V bakalářské práci se zabýváme mapováním bezbariérovosti vybraných základních škol v Olomouci, či v jejím okolí, z pohledu žáka s tělesným postižením. Hlavním cílem práce je vytvořit návrh přílohy formuláře pro mapování přístupnosti objektu pro potřeby mapování základních škol, který bude doplňovat již vytvořený Formulář pro mapování přístupnosti objektu dle MKPO (Metodika kategorizace přístupnosti objektů), který vytvořila Pražská organizace vozíčkářů. Dalším cílem bakalářské práce je pak ověření vytvořené přílohy v praxi a zmapování vybraných základních škol v Olomouci a jejím okolí. Sběr dat pro výzkumné šetření probíhal prostřednictvím již zmíněného formuláře pro mapování přístupnosti objektu dle MKPO. Výběr škol probíhal na základě zkušeností s integrací s žáky s tělesným postižením.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the accessbility mapping of selected elementary schools in Olomouc and its surroundings, from the viewpoint of a physically handicapped pupil. The main aim of the thesis is to create a proposal for the attachment of the accessibility map for the mapping of elementary schools, which will complement the already created Accessibility Mapping Document according to the MKPO, created by the Prague Wheelchair Organization. Another aim of the bachelor thesis is to verify the created annexe in practice, and to map selected primary schools in Olomouc and its surroundings. Data collection for the research was carried out through the already mentioned form for accessibility mapping of the object, according to the MKPO. Schools were selected on the basis of experience with integration with disabled pupils.
Klíčová slova
Bezbariérovost, žák s tělesným postižením, Aplikované pohybové aktivity, integrace.
Klíčová slova v angličtině
Barrier-free, student with physical disability, Adapted Physical Activity, Integration.
I
Rozsah průvodní práce
58
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci se zabýváme mapováním bezbariérovosti vybraných základních škol v Olomouci, či v jejím okolí, z pohledu žáka s tělesným postižením. Hlavním cílem práce je vytvořit návrh přílohy formuláře pro mapování přístupnosti objektu pro potřeby mapování základních škol, který bude doplňovat již vytvořený Formulář pro mapování přístupnosti objektu dle MKPO (Metodika kategorizace přístupnosti objektů), který vytvořila Pražská organizace vozíčkářů. Dalším cílem bakalářské práce je pak ověření vytvořené přílohy v praxi a zmapování vybraných základních škol v Olomouci a jejím okolí. Sběr dat pro výzkumné šetření probíhal prostřednictvím již zmíněného formuláře pro mapování přístupnosti objektu dle MKPO. Výběr škol probíhal na základě zkušeností s integrací s žáky s tělesným postižením.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the accessbility mapping of selected elementary schools in Olomouc and its surroundings, from the viewpoint of a physically handicapped pupil. The main aim of the thesis is to create a proposal for the attachment of the accessibility map for the mapping of elementary schools, which will complement the already created Accessibility Mapping Document according to the MKPO, created by the Prague Wheelchair Organization. Another aim of the bachelor thesis is to verify the created annexe in practice, and to map selected primary schools in Olomouc and its surroundings. Data collection for the research was carried out through the already mentioned form for accessibility mapping of the object, according to the MKPO. Schools were selected on the basis of experience with integration with disabled pupils.
Klíčová slova
Bezbariérovost, žák s tělesným postižením, Aplikované pohybové aktivity, integrace.
Klíčová slova v angličtině
Barrier-free, student with physical disability, Adapted Physical Activity, Integration.
I