Školní připravenost v sobě zahrnuje kompetence, které dítě nabývá v oblasti kognitivní, emocionálně-sociální, pracovní a somatické a dále je rozvíjí učením a sociální zkušeností, zejména v mateřské škole.
Praktická část je zpracována formou výzkumného šetření za použití kvalitativní metody polostrukturovaného rozhovoru a kvantitativní metody standardizovaného testu Diagnostika školní připravenosti varianta pro pedagogy škol a školních poradenských pracovišť.
Cílem práce je zjištění vztahu mezi povědomím matek ze specifického prostředí o školní připravenosti obecně a školní připravenosti jejich dětí a faktickou školní připraveností těchto dětí.
Anotace v angličtině
School preparedness includes competences that a child acquires in the field of cognitive, emotional-social, occupational and somatic, and further develops them by learning and social experience, especially in a kindergarten.
The practical part is elaborated in the form of research using a qualitative method of a semi-structured interview and quantitative method of standardized test Diagnostics of school preparedness the variant for teachers and school counseling centers.
The aim of the thesis is to discover the relation between awareness of mothers from a specific environment and school preparedness of their children and their actual school preparedness.
Klíčová slova
Školní připravenost, způsobilost, specifické prostředí, azylový dům, závislost, výchova, školní zralost, speciální pedagogika, edukační proces
Klíčová slova v angličtině
School preparedness, capability, specific environment, asylum house, addiction, education, school maturity, special education, educational process.
Rozsah průvodní práce
95 s. (141 989 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Školní připravenost v sobě zahrnuje kompetence, které dítě nabývá v oblasti kognitivní, emocionálně-sociální, pracovní a somatické a dále je rozvíjí učením a sociální zkušeností, zejména v mateřské škole.
Praktická část je zpracována formou výzkumného šetření za použití kvalitativní metody polostrukturovaného rozhovoru a kvantitativní metody standardizovaného testu Diagnostika školní připravenosti varianta pro pedagogy škol a školních poradenských pracovišť.
Cílem práce je zjištění vztahu mezi povědomím matek ze specifického prostředí o školní připravenosti obecně a školní připravenosti jejich dětí a faktickou školní připraveností těchto dětí.
Anotace v angličtině
School preparedness includes competences that a child acquires in the field of cognitive, emotional-social, occupational and somatic, and further develops them by learning and social experience, especially in a kindergarten.
The practical part is elaborated in the form of research using a qualitative method of a semi-structured interview and quantitative method of standardized test Diagnostics of school preparedness the variant for teachers and school counseling centers.
The aim of the thesis is to discover the relation between awareness of mothers from a specific environment and school preparedness of their children and their actual school preparedness.
Klíčová slova
Školní připravenost, způsobilost, specifické prostředí, azylový dům, závislost, výchova, školní zralost, speciální pedagogika, edukační proces
Klíčová slova v angličtině
School preparedness, capability, specific environment, asylum house, addiction, education, school maturity, special education, educational process.
Zásady pro vypracování
1. Volba témat
2. Volba vstupní studijní literatury
3. Průběžné další studium literatury, definování klíčových konceptů a slov
4. Formulace cílů práce a výzkumných otázek
5. Průběžná tvorba jednotlivých oddílů kvalifikační práce
6. Průběžné konzultace s vedoucím práce
7. Příprava designu výzkumného šetření - volba měřícího nástroje
8. Sběr dat a analýza získaných dat
9. Interpretace výsledků - závěr
10. Kritické zhodnocení tvorby práce, plnění kritérií kladených na závěrečné práce
11. Odevzdávání kvalifikační práce
Zásady pro vypracování
1. Volba témat
2. Volba vstupní studijní literatury
3. Průběžné další studium literatury, definování klíčových konceptů a slov
4. Formulace cílů práce a výzkumných otázek
5. Průběžná tvorba jednotlivých oddílů kvalifikační práce
6. Průběžné konzultace s vedoucím práce
7. Příprava designu výzkumného šetření - volba měřícího nástroje
8. Sběr dat a analýza získaných dat
9. Interpretace výsledků - závěr
10. Kritické zhodnocení tvorby práce, plnění kritérií kladených na závěrečné práce
11. Odevzdávání kvalifikační práce
Seznam doporučené literatury
1. BARNARD, Marina. Drogová závislost a rodina. Přeložil Jiří BAREŠ. Praha: Triton, 2011, 202 s. ISBN 978-80-7387-386-8.
2. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016, 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
3. KALINA, Kamil. Klinická adiktologie. Praha: Grada Publishing, 2015, 696 s. Psyché. ISBN 978-80-247-4331-8.
4. KOLUCHOVÁ, Jarmila, Věduna BUBLEOVÁ, Lucie BENEŠOVÁ a Jiří KOVAŘÍK. Osvojení a pěstounská péče. Editor Zdeněk MATĚJČEK. Praha: Portál, 2002, 155 s. ISBN 8071786373.
5. NEPUSTIL, Pavel. Užívání drog ve skupinách s obtížným přístupem k drogovým službám: situace v ČR: analýza informačních zdrojů. Praha: Úřad vlády České republiky, c2012, 84 s. Monografie. ISBN 978-80-7440-072-8.
6. PAZLAROVÁ, Hana, ed. Pěstounská péče: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1020-7.
7. PRESLOVÁ, Ilona a Veronika VEISOVÁ, ed. Ženy & drogy: sborník odborné konference: Praha 15. - 16. dubna 2009. Praha: Sananim, 2009. ISBN 978-80-254-5133-5.
8. PRESLOVÁ, Ilona. Manuál práce s dětmi drogově závislých klientů: komplexní program péče o dítě závislých matek o.s. SANANIM. Praha: Sananim, 2011. ISBN 978-80-904536-1-6.
9. SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011, 254 s. ISBN 978-80-7367-778-7.
10. SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015, 791 s. ISBN 978-80-262-0899-0.
11. THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015, 575 s. ISBN 978-80-262-0714-6.
12. VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. V Praze: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2005, 430 s. ISBN 8024610744.
13. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
1. BARNARD, Marina. Drogová závislost a rodina. Přeložil Jiří BAREŠ. Praha: Triton, 2011, 202 s. ISBN 978-80-7387-386-8.
2. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016, 437 s. ISBN 978-80-262-0982-9.
3. KALINA, Kamil. Klinická adiktologie. Praha: Grada Publishing, 2015, 696 s. Psyché. ISBN 978-80-247-4331-8.
4. KOLUCHOVÁ, Jarmila, Věduna BUBLEOVÁ, Lucie BENEŠOVÁ a Jiří KOVAŘÍK. Osvojení a pěstounská péče. Editor Zdeněk MATĚJČEK. Praha: Portál, 2002, 155 s. ISBN 8071786373.
5. NEPUSTIL, Pavel. Užívání drog ve skupinách s obtížným přístupem k drogovým službám: situace v ČR: analýza informačních zdrojů. Praha: Úřad vlády České republiky, c2012, 84 s. Monografie. ISBN 978-80-7440-072-8.
6. PAZLAROVÁ, Hana, ed. Pěstounská péče: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1020-7.
7. PRESLOVÁ, Ilona a Veronika VEISOVÁ, ed. Ženy & drogy: sborník odborné konference: Praha 15. - 16. dubna 2009. Praha: Sananim, 2009. ISBN 978-80-254-5133-5.
8. PRESLOVÁ, Ilona. Manuál práce s dětmi drogově závislých klientů: komplexní program péče o dítě závislých matek o.s. SANANIM. Praha: Sananim, 2011. ISBN 978-80-904536-1-6.
9. SKUTIL, Martin. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011, 254 s. ISBN 978-80-7367-778-7.
10. SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015, 791 s. ISBN 978-80-262-0899-0.
11. THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál, 2015, 575 s. ISBN 978-80-262-0714-6.
12. VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. V Praze: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2005, 430 s. ISBN 8024610744.
13. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.