Diplomová práce se zabývá vztahem mezi sebehodnocením pohybové gramotnosti a motivací ovlivňující účast na pohybové aktivitě a sportu u žáků Střední lesnické školy v Hranicích na Moravě. Během mé pedagogické praxe, v rámci tělesné výchovy, žáci vyplnili dva typy dotazníků: DSPG (Dotazník sebehodnocení pohybové aktivity), dle kterého se zjišťuje sebehodnocení pohybové gramotnosti mládeže a MPAM-CZ, který slouží k zjištění důvodů, jež podmiňují člověka k pohybové aktivitě. Výzkumný soubor představoval 115 žáků, z toho 91 chlapců a 24 dívek, ve věku 15-18 let. U obou pohlaví výsledky prokázaly vztah mezi pohybovou gramotností a motivací k pohybové aktivitě. Primárním motivem k vykonávání pohybové aktivity pro obě pohlaví je kondice, nejméně významný je motiv společenský a motiv vzhledu je podstatnější pro chlapce než pro dívky. V sebehodnocení pohybové gramotnosti u žáků nebyl nalezen významný rozdíl.
Anotace v angličtině
This thesis deals with relation between self-assessment of physical literacy and motivation which influence a participation on a physical activity and sports of students of Forestry High School Hranice. During the colleage practice I asked high school students to fill in two types of questionares: Physical Literacy Assessment for Youth - PLAYself, based on which self-assessment of physical skills of youth is determined and MPAM-CZ, which serves to find a motive for man's physical activity.The study group consisted of 115 students in the age of 15 until 17. There were 91 boys and 24 girls in the group. Results have proven that there is relation between physical literacy and motivation for physical exercise in case of both genders. Primary motivation for physical exercise for both genders is fitness, the last place in motivation ranking takes social motivation. How people look is more important for boys than for girls. There was no significant difference found in self-assessment of physical literacy of the students.
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi sebehodnocením pohybové gramotnosti a motivací ovlivňující účast na pohybové aktivitě a sportu u žáků Střední lesnické školy v Hranicích na Moravě. Během mé pedagogické praxe, v rámci tělesné výchovy, žáci vyplnili dva typy dotazníků: DSPG (Dotazník sebehodnocení pohybové aktivity), dle kterého se zjišťuje sebehodnocení pohybové gramotnosti mládeže a MPAM-CZ, který slouží k zjištění důvodů, jež podmiňují člověka k pohybové aktivitě. Výzkumný soubor představoval 115 žáků, z toho 91 chlapců a 24 dívek, ve věku 15-18 let. U obou pohlaví výsledky prokázaly vztah mezi pohybovou gramotností a motivací k pohybové aktivitě. Primárním motivem k vykonávání pohybové aktivity pro obě pohlaví je kondice, nejméně významný je motiv společenský a motiv vzhledu je podstatnější pro chlapce než pro dívky. V sebehodnocení pohybové gramotnosti u žáků nebyl nalezen významný rozdíl.
Anotace v angličtině
This thesis deals with relation between self-assessment of physical literacy and motivation which influence a participation on a physical activity and sports of students of Forestry High School Hranice. During the colleage practice I asked high school students to fill in two types of questionares: Physical Literacy Assessment for Youth - PLAYself, based on which self-assessment of physical skills of youth is determined and MPAM-CZ, which serves to find a motive for man's physical activity.The study group consisted of 115 students in the age of 15 until 17. There were 91 boys and 24 girls in the group. Results have proven that there is relation between physical literacy and motivation for physical exercise in case of both genders. Primary motivation for physical exercise for both genders is fitness, the last place in motivation ranking takes social motivation. How people look is more important for boys than for girls. There was no significant difference found in self-assessment of physical literacy of the students.
1. Studium literatury.
2. Zajištění výzkumného šetření na škole.
3. Distribuce dotazníků PLAYself a motivace (MPAM-R).
4. Sběr dat a zpracování.
5. Psaní závěrečné práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury.
2. Zajištění výzkumného šetření na škole.
3. Distribuce dotazníků PLAYself a motivace (MPAM-R).
4. Sběr dat a zpracování.
5. Psaní závěrečné práce.