opportunity to create, examine and discover clay as a living, plastic material. Through clay they develop imagination, creativity, fine motoric skills, respect for material and positive approach to it.
Klíčová slova
Keramická hlína, tvorba, dítě předškolního věku, land art, lesní mateřská škola, aktivity, hlína a děti, skřítek
Klíčová slova v angličtině
ceramic clay, creation, preschool child, land art, forest kindergarten, activities, clay and children,
Zásady pro vypracování
Plán realizace práce:
- studium odborné literatury a jiných odborných zdrojů
- navržení vhodných námětů pro zapracování v práci s keramickým materiálem v zařízení předškolního typu
- vypracování tematických pracovních celků
- komunikace se zařízením, kde budou realizace probíhat
- realizace navržených hodin
- konzultace s vedoucím práce v průběhu realizace práce
Zásady pro vypracování
Plán realizace práce:
- studium odborné literatury a jiných odborných zdrojů
- navržení vhodných námětů pro zapracování v práci s keramickým materiálem v zařízení předškolního typu
- vypracování tematických pracovních celků
- komunikace se zařízením, kde budou realizace probíhat
- realizace navržených hodin
- konzultace s vedoucím práce v průběhu realizace práce
Seznam doporučené literatury
1. ADAMCOVÁ, Marie a Alena VOLKOVÁ BALVÍNOVÁ. Keramika pro malé i velké. 1. vyd. Překlad Jiří Kasl, Ladislav Štindl. Olomouc: FIN, 1994, 197 s. ISBN 80-855-7267-2.
2. HENRY DE MORANT. Dějiny užitého umění od nejstarších dob po současnost. [z franc. orig. přel. K. Richterová, J. Seifertová, Z. Váňa]. 1. vyd. Praha: Odeon, 1983. 573 s.
3. SCOTT, Marylin. Keramika: kompletní ilustrovaná příručka pro začínající i pokročilé. V Praze: Slovart, 2009, 192 s. ISBN 978-80-7391-179-9.
4. BATESON, G., Mysl a příroda: nezbytná jednota. 1. vyd. Praha: Malvern, 2006. 197 s. ISBN 80-86702-19-7.
5. GOLDSWORTHY, A., A Collaboration with Nature. 1. vyd. Yorkshire: Near West Bretton, 1987.
6. NEUBAUER, Z., O Přírodě a přirozenosti věcí. 2. vyd. Praha: Malvern, 2004. 144 s. ISBN 80-86702-05-7.
Seznam doporučené literatury
1. ADAMCOVÁ, Marie a Alena VOLKOVÁ BALVÍNOVÁ. Keramika pro malé i velké. 1. vyd. Překlad Jiří Kasl, Ladislav Štindl. Olomouc: FIN, 1994, 197 s. ISBN 80-855-7267-2.
2. HENRY DE MORANT. Dějiny užitého umění od nejstarších dob po současnost. [z franc. orig. přel. K. Richterová, J. Seifertová, Z. Váňa]. 1. vyd. Praha: Odeon, 1983. 573 s.
3. SCOTT, Marylin. Keramika: kompletní ilustrovaná příručka pro začínající i pokročilé. V Praze: Slovart, 2009, 192 s. ISBN 978-80-7391-179-9.
4. BATESON, G., Mysl a příroda: nezbytná jednota. 1. vyd. Praha: Malvern, 2006. 197 s. ISBN 80-86702-19-7.
5. GOLDSWORTHY, A., A Collaboration with Nature. 1. vyd. Yorkshire: Near West Bretton, 1987.
6. NEUBAUER, Z., O Přírodě a přirozenosti věcí. 2. vyd. Praha: Malvern, 2004. 144 s. ISBN 80-86702-05-7.