Bakalářská práce nese název Vývoj dětské kresby v předškolním věku. Tato práce je rozdělena do teoretické a praktické části s výzkumem. Teoretická část se zaměřuje na vymezení vývoje dítěte předškolního věku (od 3-6/7 let) a zkoumání fází dětské kresby a diagnostiku. Praktická část zkoumá jednotlivé kresby dětí, které kreslily lidskou postavu. Výsledky jsou hodnoceny pomocí testu kresby postavy podle F. L. Goodenoughové.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is called Development of children's drawing in pre-school age. This thesis is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part focuses on defining development of pre-school children (from 3-6/7 years) and exploring the phases of children's draiwing and diagnostics. The practical part explores individual drawings of children who drew a human figure. The results are evaluated using a F. L. Goodenough's figure figure drawing test.
Klíčová slova
Předškolní věk, fyzický vývoj, psychický vývoj, emocionální vývoj, socializace, dětská kresba, kresba postavy, diagnostika kresby, test kresby lidské postavy, F. L. Goodenough
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, physical development, psychological development, emotional development, social development, children's drawing, figure drawing, socialization, drawing diagnostics, human figure drawing test, F. L. Goodenough
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce nese název Vývoj dětské kresby v předškolním věku. Tato práce je rozdělena do teoretické a praktické části s výzkumem. Teoretická část se zaměřuje na vymezení vývoje dítěte předškolního věku (od 3-6/7 let) a zkoumání fází dětské kresby a diagnostiku. Praktická část zkoumá jednotlivé kresby dětí, které kreslily lidskou postavu. Výsledky jsou hodnoceny pomocí testu kresby postavy podle F. L. Goodenoughové.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is called Development of children's drawing in pre-school age. This thesis is divided into theoretical part and practical part. The theoretical part focuses on defining development of pre-school children (from 3-6/7 years) and exploring the phases of children's draiwing and diagnostics. The practical part explores individual drawings of children who drew a human figure. The results are evaluated using a F. L. Goodenough's figure figure drawing test.
Klíčová slova
Předškolní věk, fyzický vývoj, psychický vývoj, emocionální vývoj, socializace, dětská kresba, kresba postavy, diagnostika kresby, test kresby lidské postavy, F. L. Goodenough
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, physical development, psychological development, emotional development, social development, children's drawing, figure drawing, socialization, drawing diagnostics, human figure drawing test, F. L. Goodenough
Zásady pro vypracování
Dle dohody
Zásady pro vypracování
Dle dohody
Seznam doporučené literatury
KREJČÍŘOVÁ D., LANGMEIER J.,Vývojová psychologie
VÁGNEROVÁ M., Vývojová psychologie
UŽDIL J., Výtvarná výchova v předškolním věku
Seznam doporučené literatury
KREJČÍŘOVÁ D., LANGMEIER J.,Vývojová psychologie
VÁGNEROVÁ M., Vývojová psychologie
UŽDIL J., Výtvarná výchova v předškolním věku