Základním cílem práce je porovnat vizi Raye Bradburyho se skutečností.
V první části popisem vývoje knihy společně s jejím ničením. Dále se práce zabývá analýzou knihy a vizí Raye Bradburyho s následným srovnáním s minulostí.
V kapitolách zabývajících se současností je pozornost věnována schopnosti čtení a její proměny v době informačních technologií.Dále následuje kapitola zabývající se čtení dětem, čímž se dostává práce k závěru, zda děti mají zájem o čtení a o klasické pohádky.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to reveal the correlations between the Bradbury's vision and the reality.
First part of this thesis is focusing on the description of the development of book as well as its destruction. It is followed by an analyse of the novel and vision of Ray Bradbury and the comparison of the correlations between the story and the past.
In the chapters concentrating on the present, the attention is paid the ability to read and its changes in the information technology times.
Next chapter is dedicated to children's reading which leads to the conclusion if children are interested in reading classic fairy tales.
Klíčová slova
kniha, čtení, literatura, děti, technologie
Klíčová slova v angličtině
book, reading, literature, children, future
Rozsah průvodní práce
44 s. (65 543 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Základním cílem práce je porovnat vizi Raye Bradburyho se skutečností.
V první části popisem vývoje knihy společně s jejím ničením. Dále se práce zabývá analýzou knihy a vizí Raye Bradburyho s následným srovnáním s minulostí.
V kapitolách zabývajících se současností je pozornost věnována schopnosti čtení a její proměny v době informačních technologií.Dále následuje kapitola zabývající se čtení dětem, čímž se dostává práce k závěru, zda děti mají zájem o čtení a o klasické pohádky.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is to reveal the correlations between the Bradbury's vision and the reality.
First part of this thesis is focusing on the description of the development of book as well as its destruction. It is followed by an analyse of the novel and vision of Ray Bradbury and the comparison of the correlations between the story and the past.
In the chapters concentrating on the present, the attention is paid the ability to read and its changes in the information technology times.
Next chapter is dedicated to children's reading which leads to the conclusion if children are interested in reading classic fairy tales.
Klíčová slova
kniha, čtení, literatura, děti, technologie
Klíčová slova v angličtině
book, reading, literature, children, future
Zásady pro vypracování
1) Nastudování knihy 451 stupňů Fahrenheita a sekundární literatury
2) Upřesnění tématu a názvu práce
3) Vytvoření osnovy práce
4) Konzultace osnovy s vedoucím práce
5) Vypracování práce
6) Konzultace práce a následné úpravy
7) Zhodnocení výsledků a jejich porovnání se zadaným tématem
Zásady pro vypracování
1) Nastudování knihy 451 stupňů Fahrenheita a sekundární literatury
2) Upřesnění tématu a názvu práce
3) Vytvoření osnovy práce
4) Konzultace osnovy s vedoucím práce
5) Vypracování práce
6) Konzultace práce a následné úpravy
7) Zhodnocení výsledků a jejich porovnání se zadaným tématem
Seznam doporučené literatury
BRADBURY, Ray. Fahrenheit 451. London: Flamingo, 1993. Modern Classic. ISBN 0-00-654606-4.
BRADBURY, Ray a Sam WELLER. Ray Bradbury: the last interview and other conversations. Brooklyn: Melville House, 2014. ISBN 9781612194219.
CARR, Nicholas. The shallows: how the Internet is changing the way we think, read and remember. Pbk. ed. London: Atlantic Books, 2011. ISBN 1848872275.
JACOBS, Alan. The pleasures of reading in an age of distraction. New York: Oxford University Press, 2011.
Seznam doporučené literatury
BRADBURY, Ray. Fahrenheit 451. London: Flamingo, 1993. Modern Classic. ISBN 0-00-654606-4.
BRADBURY, Ray a Sam WELLER. Ray Bradbury: the last interview and other conversations. Brooklyn: Melville House, 2014. ISBN 9781612194219.
CARR, Nicholas. The shallows: how the Internet is changing the way we think, read and remember. Pbk. ed. London: Atlantic Books, 2011. ISBN 1848872275.
JACOBS, Alan. The pleasures of reading in an age of distraction. New York: Oxford University Press, 2011.