Bakalářská práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je shrnout dosavadní získané poznatky z odborné literatury, které se týkají dítěte předškolního věku a vstupu dítěte do základní školy. První kapitola se zabývá vývojem dítěte v předškolním věku. Druhá kapitola popisuje školní zralost a připravenost. Třetí kapitola je zaměřena na povinnou školní docházku. Čtvrtá kapitola je věnována Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Cílem praktické části je zjistit, jak velký rozdíl v připravenosti na vstup do školy děti udělají od začátku školního roku do března. Praktická část zahrnuje cíle a obsah výzkumu, popisuje výzkumný vzorek a průběh výzkumného šetření, obsahuje výsledky výzkumu a diskuzi výsledků. Výzkum byl realizován v mateřské škole Hrádek na Vlárské dráze, Nádražní 148.
Anotace v angličtině
Bachelor´s work contains theoretical and practical part. The Aim of the theoretical part is summed up the lessons learned from the scientific literature concerning the child and concerning the entry of the child into primary school. The first chapter deals with the development of the child in pre-school age. The second chapter describes the school maturity and the school readiness.The third chapter is aimed at compulsory education. The fourth chapter is devoted to Framework educational programme for pre-school education. The Aim of the practical part is to find how much difference in readiness to enter school children will do from the beginning of the school year to March. The practical part includes objectives and content of the research, describes the research sample and the course of the research survey, the results of the research and discussion of the results. Research was carried out in nursery school Hrádek na Vlárské Dráze, Nádražní 148.
Klíčová slova
Předškolní věk, školní zralost, školní připravenost, odklad školní docházky
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, school maturity, school readiness, postponement of school attendance
Rozsah průvodní práce
57 s. (121 642 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je shrnout dosavadní získané poznatky z odborné literatury, které se týkají dítěte předškolního věku a vstupu dítěte do základní školy. První kapitola se zabývá vývojem dítěte v předškolním věku. Druhá kapitola popisuje školní zralost a připravenost. Třetí kapitola je zaměřena na povinnou školní docházku. Čtvrtá kapitola je věnována Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. Cílem praktické části je zjistit, jak velký rozdíl v připravenosti na vstup do školy děti udělají od začátku školního roku do března. Praktická část zahrnuje cíle a obsah výzkumu, popisuje výzkumný vzorek a průběh výzkumného šetření, obsahuje výsledky výzkumu a diskuzi výsledků. Výzkum byl realizován v mateřské škole Hrádek na Vlárské dráze, Nádražní 148.
Anotace v angličtině
Bachelor´s work contains theoretical and practical part. The Aim of the theoretical part is summed up the lessons learned from the scientific literature concerning the child and concerning the entry of the child into primary school. The first chapter deals with the development of the child in pre-school age. The second chapter describes the school maturity and the school readiness.The third chapter is aimed at compulsory education. The fourth chapter is devoted to Framework educational programme for pre-school education. The Aim of the practical part is to find how much difference in readiness to enter school children will do from the beginning of the school year to March. The practical part includes objectives and content of the research, describes the research sample and the course of the research survey, the results of the research and discussion of the results. Research was carried out in nursery school Hrádek na Vlárské Dráze, Nádražní 148.
Klíčová slova
Předškolní věk, školní zralost, školní připravenost, odklad školní docházky
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, school maturity, school readiness, postponement of school attendance
Zásady pro vypracování
-
Zásady pro vypracování
-
Seznam doporučené literatury
KUTÁLKOVÁ, D.: Jak připravit dítě do 1. třídy. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2005. 165s., ISBN 80-247-1040-4
MATĚJČEK, Z.: Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2005. 182s., ISBN 80-247-0870-1
ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D.: Děti s odkladem školní docházky a jejich úspěšný start ve škole. Praha, D&H 2014. 48s., ISBN 978-80-87295-15-1
VERECKÁ, N.: Jak pomáhat dětem při vstupu do školy: je Vaše dítě zralé pro školu? A Vy?. Praha, Lidové noviny 2002. 160s., ISBN 80-7106-474-2
ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D.: Je naše dítě zralé na vstup do školy?. vyd. 1. Praha, Grada Publishing 2014. 141s., ISBN 978-80-247-4750-7
ŠULOVÁ, L.: Diagnostika školní zralosti. vyd. 1. Praha, Raabe 2012. 134s., ISBN 978-80-87553-52-7
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V.: Diagnostika dítěte předškolního věku - Co by mělo dítě umět ve věku od 3 do 6 let. vyd. 2. Brno, Computer Press 2007. 212s., ISBN 978-80-251-1827-0
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V.: Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. vyd. 1. Brno, Computer Press 2010. 100s., ISBN 978-80-251-2569-4
OTEVŘELOVÁ, H.: Školní zralost a připravenost. vyd. 1. Praha, Portál 2006. 142s., ISBN 978-80-262-1092-4
BEDNÁŘOVÁ, J. a kol.: Školní zralost a její diagnostika. Praha, Raabe 2017. 148s., ISBN 978-80-7496-319-3
KROPÁČKOVÁ, J.: Budeme mít prvňáčka - Rady pro rodiče dětí od 5 let. vyd. 1. Praha, Portál 2008. ISBN 978-80-7367-359-8
RAABOVÁ, D.: Hrací knížka pro předškoláky: hry a cvičení podporující rozvoj školní zralosti. vyd. 1. Praha, Albatros 2001. ISBN 80-00-00962-5
Seznam doporučené literatury
KUTÁLKOVÁ, D.: Jak připravit dítě do 1. třídy. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2005. 165s., ISBN 80-247-1040-4
MATĚJČEK, Z.: Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2005. 182s., ISBN 80-247-0870-1
ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D.: Děti s odkladem školní docházky a jejich úspěšný start ve škole. Praha, D&H 2014. 48s., ISBN 978-80-87295-15-1
VERECKÁ, N.: Jak pomáhat dětem při vstupu do školy: je Vaše dítě zralé pro školu? A Vy?. Praha, Lidové noviny 2002. 160s., ISBN 80-7106-474-2
ŽÁČKOVÁ, H., JUCOVIČOVÁ, D.: Je naše dítě zralé na vstup do školy?. vyd. 1. Praha, Grada Publishing 2014. 141s., ISBN 978-80-247-4750-7
ŠULOVÁ, L.: Diagnostika školní zralosti. vyd. 1. Praha, Raabe 2012. 134s., ISBN 978-80-87553-52-7
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V.: Diagnostika dítěte předškolního věku - Co by mělo dítě umět ve věku od 3 do 6 let. vyd. 2. Brno, Computer Press 2007. 212s., ISBN 978-80-251-1827-0
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V.: Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. vyd. 1. Brno, Computer Press 2010. 100s., ISBN 978-80-251-2569-4
OTEVŘELOVÁ, H.: Školní zralost a připravenost. vyd. 1. Praha, Portál 2006. 142s., ISBN 978-80-262-1092-4
BEDNÁŘOVÁ, J. a kol.: Školní zralost a její diagnostika. Praha, Raabe 2017. 148s., ISBN 978-80-7496-319-3
KROPÁČKOVÁ, J.: Budeme mít prvňáčka - Rady pro rodiče dětí od 5 let. vyd. 1. Praha, Portál 2008. ISBN 978-80-7367-359-8
RAABOVÁ, D.: Hrací knížka pro předškoláky: hry a cvičení podporující rozvoj školní zralosti. vyd. 1. Praha, Albatros 2001. ISBN 80-00-00962-5