Práce je zaměřena na problematiku zájmového vzdělávání sledující činnost Policie České republiky a práci policistů. Jejím cílem je vytvoření tří variant vzdělávacích programů se zaměřením na práci policisty, jako součást školního vzdělávacího programu pro školská zařízení pro zájmové vzdělávání. Za tímto účelem jsou v teoretické části objasněny pojmy zájmové vzdělávání, školská zařízení pro zájmové vzdělávání, střediska volného času, vzdělávací program, tvorba vzdělávacího programu, Policie České republiky
a složky Policie České republiky. V praktické části vznikají tři verze pilotních programů - roční vzdělávací program pro žáky 7. a 8. tříd základních škol, týdenní příměstský prázdninový vzdělávací program pro žáky 7. a 8. tříd základních škol a roční vzdělávací program pro dospělé osoby starší 18 let, za účelem doplnění nabídky aktivit školských zařízení pro zájmové vzdělávání v Olomouckém kraji.
Anotace v angličtině
This thesis is focusing on the problematics of the interest education monitoring the activity of the Police of the Czech Republic and the tasks of the police officers. Its object is creating three variants of the school educational programmes with focus on the tasks of the police officers as a part of the school educational programmes for school facilities for interest education. For this purpose in the theoretical part you can find the clarification of following terms: interest education, school facilities for interest education, youth centres, educational programme and process of its creating, Police of the Czech Republic and its organizational units. In the practical part three pilot educational programmes have being developed: annual educational programme for the pupils of the 7th and 8th class, weekly holiday educational programme for the pupils of the 7th and 8th class and annual educational program for adults in order to complement the offer of activities of school facilities for interest education in the Olomouc Region.
Klíčová slova
Zájmové vzdělávání, školská zařízení pro zájmové vzdělávání, střediska volného času, vzdělávací program, tvorba vzdělávacího programu, školní vzdělávací program, Policie ČR, složky Policie ČR.
Klíčová slova v angličtině
Interest education, school facilities for interest education, youth centres, educational programme, creating an educational programme, Police of the Czech Republic, organizational units of the Police of the Czech Republic.
Rozsah průvodní práce
93 s. (128 044 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na problematiku zájmového vzdělávání sledující činnost Policie České republiky a práci policistů. Jejím cílem je vytvoření tří variant vzdělávacích programů se zaměřením na práci policisty, jako součást školního vzdělávacího programu pro školská zařízení pro zájmové vzdělávání. Za tímto účelem jsou v teoretické části objasněny pojmy zájmové vzdělávání, školská zařízení pro zájmové vzdělávání, střediska volného času, vzdělávací program, tvorba vzdělávacího programu, Policie České republiky
a složky Policie České republiky. V praktické části vznikají tři verze pilotních programů - roční vzdělávací program pro žáky 7. a 8. tříd základních škol, týdenní příměstský prázdninový vzdělávací program pro žáky 7. a 8. tříd základních škol a roční vzdělávací program pro dospělé osoby starší 18 let, za účelem doplnění nabídky aktivit školských zařízení pro zájmové vzdělávání v Olomouckém kraji.
Anotace v angličtině
This thesis is focusing on the problematics of the interest education monitoring the activity of the Police of the Czech Republic and the tasks of the police officers. Its object is creating three variants of the school educational programmes with focus on the tasks of the police officers as a part of the school educational programmes for school facilities for interest education. For this purpose in the theoretical part you can find the clarification of following terms: interest education, school facilities for interest education, youth centres, educational programme and process of its creating, Police of the Czech Republic and its organizational units. In the practical part three pilot educational programmes have being developed: annual educational programme for the pupils of the 7th and 8th class, weekly holiday educational programme for the pupils of the 7th and 8th class and annual educational program for adults in order to complement the offer of activities of school facilities for interest education in the Olomouc Region.
Klíčová slova
Zájmové vzdělávání, školská zařízení pro zájmové vzdělávání, střediska volného času, vzdělávací program, tvorba vzdělávacího programu, školní vzdělávací program, Policie ČR, složky Policie ČR.
Klíčová slova v angličtině
Interest education, school facilities for interest education, youth centres, educational programme, creating an educational programme, Police of the Czech Republic, organizational units of the Police of the Czech Republic.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše a studium tematicky zaměřené literatury (do konce září 2018).
2. Zpracování teoretické části diplomové práce, konzultace a potřebné úpravy textu (do konce června října 2018).
3. Vytvoření plánu pro zpracování praktické části práce, konzultace (do konce listopadu roku 2018).
4. Zpracování praktické části diplomové práce, konzultace a potřebné úpravy textu (do konce února roku 2019).
5. Konečná sumarizace i úpravy textu DP.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše a studium tematicky zaměřené literatury (do konce září 2018).
2. Zpracování teoretické části diplomové práce, konzultace a potřebné úpravy textu (do konce června října 2018).
3. Vytvoření plánu pro zpracování praktické části práce, konzultace (do konce listopadu roku 2018).
4. Zpracování praktické části diplomové práce, konzultace a potřebné úpravy textu (do konce února roku 2019).
5. Konečná sumarizace i úpravy textu DP.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. 239 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. 176 s. ISBN 80-7178-927-5.
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 233 s. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-1457-8.
POLICIE ČR. [online], Dostupné z: http://www.policie.cz/.
PRÁŠILOVÁ, M. Tvorba vzdělávacího programu. Vyd. 1. Praha: Triton, 2006. 191 s. První pomoc pro pedagogy; 3. ISBN 80-7254-712-7.
PROKOPENKO, J. a KUBR, M. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996. 631 s. ISBN 80-7169-250-6.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. 1. vyd. Praha: Portál, 2008. 239 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. 176 s. ISBN 80-7178-927-5.
HRONÍK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 233 s. Vedení lidí v praxi. ISBN 978-80-247-1457-8.
POLICIE ČR. [online], Dostupné z: http://www.policie.cz/.
PRÁŠILOVÁ, M. Tvorba vzdělávacího programu. Vyd. 1. Praha: Triton, 2006. 191 s. První pomoc pro pedagogy; 3. ISBN 80-7254-712-7.
PROKOPENKO, J. a KUBR, M. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996. 631 s. ISBN 80-7169-250-6.