Diplomová práce se věnuje tématu multikulturalita. Snaží se zjistit názory na toto téma u studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ v ČR a ve Švédsku. V této souvislosti se zabývá vlivem prostředí a vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Část teoretická vymezuje potřebnou terminologii, popisuje imigrační a integrační politiku v ČR a ve Švédsku, multikulturní a mediální výchovu v obou zemích a mezinárodní studentské organizace. Empirická část se zabývá interpretací výzkumného šetření.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the multiculturality topic. It tries to map student's opinions of the Primary school teacher major in the Czech Republic and Sweden. It is also occupied with influence of environment and education. The theoretical part defines terms related to the topic, describes immigration and integration policy of the Czech Republic and Sweden, multicultural and media education in the both countries and international student organizations. The empirical part evaluates the research.
Multiculturality, multiculturalism, interculturality, culture, opinions, Czech Republic, Sweden, multicultural education, media education, mass media, immigration policy, integration policy, migration, student organization, primary school, pedagogical faculties, questionnaire, research
Rozsah průvodní práce
104 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje tématu multikulturalita. Snaží se zjistit názory na toto téma u studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ v ČR a ve Švédsku. V této souvislosti se zabývá vlivem prostředí a vzdělávání. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Část teoretická vymezuje potřebnou terminologii, popisuje imigrační a integrační politiku v ČR a ve Švédsku, multikulturní a mediální výchovu v obou zemích a mezinárodní studentské organizace. Empirická část se zabývá interpretací výzkumného šetření.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the multiculturality topic. It tries to map student's opinions of the Primary school teacher major in the Czech Republic and Sweden. It is also occupied with influence of environment and education. The theoretical part defines terms related to the topic, describes immigration and integration policy of the Czech Republic and Sweden, multicultural and media education in the both countries and international student organizations. The empirical part evaluates the research.
Multiculturality, multiculturalism, interculturality, culture, opinions, Czech Republic, Sweden, multicultural education, media education, mass media, immigration policy, integration policy, migration, student organization, primary school, pedagogical faculties, questionnaire, research
Zásady pro vypracování
1) Studium odborné literatury
2) Vymezení terminologie daného tématu
3) Jaký je současný stav v ČR a ve Švédsku
4) Možnosti studentů, ohledně zapojení se do studentských organizací a aktivit, které rozvíjejí jejich názor na multikulturalitu
5) Výzkum
Zásady pro vypracování
1) Studium odborné literatury
2) Vymezení terminologie daného tématu
3) Jaký je současný stav v ČR a ve Švédsku
4) Možnosti studentů, ohledně zapojení se do studentských organizací a aktivit, které rozvíjejí jejich názor na multikulturalitu
5) Výzkum
Seznam doporučené literatury
1) CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního
výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha, 2016
2) PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha, 2011
3) PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: teorie - praxe - výzkum. Praha, 2001
4) CASTRO, A. Challenges in teaching for critical multicultural citizenship:
student teaching in an accountability-driven context. Action in Teacher Education. 2010
5) WICKSTRŐM, Mats. The multicultural moment: the history of the idea and politics of multiculturalism in Sweden in comparative, transnational and biographical context. 2015
Seznam doporučené literatury
1) CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního
výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha, 2016
2) PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha, 2011
3) PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: teorie - praxe - výzkum. Praha, 2001
4) CASTRO, A. Challenges in teaching for critical multicultural citizenship:
student teaching in an accountability-driven context. Action in Teacher Education. 2010
5) WICKSTRŐM, Mats. The multicultural moment: the history of the idea and politics of multiculturalism in Sweden in comparative, transnational and biographical context. 2015