Předmětem bakalářské práce je strukturální analýza stylu Hard rock jeho vrcholného období konce 60. a první poloviny 70. let 20. století. Analyzovaných je 21 skladeb 3 nejvýznamnějších hardrockových interpretů na území Velké Británie: Black Sabbath, Deep Purple a Led Zeppelin. Práce se zaměřuje na exaktní hudební analýzu záměrně opomíjející sociologické faktory hudby.
Anotace v angličtině
The object of the bachelor thesis is a structural analysis of Hard rock focused on the era of the late 60s and first half of 70s of the 20. century. Full 21 songs is analysed here by the three most influential British bands from this era: Black Sabbath, Deep Purple and Led Zeppelin. The thesis is deliberately focused on a purely musical and exact analysis without any sociological contexts.
Klíčová slova
Klíčová slova: Hudební analýza, populární hudba, Hard rock, Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath
Klíčová slova v angličtině
Musical Analysis, Popular Music, Hard Rock, Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath
Rozsah průvodní práce
87 s. (125265 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je strukturální analýza stylu Hard rock jeho vrcholného období konce 60. a první poloviny 70. let 20. století. Analyzovaných je 21 skladeb 3 nejvýznamnějších hardrockových interpretů na území Velké Británie: Black Sabbath, Deep Purple a Led Zeppelin. Práce se zaměřuje na exaktní hudební analýzu záměrně opomíjející sociologické faktory hudby.
Anotace v angličtině
The object of the bachelor thesis is a structural analysis of Hard rock focused on the era of the late 60s and first half of 70s of the 20. century. Full 21 songs is analysed here by the three most influential British bands from this era: Black Sabbath, Deep Purple and Led Zeppelin. The thesis is deliberately focused on a purely musical and exact analysis without any sociological contexts.
Klíčová slova
Klíčová slova: Hudební analýza, populární hudba, Hard rock, Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath
Klíčová slova v angličtině
Musical Analysis, Popular Music, Hard Rock, Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath
Zásady pro vypracování
Prostřednictvím analýzy nejvýznamnějších interpretů uvedeného období budou definovány stěžejní formální rysy hudebního stylu hard rock.
1) Průzkum zahraniční literatury - zkoumání metod analyzovaní populární hudby
2) Terminologické vymezení stylu hard rock, definování pojmů
3) Hudební analýza interpretů jako jsou Deep Purple, Black Sabbath nebo Led Zeppelin, při které budu pracovat s dostupnými notovými přepisy (např. Led Zeppelin - Physical Graffiti), ale i s vlastními notovými zápisy.
Zásady pro vypracování
Prostřednictvím analýzy nejvýznamnějších interpretů uvedeného období budou definovány stěžejní formální rysy hudebního stylu hard rock.
1) Průzkum zahraniční literatury - zkoumání metod analyzovaní populární hudby
2) Terminologické vymezení stylu hard rock, definování pojmů
3) Hudební analýza interpretů jako jsou Deep Purple, Black Sabbath nebo Led Zeppelin, při které budu pracovat s dostupnými notovými přepisy (např. Led Zeppelin - Physical Graffiti), ale i s vlastními notovými zápisy.
Seznam doporučené literatury
COVACH, John Rudolph. What's that sound?: an introduction to rock and its history. 4nd ed. New York: W. W. Norton, c2015. ISBN 9780393124347
COVACH, John Rudolph. a Graeme M. BOONE. Understanding rock: essays in musical analysis. New York: Oxford University Press, 1997. ISBN 9780195100051.
SPICER, Mark Stuart. a John Rudolph. COVACH. Sounding out pop: analytical essays in popular music. Ann Arbor: University of Michigan Press, c2010. Tracking pop. ISBN 9780472034000.
MOORE, Allan F. Rock, the primary text: developing a musicology of rock. 2nd ed. Brookfield, Vt.: Ashgate, c2001. ISBN 9780754602996.
MOORE, Allan F. Song means: analysing and interpreting recorded popular song. Burlington, VT: Ashgate, 2012. Ashgate popular and folk music series. ISBN 9781409438021.
STEPHENSON, Ken. What to listen for in rock: a stylistic analysis. New Haven: Yale University Press, c2002.
Seznam doporučené literatury
COVACH, John Rudolph. What's that sound?: an introduction to rock and its history. 4nd ed. New York: W. W. Norton, c2015. ISBN 9780393124347
COVACH, John Rudolph. a Graeme M. BOONE. Understanding rock: essays in musical analysis. New York: Oxford University Press, 1997. ISBN 9780195100051.
SPICER, Mark Stuart. a John Rudolph. COVACH. Sounding out pop: analytical essays in popular music. Ann Arbor: University of Michigan Press, c2010. Tracking pop. ISBN 9780472034000.
MOORE, Allan F. Rock, the primary text: developing a musicology of rock. 2nd ed. Brookfield, Vt.: Ashgate, c2001. ISBN 9780754602996.
MOORE, Allan F. Song means: analysing and interpreting recorded popular song. Burlington, VT: Ashgate, 2012. Ashgate popular and folk music series. ISBN 9781409438021.
STEPHENSON, Ken. What to listen for in rock: a stylistic analysis. New Haven: Yale University Press, c2002.
Přílohy volně vložené
Noty, tabulky
Přílohy vázané v práci
noty, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil své téma a zodpověděl dané otázky. Práce, která byla zkontrolována systémem theses a není plagiát byla obhájena.