Práce je zaměřena na syndrom CAN z pohledu orgánu sociálně-právní ochrany dětí a také školy, jsou zde charakterizovány jednotlivé formy syndromu CAN, velký důraz je v této práci klade právní úpravu ochrany dětí.
Cílem této práce zmapovat práci orgánu sociálně právní ochrany dětí a také jeh spolupráci se školou.
Annotation in English
The work is focused on the syndrome CAN from the perspective of the social legal protection of children and the schools, in the work are described various forms of CAN syndrome, a great emphasis in this work is positively legislation to protect children.
The aim of this study to map the work of the social and legal protection of children and jeh cooperation with the school.
Keywords
Syndrom CAN, zanedbávání, týrání, sociálně-právní ochrany dětí, metodik prevence, sociální pracovník
Keywords in English
Syndrome CAN, neglect, abuse, social and legal protection of children, prevention methods, social worker
Length of the covering note
75 s.
Language
CZ
Annotation
Práce je zaměřena na syndrom CAN z pohledu orgánu sociálně-právní ochrany dětí a také školy, jsou zde charakterizovány jednotlivé formy syndromu CAN, velký důraz je v této práci klade právní úpravu ochrany dětí.
Cílem této práce zmapovat práci orgánu sociálně právní ochrany dětí a také jeh spolupráci se školou.
Annotation in English
The work is focused on the syndrome CAN from the perspective of the social legal protection of children and the schools, in the work are described various forms of CAN syndrome, a great emphasis in this work is positively legislation to protect children.
The aim of this study to map the work of the social and legal protection of children and jeh cooperation with the school.
Keywords
Syndrom CAN, zanedbávání, týrání, sociálně-právní ochrany dětí, metodik prevence, sociální pracovník
Keywords in English
Syndrome CAN, neglect, abuse, social and legal protection of children, prevention methods, social worker
Research Plan
1. Studium odborné literatury
2. Zpracování teoretické části
3. Charakteristika výzkumného vzorku
4. Studium metodologie
5. Volba výzkumných strategií
6. Zpracování praktické části
7. kompletace diplomové práce
Research Plan
1. Studium odborné literatury
2. Zpracování teoretické části
3. Charakteristika výzkumného vzorku
4. Studium metodologie
5. Volba výzkumných strategií
6. Zpracování praktické části
7. kompletace diplomové práce
Recommended resources
MÜLLER, O. Teoretický úvod. In Müller, O. a kol. Terapie ve speciální
pedagogice. Teorie a metodika. Olomouc: UPOL, 2005. ISBN 80-244-1075-3.
VOJTOVÁ, V. Kapitoly z etopedie I., Přístupy k poruchám emocí a chování
v současnosti, 2. přepr. vydání, Brno: MU 2008, ISBN 978-80-210-4573-6.
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě.
1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 1995. 248 s. ISBN 80-7169-192-5.
MATĚJÍČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986.
Občanský zákoník č. 89/2012 Sb.
Zákon č. 359/1999, Sb. o sociálně právní ochraně dětí.
Recommended resources
MÜLLER, O. Teoretický úvod. In Müller, O. a kol. Terapie ve speciální
pedagogice. Teorie a metodika. Olomouc: UPOL, 2005. ISBN 80-244-1075-3.
VOJTOVÁ, V. Kapitoly z etopedie I., Přístupy k poruchám emocí a chování
v současnosti, 2. přepr. vydání, Brno: MU 2008, ISBN 978-80-210-4573-6.
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě.
1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 1995. 248 s. ISBN 80-7169-192-5.
MATĚJÍČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986.
Občanský zákoník č. 89/2012 Sb.
Zákon č. 359/1999, Sb. o sociálně právní ochraně dětí.
Enclosed appendices
Příloha č. 1- Individuální plán ochrany dětí
Příloha č. 2- dotazník
Příloha č. 3- Vzor záznamu o jednání s rodiči