Cílem práce je popsat, jak hodnotí komunikační kompetence manažerů jejich podřízení pracovníci. Za tímto účelem je práce teoreticky ukotvena především pojmy komunikace, kompetence, komunikační kompetence a komunikační kompetence manažerů. V rámci výzkumu se pak zabývá hodnocením vybraných komunikačních dovedností podřízenými pracovníky. Vybranými dovednostmi jsou aktivní naslouchání, zpětná vazba, paralingvistika, efektivní předávání informací a asertivní komunikace.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the communicative competence of managers and their subordinate employees´ perception from a general point of view. For this purpose, the thesis operates with terms communication, competence, communicative competence and managers´ communicative competence. The practical part deals with evaluation of selected communicative competence by subordinates. Selected communicative competence are active listening, feedback, paralinguistic, effective information transfer and assertive communication.
Klíčová slova
komunikace, manažerská komunikace, kompetence, komunikační kompetence, komunikační kompetence manažerů, zpětná vazba, aktivní naslouchání, asertivní komunikace
Klíčová slova v angličtině
communication, communication of management personnel, competence, communicative competence, communicative competence of management personnel, feedback, active listening, assertive communication, paralinguistic, effective information transfer
Rozsah průvodní práce
58 s. (70 701 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je popsat, jak hodnotí komunikační kompetence manažerů jejich podřízení pracovníci. Za tímto účelem je práce teoreticky ukotvena především pojmy komunikace, kompetence, komunikační kompetence a komunikační kompetence manažerů. V rámci výzkumu se pak zabývá hodnocením vybraných komunikačních dovedností podřízenými pracovníky. Vybranými dovednostmi jsou aktivní naslouchání, zpětná vazba, paralingvistika, efektivní předávání informací a asertivní komunikace.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the communicative competence of managers and their subordinate employees´ perception from a general point of view. For this purpose, the thesis operates with terms communication, competence, communicative competence and managers´ communicative competence. The practical part deals with evaluation of selected communicative competence by subordinates. Selected communicative competence are active listening, feedback, paralinguistic, effective information transfer and assertive communication.
Klíčová slova
komunikace, manažerská komunikace, kompetence, komunikační kompetence, komunikační kompetence manažerů, zpětná vazba, aktivní naslouchání, asertivní komunikace
Klíčová slova v angličtině
communication, communication of management personnel, competence, communicative competence, communicative competence of management personnel, feedback, active listening, assertive communication, paralinguistic, effective information transfer
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Popsat, jak hodnotí komunikační kompetence manažerů jejich podřízení pracovníci.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Cílem je popsat, jak hodnotí podřízení pracovníci jednotlivé oblasti komunikačních kompetencí (např.: zpětná vazba, aktivní naslouchání, přenos informací) nadřízených manažerů.
C. Výzkumná otázka: Jak podřízení hodnotí komunikační kompetence svých nadřízených?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Dotazníkové šetření.
E. Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce nejpozději do: 30. 6. 2017
- hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 28. 2. 2018
- odevzdání definitivní verze práce nejpozději do 31. 3. 2018
Zásady pro vypracování
A. Cíl práce: Popsat, jak hodnotí komunikační kompetence manažerů jejich podřízení pracovníci.
B. Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění): Cílem je popsat, jak hodnotí podřízení pracovníci jednotlivé oblasti komunikačních kompetencí (např.: zpětná vazba, aktivní naslouchání, přenos informací) nadřízených manažerů.
C. Výzkumná otázka: Jak podřízení hodnotí komunikační kompetence svých nadřízených?
D. Návrh postupu řešení (metoda): Dotazníkové šetření.
E. Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce nejpozději do: 30. 6. 2017
- hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 28. 2. 2018
- odevzdání definitivní verze práce nejpozději do 31. 3. 2018
Seznam doporučené literatury
1. Holá, J. (2011). Jak zlepšit interní komunikaci. Brno: Computer Press.
2. Tureckiová, M. (2004). Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada.
3. Vybíral, Z. (2009). Psychologie komunikace. Praha: Portál.
4. Watzlawick, P., Bavelasová, J. B., Jackson, D. D. (2011). Pragmatika lidské komunikace: interakční vzorce, patologie a paradoxy. Brno: Newton Books.
Seznam doporučené literatury
1. Holá, J. (2011). Jak zlepšit interní komunikaci. Brno: Computer Press.
2. Tureckiová, M. (2004). Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada.
3. Vybíral, Z. (2009). Psychologie komunikace. Praha: Portál.
4. Watzlawick, P., Bavelasová, J. B., Jackson, D. D. (2011). Pragmatika lidské komunikace: interakční vzorce, patologie a paradoxy. Brno: Newton Books.