Práce popisuje závislost obecně - její znaky, definice, dále pak je zaměřena na online závislosti a závislost na televizi. Součástí práce je také stručný přehled institucí pro volný čas dětí v ČR. Dále je podrobněji popsáno období mladšího školního věku z hlediska vývojové psychologie. V práci je začleněn také přehled předešlých výzkumů, na téma naší diplomové práce. Ve výzkumné části práce jsou pak prezentovány výsledky dotazníkového šetření na prvním stupni základní školy
Anotace v angličtině
The thesis describes addiction in general -its characters, definitions and risks, then it focuses on online addiction and dependence on television. Part of the work is also a brief overview of institutions for leisure children in the Czech Republic. Furthermore, the period of younger school age in terms of developmental psychology is described in more detail. The thesis also includes an overview of previous research on the topic of our thesis. The research part of the thesis presents the results of the questionnaire survey at the first stage of the primary school.
Klíčová slova
Závislost, informační technologie, online závislosti, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
Addiction, information technology, online addiction, younger school age
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Práce popisuje závislost obecně - její znaky, definice, dále pak je zaměřena na online závislosti a závislost na televizi. Součástí práce je také stručný přehled institucí pro volný čas dětí v ČR. Dále je podrobněji popsáno období mladšího školního věku z hlediska vývojové psychologie. V práci je začleněn také přehled předešlých výzkumů, na téma naší diplomové práce. Ve výzkumné části práce jsou pak prezentovány výsledky dotazníkového šetření na prvním stupni základní školy
Anotace v angličtině
The thesis describes addiction in general -its characters, definitions and risks, then it focuses on online addiction and dependence on television. Part of the work is also a brief overview of institutions for leisure children in the Czech Republic. Furthermore, the period of younger school age in terms of developmental psychology is described in more detail. The thesis also includes an overview of previous research on the topic of our thesis. The research part of the thesis presents the results of the questionnaire survey at the first stage of the primary school.
Klíčová slova
Závislost, informační technologie, online závislosti, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
Addiction, information technology, online addiction, younger school age
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů práce
2. Studium odborné literatury
3. Zpracování teoretické části práce - vymezení pojmů, práce s literaturou
4. Výzkumná část práce - volba výzkumných metod, realizace výzkumu, vyhodnocení
5. Závěry, hodnocení, přínos práce pro praxi
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů práce
2. Studium odborné literatury
3. Zpracování teoretické části práce - vymezení pojmů, práce s literaturou
4. Výzkumná část práce - volba výzkumných metod, realizace výzkumu, vyhodnocení
5. Závěry, hodnocení, přínos práce pro praxi
Seznam doporučené literatury
1. THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
2. RÖHR, Heinz-Peter. Závislost: jak jí porozumět a jak ji překonat. Přeložil Petr BABKA. Praha: Portál, 2015. Spektrum (Portál). ISBN 978-80-262-0927-0.
3. POSPÍŠILOVÁ, Marie. Facebooková (ne)závislost: identita, interakce a uživatelská kariéra na Facebooku. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3306-0.
4. NEŠPOR, Karel. Návykové chování a závislost: současné poznatky a perspektivy léčby. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-432-x.
5. REICHLIN, Gail a Caroline WINKLER. Výchova dětí: 1000 + 1 rada pro každou situaci. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1638-8.
Seznam doporučené literatury
1. THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
2. RÖHR, Heinz-Peter. Závislost: jak jí porozumět a jak ji překonat. Přeložil Petr BABKA. Praha: Portál, 2015. Spektrum (Portál). ISBN 978-80-262-0927-0.
3. POSPÍŠILOVÁ, Marie. Facebooková (ne)závislost: identita, interakce a uživatelská kariéra na Facebooku. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3306-0.
4. NEŠPOR, Karel. Návykové chování a závislost: současné poznatky a perspektivy léčby. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-432-x.
5. REICHLIN, Gail a Caroline WINKLER. Výchova dětí: 1000 + 1 rada pro každou situaci. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1638-8.