Bakalářská práce se podrobněji zabývá iracionalitou ve spotřebitelském chování. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část teoreticky pohlíží na faktory, které ovlivňují spotřebitelovo rozhodování, popisuje typy a fáze nákupů a poukazuje na rozdíly mezi racionálním a iracionálním chováním spotřebitele. Předmětem praktické části je realizace experimentu se studenty Univerzity Palackého v Olomouci. Cílem tohoto experimentu bylo pomocí degustace čtyř vín zjistit, zda mají na hodnocení vín vliv poskytnuté informace a zda se liší vliv informací poskytnutých osobní prezentací a informací poskytnutých tištěnou formou.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with irrationality in consumer behaviour. Thesis is divided into theoretical and practical part. The first part theoretically considers factors, which influence consumer choices, describes the types and phases of purchases, and highlights the differences between rational and irrational behaviour of consumers. The subject of the practical part is a realization of experiment with the students of Palacky University in Olomouc, when they tasting four different samples of wine. The purpose of this experiment was to find out whether the provided information has influence on rating of samples, and whether there is a different effect on rating in information provided by personal presentation or information provided by printed form.
costumer, consumer behavior, irrationality, research experiment, wine degustation
Rozsah průvodní práce
63 s. (98 487 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se podrobněji zabývá iracionalitou ve spotřebitelském chování. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část teoreticky pohlíží na faktory, které ovlivňují spotřebitelovo rozhodování, popisuje typy a fáze nákupů a poukazuje na rozdíly mezi racionálním a iracionálním chováním spotřebitele. Předmětem praktické části je realizace experimentu se studenty Univerzity Palackého v Olomouci. Cílem tohoto experimentu bylo pomocí degustace čtyř vín zjistit, zda mají na hodnocení vín vliv poskytnuté informace a zda se liší vliv informací poskytnutých osobní prezentací a informací poskytnutých tištěnou formou.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with irrationality in consumer behaviour. Thesis is divided into theoretical and practical part. The first part theoretically considers factors, which influence consumer choices, describes the types and phases of purchases, and highlights the differences between rational and irrational behaviour of consumers. The subject of the practical part is a realization of experiment with the students of Palacky University in Olomouc, when they tasting four different samples of wine. The purpose of this experiment was to find out whether the provided information has influence on rating of samples, and whether there is a different effect on rating in information provided by personal presentation or information provided by printed form.
costumer, consumer behavior, irrationality, research experiment, wine degustation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše literatury zabývající se tématem práce
Stanovení cílů a hypotéz práce
Realizace výzkumu k potvrzení nebo vyvrácení stanovených hypotéz vztahujících se k tématu práce
Vyhodnocení získaných dat
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše literatury zabývající se tématem práce
Stanovení cílů a hypotéz práce
Realizace výzkumu k potvrzení nebo vyvrácení stanovených hypotéz vztahujících se k tématu práce
Vyhodnocení získaných dat
Seznam doporučené literatury
BÁRTA, Vladimír a BÁRTOVÁ, Hilda. Homo spotřebitel. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2012. 319 s. Odborná kniha s vědeckou redakcí. ISBN 978-80-245-1822-0.
KAHNEMAN, Daniel. Myšlení: rychlé a pomalé. Vyd. 1. V Brně: Jan Melvil, 2012. 542 s. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-42-4.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247- 4150-5.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010. 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.
SCHIFFMAN, Leon G. a KANUK, Leslie Lazar. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004. xxii, 633 s. Praxe manažera. Business books. ISBN 80-251-0094-4
Seznam doporučené literatury
BÁRTA, Vladimír a BÁRTOVÁ, Hilda. Homo spotřebitel. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2012. 319 s. Odborná kniha s vědeckou redakcí. ISBN 978-80-245-1822-0.
KAHNEMAN, Daniel. Myšlení: rychlé a pomalé. Vyd. 1. V Brně: Jan Melvil, 2012. 542 s. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-42-4.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247- 4150-5.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2010. 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.
SCHIFFMAN, Leon G. a KANUK, Leslie Lazar. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004. xxii, 633 s. Praxe manažera. Business books. ISBN 80-251-0094-4
Přílohy volně vložené
2 dotazníky, 4 viněty
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cíl práce
Metody práce
Dosažení cíle práce
Reakce na podněty z posudků
Diskuze s komisí