Bakalářská práce si klade za cíl předložit projekt celotáborové hry. V teoretické části se zabýváme vývojovými charakteristikami mladšího a středního školního věku dětí, vymezením pojmu volného času, hry, zážitkové pedagogiky, letního dětského tábora a jeho programu. V praktické části prezentujeme realizovanou celotáborovou hru na téma cesta kolem světa, která rozvíjí klíčové kompetence účastníků. Praktickou část uzavírá dotazníkové šetření mezi dětmi a vedoucími tábora, které směřuje ke zhodnocení tábora.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to present my own project of the summer camp whole week´s game. In the theoretical part we deal with the developmental characteristics of younger and middle age school children, we define the term such as free time, game, experiences pedagogy, children´s summer camp and its plan. In the practical part we present the whole week´s game that was realized and its topic was the journey around the world, which develops the key competences of participants. The practical part is concluded by questionnaire survey among the children and the camp leaders, that leads to the summer camp evaluation.
Klíčová slova
mladší školní věk, střední školní věk, volný čas, výchova ve volném čase, hra, zážitková pedagogika, letní dětský tábor, příprava tábora, celotáborová hra
Klíčová slova v angličtině
Younger school age, middle school age, free time, education in the free time, game, experiences pedagogy, children's summer camp, preparing of camp, summer camp whole week's game
Rozsah průvodní práce
119 s., obr. přílohy 19 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce si klade za cíl předložit projekt celotáborové hry. V teoretické části se zabýváme vývojovými charakteristikami mladšího a středního školního věku dětí, vymezením pojmu volného času, hry, zážitkové pedagogiky, letního dětského tábora a jeho programu. V praktické části prezentujeme realizovanou celotáborovou hru na téma cesta kolem světa, která rozvíjí klíčové kompetence účastníků. Praktickou část uzavírá dotazníkové šetření mezi dětmi a vedoucími tábora, které směřuje ke zhodnocení tábora.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to present my own project of the summer camp whole week´s game. In the theoretical part we deal with the developmental characteristics of younger and middle age school children, we define the term such as free time, game, experiences pedagogy, children´s summer camp and its plan. In the practical part we present the whole week´s game that was realized and its topic was the journey around the world, which develops the key competences of participants. The practical part is concluded by questionnaire survey among the children and the camp leaders, that leads to the summer camp evaluation.
Klíčová slova
mladší školní věk, střední školní věk, volný čas, výchova ve volném čase, hra, zážitková pedagogika, letní dětský tábor, příprava tábora, celotáborová hra
Klíčová slova v angličtině
Younger school age, middle school age, free time, education in the free time, game, experiences pedagogy, children's summer camp, preparing of camp, summer camp whole week's game
Zásady pro vypracování
Cíl: Cílem této bakalářské práce je vytvořit ucelený projekt celotáborové hry, který bude vhodný pro letní dětské tábory, dobře uchopitelný a přehledný pro realizaci, nabídne prostor pro rozvíjení a formování osobnosti dětí a jejich klíčových kompetencí.
Teoretická část: Motivace, studium odborné literatury vztahující se k náplni bakalářské práce, vymezení základních pojmů, volný čas, charakteristika mladšího školního věku, charakteristika staršího školního věku, projektování pobytových akcí, letní tábory, zážitková pedagogika.
Praktická část: Zpracování projektu celotáborové hry, realizace projektu na letním dětském táboře, evaluace, reflexe, závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Cíl: Cílem této bakalářské práce je vytvořit ucelený projekt celotáborové hry, který bude vhodný pro letní dětské tábory, dobře uchopitelný a přehledný pro realizaci, nabídne prostor pro rozvíjení a formování osobnosti dětí a jejich klíčových kompetencí.
Teoretická část: Motivace, studium odborné literatury vztahující se k náplni bakalářské práce, vymezení základních pojmů, volný čas, charakteristika mladšího školního věku, charakteristika staršího školního věku, projektování pobytových akcí, letní tábory, zážitková pedagogika.
Praktická část: Zpracování projektu celotáborové hry, realizace projektu na letním dětském táboře, evaluace, reflexe, závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
1/ HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení: modely zkušenostního učení : motivace : prostředky zážitkové pedagogiky : projektování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2816-2.
2/ PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.
3/ KIRCHNER, Jiří. Psychologie prožitku a dobrodružství: pro pedagogiku a psychoterapii. Brno: Computer press, 2009. ISBN 978-80-251-2562-5.
4/ PŘÍHODA, V. Ontogeneze lidské psychiky vývoj člověka do patnácti let. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963, ISBN 16-917-63
5/ PERIČ, Tomáš. Hry ve sportovní přípravě dětí. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. Děti a sport. ISBN 80-247-0908-2.
6/ SKOČEK, Ivo a Jiří PALÁT. Táborová dobrodružství: Návod na několik originálních táborových her. Asociace TOM ČR, Palackého 325, Roztoky, 2012, 231 s.
7/ DOUBRAVA, Lukáš. Letní tábory jsou stále kratší: Ty letošní se často musely obejít bez ohně. Učitelské noviny: týdeník pro učitele a přátele školy. GNOSIS, spol.s.r.o., 2015, 118(26), 3. ISSN 0139-5718.
8/ ZAPLETAL, Miloš. Špalíček her. 1.vydání. Praha: Albatros, 1988,
Seznam doporučené literatury
1/ HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení: modely zkušenostního učení : motivace : prostředky zážitkové pedagogiky : projektování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2816-2.
2/ PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.
3/ KIRCHNER, Jiří. Psychologie prožitku a dobrodružství: pro pedagogiku a psychoterapii. Brno: Computer press, 2009. ISBN 978-80-251-2562-5.
4/ PŘÍHODA, V. Ontogeneze lidské psychiky vývoj člověka do patnácti let. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963, ISBN 16-917-63
5/ PERIČ, Tomáš. Hry ve sportovní přípravě dětí. 1. vyd. Praha: Grada, 2004. Děti a sport. ISBN 80-247-0908-2.
6/ SKOČEK, Ivo a Jiří PALÁT. Táborová dobrodružství: Návod na několik originálních táborových her. Asociace TOM ČR, Palackého 325, Roztoky, 2012, 231 s.
7/ DOUBRAVA, Lukáš. Letní tábory jsou stále kratší: Ty letošní se často musely obejít bez ohně. Učitelské noviny: týdeník pro učitele a přátele školy. GNOSIS, spol.s.r.o., 2015, 118(26), 3. ISSN 0139-5718.
8/ ZAPLETAL, Miloš. Špalíček her. 1.vydání. Praha: Albatros, 1988,