Bakalářská práce se zabývá skrytou reklamou a analýzou jejího vlivu na spotřebitele. Hlavním cílem této práce je vypracování rešerše zaměřující se na skrytou reklamu a provedení analýzy jejího vlivu na spotřebitele pomocí dotazníkového šetření určitého reklamního média hudebního klipu, kde sleduji vnímání skryté reklamy spotřebiteli a vztah k ní. Teoretická část práce je zaměřena na základní charakteristiku reklamy, skrytou reklamu a s ní související specifika a její známější formy, legislativní vymezení reklamy a skryté reklamy. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, který je proveden pomocí dotazníkového šetření, na základě kterého analyzuji vliv skryté reklamy na spotřebitele. Dotazníkové šetření bylo realizováno v psané formě focus group. V závěru bakalářské práce je popsán výsledek provedené analýzy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with surreptitious advertising and analysis of its influence on the consumers. The main aim of this thesis is to do a research about surreptitious advertising and to analyze its impact on consumers by means of a questionnaire survey of a certain advertising medium a music clip, where I monitor the perception of surreptitious advertising and the relation to the consumers. The theoretical part focuses on the basic characteristics of advertising, surreptitious advertising and its specific features and its more familiar forms, legislative demarcation of advertising and surreptitious advertisement. The practical part is based on qualitative research, which is conducted through a questionnaire survey, which analyzes the effect of surreptitious advertising on consumers. The questionnaire survey was conducted in a written focus group. At the end of the thesis, the result of the analysis is described.
Bakalářská práce se zabývá skrytou reklamou a analýzou jejího vlivu na spotřebitele. Hlavním cílem této práce je vypracování rešerše zaměřující se na skrytou reklamu a provedení analýzy jejího vlivu na spotřebitele pomocí dotazníkového šetření určitého reklamního média hudebního klipu, kde sleduji vnímání skryté reklamy spotřebiteli a vztah k ní. Teoretická část práce je zaměřena na základní charakteristiku reklamy, skrytou reklamu a s ní související specifika a její známější formy, legislativní vymezení reklamy a skryté reklamy. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, který je proveden pomocí dotazníkového šetření, na základě kterého analyzuji vliv skryté reklamy na spotřebitele. Dotazníkové šetření bylo realizováno v psané formě focus group. V závěru bakalářské práce je popsán výsledek provedené analýzy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with surreptitious advertising and analysis of its influence on the consumers. The main aim of this thesis is to do a research about surreptitious advertising and to analyze its impact on consumers by means of a questionnaire survey of a certain advertising medium a music clip, where I monitor the perception of surreptitious advertising and the relation to the consumers. The theoretical part focuses on the basic characteristics of advertising, surreptitious advertising and its specific features and its more familiar forms, legislative demarcation of advertising and surreptitious advertisement. The practical part is based on qualitative research, which is conducted through a questionnaire survey, which analyzes the effect of surreptitious advertising on consumers. The questionnaire survey was conducted in a written focus group. At the end of the thesis, the result of the analysis is described.
Cílem práce je vypracování rešerše zaměřující se na skrytou reklamu a provedení analýzy jejího vlivu na spotřebitele pomocí dotazníkového šetření určitého reklamního média.
1. Proveďte literární rešerši v oblasti reklamy se zaměřením na skrytou reklamu.
2. Definujte skrytou reklamu a její druhy.
3. Vymezte legislativu týkající se reklamy a skryté reklamy.
4. Proveďte analýzu a vyhodnoťte vnímání skryté reklamy spotřebiteli pomocí dotazníkového šetření určitého reklamního média.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vypracování rešerše zaměřující se na skrytou reklamu a provedení analýzy jejího vlivu na spotřebitele pomocí dotazníkového šetření určitého reklamního média.
1. Proveďte literární rešerši v oblasti reklamy se zaměřením na skrytou reklamu.
2. Definujte skrytou reklamu a její druhy.
3. Vymezte legislativu týkající se reklamy a skryté reklamy.
4. Proveďte analýzu a vyhodnoťte vnímání skryté reklamy spotřebiteli pomocí dotazníkového šetření určitého reklamního média.
Seznam doporučené literatury
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2011. 69 s. Monografie.ISBN 978-80-7418-111-5.
NOVAKOVÁ, Eva a Venuška JANDOVÁ. Reklama a její regulace: praktická příručka. Praha: Linde, 2006. 245 s. ISBN 80-7201-601-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 208 s. Marketing. ISBN 978-80-247-3492-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. 324 s. Expert. ISBN 978-80-247-4005-8.
WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. Praha: Linde Praha, 2007. 335 s. ISBN 978-80-7201-654-9.
Seznam doporučené literatury
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2011. 69 s. Monografie.ISBN 978-80-7418-111-5.
NOVAKOVÁ, Eva a Venuška JANDOVÁ. Reklama a její regulace: praktická příručka. Praha: Linde, 2006. 245 s. ISBN 80-7201-601-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 208 s. Marketing. ISBN 978-80-247-3492-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. 324 s. Expert. ISBN 978-80-247-4005-8.
WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. Praha: Linde Praha, 2007. 335 s. ISBN 978-80-7201-654-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cíl práce
Metody práce
Dosažení cíle práce
Reakce na podněty z posudků
Diskuze s komisí