Diplomová práce se zabývá zdravotní gramotností u studentů prvních ročníků Pedagogické fakulty Univerzity Teoretická část se věnuje problematice zdraví, obecné gramotnosti a gramotnosti zaměřené na zdraví. Poslední úsek teoretické části se věnuje vzdělání ke zdraví a jeho umístění ve vzdělávacím kurikulu. Praktická část představuje výsledky výzkumného šetření, které proběhlo formou kvantitativního výzkumu. Výzkum byl realizován metodou anonymního dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deal with healtcare literacy of the first year studets od Pedagogical fakulty of Palacký University in Olomouc. Theoretical part deal with problematice of healt, general literacy and literacy focused on health. The last part deals of the thesis is dedicated to health education and its placement in the educational curriculum. The practical part presents the results of the research, which was carried out in the form of quantitative research. The research was realised by using a anonymous questionnaire survey.
Klíčová slova
Zdraví, péče o zdraví, zdravotní gramotnost, studenti, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Health, health care, health literacy, students, education
Rozsah průvodní práce
78 s. (115 500 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá zdravotní gramotností u studentů prvních ročníků Pedagogické fakulty Univerzity Teoretická část se věnuje problematice zdraví, obecné gramotnosti a gramotnosti zaměřené na zdraví. Poslední úsek teoretické části se věnuje vzdělání ke zdraví a jeho umístění ve vzdělávacím kurikulu. Praktická část představuje výsledky výzkumného šetření, které proběhlo formou kvantitativního výzkumu. Výzkum byl realizován metodou anonymního dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deal with healtcare literacy of the first year studets od Pedagogical fakulty of Palacký University in Olomouc. Theoretical part deal with problematice of healt, general literacy and literacy focused on health. The last part deals of the thesis is dedicated to health education and its placement in the educational curriculum. The practical part presents the results of the research, which was carried out in the form of quantitative research. The research was realised by using a anonymous questionnaire survey.
Klíčová slova
Zdraví, péče o zdraví, zdravotní gramotnost, studenti, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Health, health care, health literacy, students, education
Zásady pro vypracování
Předpokládané kapitoly: Co je gramotnost, zdravotní gramotnost. Význam zdravotní gramotnosti. Vzdělávání ke zdraví v rámci základních a středních škol.
Zpracování práce metodou kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zásady pro vypracování
Předpokládané kapitoly: Co je gramotnost, zdravotní gramotnost. Význam zdravotní gramotnosti. Vzdělávání ke zdraví v rámci základních a středních škol.
Zpracování práce metodou kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Seznam doporučené literatury
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4753-515.
HOLČÍK, Jan a Dagmar KUBÁTOVÁ. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost: k teoretickým základům cesty ke zdraví. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-1052-390.
OSBORNE, Helen a Dagmar KUBÁTOVÁ. Health literacy from A to Z: practical ways to communicate your health message. 2nd ed. Burlington, MA: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, c2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-144-9600-532.
FIALOVÁ, Ludmila a Dagmar KUBÁTOVÁ. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole: practical ways to communicate your health message. Praha: Karolinum, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4628-851.
Seznam doporučené literatury
MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4753-515.
HOLČÍK, Jan a Dagmar KUBÁTOVÁ. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost: k teoretickým základům cesty ke zdraví. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, 2010. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-1052-390.
OSBORNE, Helen a Dagmar KUBÁTOVÁ. Health literacy from A to Z: practical ways to communicate your health message. 2nd ed. Burlington, MA: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD, c2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-144-9600-532.
FIALOVÁ, Ludmila a Dagmar KUBÁTOVÁ. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole: practical ways to communicate your health message. Praha: Karolinum, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4628-851.