Disertační práce se zabývá tématem finanční a ekonomické gramotnosti v kontextu občanského finančního vzdělávání dospělých. Cílem práce bylo identifikovat, kriticky zhodnotit a syntetizovat závěry výzkumů finanční gramotnosti dospělé populace s naznačením části výzkumného pole relevantního pro vzdělávání a učení dospělých. Přehledová studie představuje závěry výzkumů z ČR, ze Slovenska, USA a Velké Británie od roku 2000 do června 2017.
Anotace v angličtině
The dissertation deals with the topic of financial and economic literacy in context of civil financial adult education. The main target of the dissertation is to identify, critically evaluate and synthetize results of researches of adult financial literacy with an indication of the research field relevant to learning and educating of adults. Summarizing case study interprets the results of research from the Czech Republic, Slovakia, USA and the Great Britain since 2000 till June 2017.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, ekonomická gramotnost, finanční vzdělávání dospělých, finanční znalosti, finanční dovednosti, finanční kompetence, finanční jednání, aktuální a pociťovaná finanční gramotnost, předlužení, ekonomická a finanční socializace, vnímání času.
Klíčová slova v angličtině
Financial literacy, Economic literacy, financial literacy education, financial knowledge, financial skills, financial competence, financial behavior, actual and perceived financial literacy, overindebtedness, economic and financial literacy, time perspective
Rozsah průvodní práce
175
Jazyk
CZ
Anotace
Disertační práce se zabývá tématem finanční a ekonomické gramotnosti v kontextu občanského finančního vzdělávání dospělých. Cílem práce bylo identifikovat, kriticky zhodnotit a syntetizovat závěry výzkumů finanční gramotnosti dospělé populace s naznačením části výzkumného pole relevantního pro vzdělávání a učení dospělých. Přehledová studie představuje závěry výzkumů z ČR, ze Slovenska, USA a Velké Británie od roku 2000 do června 2017.
Anotace v angličtině
The dissertation deals with the topic of financial and economic literacy in context of civil financial adult education. The main target of the dissertation is to identify, critically evaluate and synthetize results of researches of adult financial literacy with an indication of the research field relevant to learning and educating of adults. Summarizing case study interprets the results of research from the Czech Republic, Slovakia, USA and the Great Britain since 2000 till June 2017.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, ekonomická gramotnost, finanční vzdělávání dospělých, finanční znalosti, finanční dovednosti, finanční kompetence, finanční jednání, aktuální a pociťovaná finanční gramotnost, předlužení, ekonomická a finanční socializace, vnímání času.
Klíčová slova v angličtině
Financial literacy, Economic literacy, financial literacy education, financial knowledge, financial skills, financial competence, financial behavior, actual and perceived financial literacy, overindebtedness, economic and financial literacy, time perspective