Bakalářská práce se zabývá vztahem dětí mladšího školního věku k zájmovým činnostem, které nabízí SVČ Boskovice. Teoretická část vymezuje charakteristiku mladšího školního věku, výchovy a volného času a střediska volného času. Praktická část zkoumá, jaký vztah mají děti mladšího školního věku k nabízeným zájmovým činnostem v SVČ Boskovice. Dále zjišťuje, jak jsou děti spokojeny s celkovým fungováním střediska volného času, popřípadě co by chtěly na SVČ Boskovice změnit.
Ze získaných dat lze říci, že většina dětí je se zájmovými činnostmi (kroužky), které navštěvují, zcela spokojena a nic by na kroužku neměnila. Našly se ale i takové děti, co by si
na zájmovém kroužku, který navštěvují, přály něco změnit.
Co se týká spokojenosti dětí v SVČ Boskovice, můžeme říci, že dětem se v SVČ líbí a cítí se tu bezpečně.
Anotace v angličtině
This study deals with the relation of younger school age children to the interest activities offered by Boskovice leisure center. The theoretical part defines the characteristic of younger school age, education, leisure time and leisure centers. The practical part determines what is the relation of younger school age children to the interest activities offered by Boskovice leisure center.
It also deals with how children are satisfied with the overall functionality of Boskovice leisure center and what they would like to change in case of need.
The obtained data show that most children are satisfied with the hobby activity which they attend and they have no need to change anything about it. On the other hand there are also some children who would like to change something.
Regarding the children's satisfaction with Boskovice leisure center we can say they like this place and they feel safe here.
Klíčová slova
Volný čas, výchova, mladší školní věk, zájmová činnost, středisko volného času.
Klíčová slova v angličtině
Free time, upbringing, younger school age, hobby activity, leisure center.
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vztahem dětí mladšího školního věku k zájmovým činnostem, které nabízí SVČ Boskovice. Teoretická část vymezuje charakteristiku mladšího školního věku, výchovy a volného času a střediska volného času. Praktická část zkoumá, jaký vztah mají děti mladšího školního věku k nabízeným zájmovým činnostem v SVČ Boskovice. Dále zjišťuje, jak jsou děti spokojeny s celkovým fungováním střediska volného času, popřípadě co by chtěly na SVČ Boskovice změnit.
Ze získaných dat lze říci, že většina dětí je se zájmovými činnostmi (kroužky), které navštěvují, zcela spokojena a nic by na kroužku neměnila. Našly se ale i takové děti, co by si
na zájmovém kroužku, který navštěvují, přály něco změnit.
Co se týká spokojenosti dětí v SVČ Boskovice, můžeme říci, že dětem se v SVČ líbí a cítí se tu bezpečně.
Anotace v angličtině
This study deals with the relation of younger school age children to the interest activities offered by Boskovice leisure center. The theoretical part defines the characteristic of younger school age, education, leisure time and leisure centers. The practical part determines what is the relation of younger school age children to the interest activities offered by Boskovice leisure center.
It also deals with how children are satisfied with the overall functionality of Boskovice leisure center and what they would like to change in case of need.
The obtained data show that most children are satisfied with the hobby activity which they attend and they have no need to change anything about it. On the other hand there are also some children who would like to change something.
Regarding the children's satisfaction with Boskovice leisure center we can say they like this place and they feel safe here.
Klíčová slova
Volný čas, výchova, mladší školní věk, zájmová činnost, středisko volného času.
Klíčová slova v angličtině
Free time, upbringing, younger school age, hobby activity, leisure center.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle práce.
2. Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce.
3. Vymezení základních pojmů.
4. Zpracování teoretické části práce (sem lze zařadit i její strukturu).
5. Vymezení výzkumného problému práce, formulace výzkumného cíle, výzkumných hypotéz a otázek.
6. Zpracování projektu výzkumu volba výzkumného souboru. výzkumných metod,
7. Realizace výzkumu sběr dat a jejich vyhodnocení, interpretace zjištěných údajů.
8. Výstupy a závěry práce, doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle práce.
2. Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce.
3. Vymezení základních pojmů.
4. Zpracování teoretické části práce (sem lze zařadit i její strukturu).
5. Vymezení výzkumného problému práce, formulace výzkumného cíle, výzkumných hypotéz a otázek.
6. Zpracování projektu výzkumu volba výzkumného souboru. výzkumných metod,
7. Realizace výzkumu sběr dat a jejich vyhodnocení, interpretace zjištěných údajů.
8. Výstupy a závěry práce, doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DOUBRAVOVÁ, Jarmila, ed. a ŠÁLENÁ, Markéta, ed. Společenské hry: analytický přístup. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003. 213 s. ISBN 80-86473-35-X.
FICHNOVÁ, Katarína a SZOBIOVÁ, Eva. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí: náměty k RVP pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 130 s. ISBN 978-80-7367-323-9.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
Mezinárodní den rodiny 2014: rodina a společnost: sborník projevů z mezinárodní konference pořádané dne 22. května 2014 v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR. Vyd. 1. Praha: Ideál, 2014. 108 s., [4] s. obr. příl. ISBN 978-80-86995-28-1.
MUSIL, Roman. Pedagogika pro střední pedagogické školy. Vyd. 1. Praha: Informatorium, 2014. 285 s. ISBN 978-80-7333-107-8.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 229 s.
PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999. 93 s. ISBN 80-210-2033-4.
REUYS, Eva, ed. a VIEHOFF, Hanne. Jak s dětmi trávit volný čas. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000. 180 s. Nápady-hry-tvořivost. ISBN 80-7178-412-5.
Seznam doporučené literatury
DOUBRAVOVÁ, Jarmila, ed. a ŠÁLENÁ, Markéta, ed. Společenské hry: analytický přístup. 1. vyd. Dobrá Voda: Aleš Čeněk, 2003. 213 s. ISBN 80-86473-35-X.
FICHNOVÁ, Katarína a SZOBIOVÁ, Eva. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí: náměty k RVP pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 130 s. ISBN 978-80-7367-323-9.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
Mezinárodní den rodiny 2014: rodina a společnost: sborník projevů z mezinárodní konference pořádané dne 22. května 2014 v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR. Vyd. 1. Praha: Ideál, 2014. 108 s., [4] s. obr. příl. ISBN 978-80-86995-28-1.
MUSIL, Roman. Pedagogika pro střední pedagogické školy. Vyd. 1. Praha: Informatorium, 2014. 285 s. ISBN 978-80-7333-107-8.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 229 s.
PŘADKA, Milan. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1999. 93 s. ISBN 80-210-2033-4.
REUYS, Eva, ed. a VIEHOFF, Hanne. Jak s dětmi trávit volný čas. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000. 180 s. Nápady-hry-tvořivost. ISBN 80-7178-412-5.