Tématem práce je osobnost pedagoga volného času očima účastníků zájmového vzdělávání. Teoretická část se zabývá pojmy volný čas, výchova ve volném čase, dále pak základní charakteristikou osobnosti a popisem žádoucích znalostí, dovedností a vlastností ideálního pedagoga volného času. Praktická část zjišťuje na základě metody dotazníků pohled účastníků zájmového vzdělávání na osobnost pedagoga volného času.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis is about the personality of the leisure time educator through the eyes of participants in leisure education. The theoretical part deals with the concepts of leisure time, education in leisure time then basic characteristic of personality and a description of the desired knowledges, skills and qualities of an ideal teacher in the free time. The practical part uses the methods of questionnaires to find out the view of the participansts of leisure education on the personality of the leisure time educator.
Klíčová slova
volný čas, výchova ve volném čase, osobnost, pedagog volného času, znalosti, dovednosti, osobnostní vlastnosti, instituce zájmového vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
leisure time, education in leisure time, personality, leisure time educator, knowledges, skills, personality characteristics, institutions of the leisure time education
Rozsah průvodní práce
47
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem práce je osobnost pedagoga volného času očima účastníků zájmového vzdělávání. Teoretická část se zabývá pojmy volný čas, výchova ve volném čase, dále pak základní charakteristikou osobnosti a popisem žádoucích znalostí, dovedností a vlastností ideálního pedagoga volného času. Praktická část zjišťuje na základě metody dotazníků pohled účastníků zájmového vzdělávání na osobnost pedagoga volného času.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis is about the personality of the leisure time educator through the eyes of participants in leisure education. The theoretical part deals with the concepts of leisure time, education in leisure time then basic characteristic of personality and a description of the desired knowledges, skills and qualities of an ideal teacher in the free time. The practical part uses the methods of questionnaires to find out the view of the participansts of leisure education on the personality of the leisure time educator.
Klíčová slova
volný čas, výchova ve volném čase, osobnost, pedagog volného času, znalosti, dovednosti, osobnostní vlastnosti, instituce zájmového vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
leisure time, education in leisure time, personality, leisure time educator, knowledges, skills, personality characteristics, institutions of the leisure time education
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle práce
2. Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce
3. Vymezení základních pojmů
4. Zpracování teoretické části práce
5. Vymezení výzkumného problému práce, formulace výzkumného cíle, výzkumných otázek a hypotéz
6. Zpracování projektu výzkumu volba výzkumných metod, výzkumného souboru
7. Realizace výzkumu sběr dat, jejich vyhodnocení, interpretace zjištěných údajů
8. Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle práce
2. Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce
3. Vymezení základních pojmů
4. Zpracování teoretické části práce
5. Vymezení výzkumného problému práce, formulace výzkumného cíle, výzkumných otázek a hypotéz
6. Zpracování projektu výzkumu volba výzkumných metod, výzkumného souboru
7. Realizace výzkumu sběr dat, jejich vyhodnocení, interpretace zjištěných údajů
8. Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
FIŠER, Jan. Z typologie osobnosti učitele. Praha: Ústav učitelského vzdělání na Universitě Karlově, 1965, 22 s.
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010, 239 s. ISBN 978-80-7367-755-8.
KRATOCHVÍLOVÁ, Emília. Pedagogika voľného času: výchova v čase mimo vyučovania v pedagogickéj teórii a v praxi. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 2004, 307 s. ISBN 8022319309.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
SPOUSTA, Vladimír. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 37 s. ISBN 8021012749.
TRSTENJAK, Davorin. Dokonalý učitel. Přeložil Adolf ŠUSTR. V Praze: Zemský ústřední spolek jednot učitelských v království Českém, 1900, 143 s.
Seznam doporučené literatury
FIŠER, Jan. Z typologie osobnosti učitele. Praha: Ústav učitelského vzdělání na Universitě Karlově, 1965, 22 s.
HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010, 239 s. ISBN 978-80-7367-755-8.
KRATOCHVÍLOVÁ, Emília. Pedagogika voľného času: výchova v čase mimo vyučovania v pedagogickéj teórii a v praxi. Bratislava: Vydavateľstvo UK, 2004, 307 s. ISBN 8022319309.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
SPOUSTA, Vladimír. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 37 s. ISBN 8021012749.
TRSTENJAK, Davorin. Dokonalý učitel. Přeložil Adolf ŠUSTR. V Praze: Zemský ústřední spolek jednot učitelských v království Českém, 1900, 143 s.