Diplomová práce se zaměřuje na ověření psychodiagnostické projektivní techniky Nedokončené věty, která byla aplikovaná na soubor 65 dětí z běžných mateřských škol a mateřské školy speciální ve věku 4-7 let. Snažím se zjistit, zda je vhodné aplikovat danou techniku u dětí předškolní věku. Zajímalo mě, jak budou předškoláci reagovat, jestli bude možné jejich odpovědi zařadit do kategorií, které byly použity ve výzkumu Válkové (2000). Dále jsem zkoumala, jestli je vhodné aplikovat techniku už v předškolním věku, zdali je pro děti náročná nebo naopak moc jednoduchá. Snažila jsem se najít určité rozdíly dle věku, pohlaví a mezi mateřskými školami pomocí kategoriálních jednotek.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the verification of the psychodiagnostic projective technique of the Unfinished Theory, which was applied to a group of 65 children from ordinary kindergartens and special kindergartens at the age of 4-7 years.I'm trying to find out whether it is appropriate to apply the technique in children of pre-school age. I wondered how preschoolers respond if their answers can be classified in categories which were used in research Válkové (2000). Also I studied to apply technology in pre-school age is difficult, or too simple. I tried to find some differences by age, gender and parent schools using of categorical classification.
Klíčová slova
psychodiagnostika, vzdělávání, předškolní věk, dokončení věty, vývojová psychologie, sociální výzkum
Klíčová slova v angličtině
psychodiagnostics, education, pre-school age, sentence completion, developmental psychology, social research
Rozsah průvodní práce
123
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na ověření psychodiagnostické projektivní techniky Nedokončené věty, která byla aplikovaná na soubor 65 dětí z běžných mateřských škol a mateřské školy speciální ve věku 4-7 let. Snažím se zjistit, zda je vhodné aplikovat danou techniku u dětí předškolní věku. Zajímalo mě, jak budou předškoláci reagovat, jestli bude možné jejich odpovědi zařadit do kategorií, které byly použity ve výzkumu Válkové (2000). Dále jsem zkoumala, jestli je vhodné aplikovat techniku už v předškolním věku, zdali je pro děti náročná nebo naopak moc jednoduchá. Snažila jsem se najít určité rozdíly dle věku, pohlaví a mezi mateřskými školami pomocí kategoriálních jednotek.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the verification of the psychodiagnostic projective technique of the Unfinished Theory, which was applied to a group of 65 children from ordinary kindergartens and special kindergartens at the age of 4-7 years.I'm trying to find out whether it is appropriate to apply the technique in children of pre-school age. I wondered how preschoolers respond if their answers can be classified in categories which were used in research Válkové (2000). Also I studied to apply technology in pre-school age is difficult, or too simple. I tried to find some differences by age, gender and parent schools using of categorical classification.
Klíčová slova
psychodiagnostika, vzdělávání, předškolní věk, dokončení věty, vývojová psychologie, sociální výzkum
Klíčová slova v angličtině
psychodiagnostics, education, pre-school age, sentence completion, developmental psychology, social research