Nespecifická rekvalifikace je rekvalifikace, která slouží ke zvýšení uplatnitelnosti absolventů na trhu práce. Absolventi škol patří do ohrožených cílových skupin, které mohou mít problémy s pracovním uplatněním, a proto mohou být více ohrožení nezaměstnaností než lidé, kteří do těchto skupin nepatří. Nejvýznamnějším důvodem, proč mají absolventi stížený vstup na trh práce, je nedostatek pracovních zkušeností. Právě na odstranění absence pracovních zkušeností je zaměřena Nespecifická rekvalifikace. Tato rekvalifikace je složená z teoretické a praktické části. V této práci se nám dostane odpovědi na otázku, jak probíhá Nespecifická rekvalifikace.
Anotace v angličtině
Non-specific retraining is retraining, which serves to increase the employability of the absolvents in the labour market. School absolvents belong to vulnerable target groups, who may have problems with work experience and therefore may be more risk from unemployment than people who do not belong to these groups. The most important reason why absolvents have been struggling to get a job is lack of work experience. Just to eliminate the absence of work experience, Nonspecific retraining is targeted. This retraining consists of a theoretical and practical part. In this paper we will find out the answer for question, how Nonspecific retraining takes place.
Klíčová slova
Absolvent, nezaměstnanost, rekvalifikace
Klíčová slova v angličtině
Absolvent, retraining, unemployment
Rozsah průvodní práce
54 s. (81921 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Nespecifická rekvalifikace je rekvalifikace, která slouží ke zvýšení uplatnitelnosti absolventů na trhu práce. Absolventi škol patří do ohrožených cílových skupin, které mohou mít problémy s pracovním uplatněním, a proto mohou být více ohrožení nezaměstnaností než lidé, kteří do těchto skupin nepatří. Nejvýznamnějším důvodem, proč mají absolventi stížený vstup na trh práce, je nedostatek pracovních zkušeností. Právě na odstranění absence pracovních zkušeností je zaměřena Nespecifická rekvalifikace. Tato rekvalifikace je složená z teoretické a praktické části. V této práci se nám dostane odpovědi na otázku, jak probíhá Nespecifická rekvalifikace.
Anotace v angličtině
Non-specific retraining is retraining, which serves to increase the employability of the absolvents in the labour market. School absolvents belong to vulnerable target groups, who may have problems with work experience and therefore may be more risk from unemployment than people who do not belong to these groups. The most important reason why absolvents have been struggling to get a job is lack of work experience. Just to eliminate the absence of work experience, Nonspecific retraining is targeted. This retraining consists of a theoretical and practical part. In this paper we will find out the answer for question, how Nonspecific retraining takes place.
Klíčová slova
Absolvent, nezaměstnanost, rekvalifikace
Klíčová slova v angličtině
Absolvent, retraining, unemployment
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Popsat průběh rekvalifikace na Úřadu práce v Novém
Jičíně jako nástroj aktivní politiky zaměstnanosti.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Hlavním cílem práce
bude popsat podrobně jednotlivé části průběhu rekvalifikace na Úřadu práce v
Novém Jičíně. Zaměřím se především na jednotlivé kroky rekvalifikace a
jejich návaznost.
C. Výzkumná otázka: Jak probíhá nespecifická rekvalifikace na Úřadu práce v
Novém Jičíně?
D. Návrh postupu řešení (metoda):
1) Výběr metody deskriptivní případová studie.
2) Vypracování teoretické části popis cílové skupiny, problematika
zaměstnanosti cílové skupiny, aktivní politika zaměstnanosti, rekvalifikace.
3) Sběr a analýza dat podle charakteru potřebných dat k odpovědi na
výzkumnou otázku zvolím vhodné metody sběru dat, které následně analyzuji.
4) Závěrečná zpráva případové studie na základě získaných dat popíši
proces rekvalifikace se zaměřením na návaznost jednotlivých částí.
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Popsat průběh rekvalifikace na Úřadu práce v Novém
Jičíně jako nástroj aktivní politiky zaměstnanosti.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Hlavním cílem práce
bude popsat podrobně jednotlivé části průběhu rekvalifikace na Úřadu práce v
Novém Jičíně. Zaměřím se především na jednotlivé kroky rekvalifikace a
jejich návaznost.
C. Výzkumná otázka: Jak probíhá nespecifická rekvalifikace na Úřadu práce v
Novém Jičíně?
D. Návrh postupu řešení (metoda):
1) Výběr metody deskriptivní případová studie.
2) Vypracování teoretické části popis cílové skupiny, problematika
zaměstnanosti cílové skupiny, aktivní politika zaměstnanosti, rekvalifikace.
3) Sběr a analýza dat podle charakteru potřebných dat k odpovědi na
výzkumnou otázku zvolím vhodné metody sběru dat, které následně analyzuji.
4) Závěrečná zpráva případové studie na základě získaných dat popíši
proces rekvalifikace se zaměřením na návaznost jednotlivých částí.
Seznam doporučené literatury
1) BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014.
Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4824-5.
2) BERTL, Ivan. Finanční gramotnost v kontextu rozvoje celoživotního učení
dospělých: andragogické, metodické a psychologické souvislosti. Praha: Česká
andragogická společnost, 2016. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-
905460-3-5.
3) BUCHTOVÁ, Božena, Josef ŠMAJS a Zdeněk BOLELOUCKÝ. Nezaměstnanost. 2.,
přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-
247-4282-3.
4) CHMURA, Milan. Nezaměstnanost jako ekonomický a sociální problém - edukační
východiska z nezaměstnanosti. Ostrava: Ostravská univerzita, 2016. ISBN 978-
80-7464-858-8.
5) VETEŠKA, Jaroslav. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se
dospělých. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9
Seznam doporučené literatury
1) BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014.
Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4824-5.
2) BERTL, Ivan. Finanční gramotnost v kontextu rozvoje celoživotního učení
dospělých: andragogické, metodické a psychologické souvislosti. Praha: Česká
andragogická společnost, 2016. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-
905460-3-5.
3) BUCHTOVÁ, Božena, Josef ŠMAJS a Zdeněk BOLELOUCKÝ. Nezaměstnanost. 2.,
přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-80-
247-4282-3.
4) CHMURA, Milan. Nezaměstnanost jako ekonomický a sociální problém - edukační
východiska z nezaměstnanosti. Ostrava: Ostravská univerzita, 2016. ISBN 978-
80-7464-858-8.
5) VETEŠKA, Jaroslav. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se
dospělých. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1026-9